Ga naar inhoud
koenfucius

SvdD van 22 oktober tot en met 28 oktober

Aanbevolen reacties

Hadden we gisteren een top creme te pakken kunnen we natuurlijk op de zondag niet achterblijven want als Antje jarig is dan moeten wij op ons paasbest zijn en natuurlijk ook van ons nog gefeliciteerd Antje en Ron. :5a2999fc6404e_EmojiObjects-18:

Als eerste was daar de Acca Kappa pre-shave en als de scheercrème net zo lekker ruikt als deze pre-shave (en dat doet hij zo weet ik per ongeluk 9_9) dan staat deze wel heel hoog op de zeep wensen lijst hoewel ik besloten heb gelet op mijn niet meer zo jonge leeftijd en het hoge aantal zepen en cremes piano aan te gaan doen met het aankopen van zeepmateriaal.

Vervolgens mocht de 1869 creme van Acca Kappa met volledige medewerking van de -me steeds beter bevallende- Kent kwast aantreden om een fantastische toplaag over de pre-shave te draperen.

En als de Charcoal level 2 SB voorzien van een vers Wizamet Super Idirium dan de lagen weer mag verwijderen geven de baardstoppels zich zonder verzet over en bereiken we het gewenste super gladde resultaat.

De afwerking met de aftershave gel is ook een oase van heerlijkheid en zo nu naar de koffie en verjaardagstaart.............ó ja doet me herinneren dat ik nog even het bonnetje van de taart bij Snuffie moet indienen. xD

image.jpeg

• Vind ik leuk 9
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

IMG_20181028_143415035.thumb.jpg.5dd9ac02d95cad6edf9e01b1f533b564.jpg

Vanochtend wint de Progress van de Parker

• Vind ik leuk 9

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kingjack schreef 39 minuten geleden:

7cce9867c4f8275dd8ce25ac85c1bbcf.jpg

Weet je mijn jonge vriend als die S2 nu na die tijd zo ontzettend prettig scheerde zou die Timeless met open kam dan ook...........??

Oftewel zou hem wel weer eens willen uittesten.

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Scheerbeurt van de Dag - zondag 28 oktober 2018

SOTD_20181028
Klik voor een grotere versie
  • Krabber: Wolfman Razors - WR1 .67 OC WRH2 polished handle
  • Mesje: Polsilver - Super Iridium
  • Kwast: M Keramiek / J&T - Wokkel - 24mm Bulb (Syntheet)
  • Scheerkom: M Keramiek - Shaving Society
  • Scheerzeep: Saponificio Varesino - Settantesimo Anniversario - Beta 4.1
  • After-Shave: Saponificio Varesino - Settantesimo Anniversario - Balsem

Zie voor mijn recensie van de M Keramiek set hieronder.

• Vind ik leuk 7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet je mijn jonge vriend als die S2 nu na die tijd zo ontzettend prettig scheerde zou die Timeless met open kam dan ook...........??
Oftewel zou hem wel weer eens willen uittesten.

Ik had de OC een tijdje niet gebruikt maar hij bevalt de laatste 2 beurten enorm goed. Erg effectief en met het huidige greepje ook fijn in balans en daarmee ook comfortabel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De laatste scheerbeurt van deze week : wel 's avonds :

Timeless 0.68 cc scaloped

Polsilver mesje

Maseto 30 MM 2 band

Saponificio Varesino Stella Alpina scheerzeep

Floid Blue

Saponificio Varesiono Stella Alpana asb

pfff wat een een scheerbeurt : weliswaar lang geleden dat ik die nog  gebruikte en had het verkeerde idee deze, om met Hans zijn woorden te zeggen in het opmaak programma te stoppen vandaar de reuzeborstel.

De borstel deed meer dan zijn werk en wat bleek : de stella alpina beviel me op en top, lekkere geur en heel prettige scheerbeurt. Afgewerkt met de foid blue en de asb van stella alpina.

Maar wat bleek : de asb van stella alpina (en ook alle andere van SV hebben dezelfde dikte of samenstelling) bleek zoiets te zijn wat tussen een asl en asb zit iets wat ik totaal was vergeten.

Ik verklaar me nader : de asl of asb of hoe je het wil noemen zit in een alu flesje waarbij je een beetje in je handpalm giet. Deze gaf me wel niet het verzorgende gevoel welke ik gewoon ben van een asb maar ja zoals altijd uekaz. Finaal heb ik dan later mijn gezicht ingesmeerd met iets wat misschien wel vloekt maar me toch een goed gevoel gaf : I colgniali 3 in 1 mango. Wel moet ik vermelden dat de scheerzeep voor mij een toppertje is en zal blijven. De balm komt het niet meer in.  Ik heb een 7 tal borstels van Maseto : de 2 30 mm die in mijn bezit zijn hebben geen last van haaruitval. Ook blijven de 26mm barberhandle 2 band hiervan gespaard. Blijkbaar heb ik dit enkel haaruitval bij de 24 mm. Slechte reeks ?

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alu Tech (England) Fat Handle

PAL Hollow Ground razor blade (1)

Vintage Omega varken

TFS di Vino scheerzeep

TFS di Vino Latte Idratante

De PAL scheermesjes heb ik enkele jaren geleden als extra gekregen van ons aller bekende Snuff bij de overname van een krabber en enkele zeepjes. Schoorvoetend heb ik deze in een vintage krabber gedaan en de baardstoppels van 48 uur ermee geëlimineerd. Tijdens het scheren voelde het enigszins trekkerig aan, maar geen enkele vorm van irritatie en lekker glad in twee gangen. Al met al een fijne vintage scheerbeurt.

• Vind ik leuk 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om het weekend maar goed af te sluiten en gewoon omdat het kan een BBS (before bed shave)
En omdat dit weekend mijn kado van m'n vrouw binnen kwam dacht ik doe gewoon maar een poolse scheerbeurt met m'n nieuwe PAA zeep en AS balm.

-Zeep, PAA tombstone, 1 met wat donkere geuren.
-Kwast, mydlana chata dashaar.
-Scheerkom, mydlana chata handgemaakt keramiek.
-krabber, r89 met een wizamet 1x
-Aftershave balm, PAA Star Jelly

De scheerkom ligt goed in de hand en de kwast is wat licht van gewicht had heb wat zwaarder verwacht.
Nu had ik hoge verwachtingen van de PAA zeep maar valt tot nu nog mee. De geur is prima en de scheer eigenschappen prima allen valt de schuimlaag me tegen. Misschien de kombi nieuwe kwast nieuwe kom wie weet kijken wat de volgende keer brengt. Maar zoals gezegd het scheert goed 3 banen en het is een glad gezicht en dan de ASbalm. Wat een fijne balm zeg kan niet anders zeggen, niet te dun en zeker niet te dik word goed opgenomen en heeft een lekker verkoelend effect. De huid voel gewoon soepeler aan en de geur is zeer aangenaam super dus.

Dobry wieczór
Goedenavond, 48fba724eb3239dd19d60695188eba6b.jpg

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.