Harkos Posted October 20, 2018 Posted October 20, 2018 Van een scheervriend uit een FB groep kreeg ik wat mesjes om te proberen. Hij had deze voor weinig via E-Bay uit India laten komen en het zouden nieuwe Super-Maxen zijn. Het linkerplaatje is het onderhanden mesje, het rechterplaatje de oude Stainless. Nu ben ik echt geen fan van Super-Max, maar ja proberen moet je alles, voor je een oordeel mag vellen. Ik moet bekennen, dat dit mesje me niet is tegengevallen. 7x gebruikt, waarvan de laatste echt matig was, maar de rest gewoon gemiddeld goed. Niet super, zoals ik verwacht van een Rapira PL of een Kai of een Voskhod, maar in de range van Super-Maxen is het het beste waar ik tot nu toe kennis mee heb gemaakt. Weinig last van hoekgevoeligheid, geen rauw gevoel of iets dergelijks. Hierbij moet ook nog opgemerkt dat ik vroeger alleen de baard scheerde en tegenwoordig om de daag de schedel ook mee neem. Dus zou theoretisch een mesje korter mee moeten gaan. De Oude Super-Max Stainless kreeg van mij na 6 beurten 1 *. Deze na 7 beurten 2 **. Kopen zal ik ze niet, maar dat kan dus rustig voor €6 incl. verzending voor 100 mesjes. Mijn oordeel: Ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Ik koop ze niet. 1- Krabber: Rockwell Razors 6s Een nieuw mesje. Super-Max is bij mij niet favoriet in tegendeel. Echter een scheervriend uit een Facebook groep stuurde me wat mesjes om te proberen en te beschrijven. Dus vanmorgen de aftrap. Nu is dit mesje een New Stainless mesje. Ik heb ook de ouden hier en als je die naast elkaar legt is er geen verschil. Nu het scheren. De 1e halen voelden wel goed. In de Rockwell 6s met 6 plaat is het best een aardige combi. Niet dat ik nu dat flitsende gevoel heb, zoals van een Rapira PL of Kai, maar ook geen trekkerigheid of zo. In 3 rondjes mooi glad, ook op de moeilijker plaatsen. Ben benieuwd hoelang dit mesje dat volhoud. 2- Krabber: Gillette Old Ball End korte en lange tanden. De Supermax doet het nog aardig goed. Met zekerheid hier wat van te zeggen deze keer is even wat lastig. Dat ligt aan de combi en niet het mesje. Vanmorgen een nieuw (oud) krabbertje gebruikt, met het vreemde verschijnsel van korte en lange tanden. De lange tanden scheren heel zacht, de korte tanden behoorlijk en effectief. Het geheel is even wenne en denk ik met een vreemd geval te maken hebben. Een Gillette Old, die in de fabriek waarschijnlijk ten onrechte door de kwaliteitscontrole is geglipt. Grappig, maar scheren gaat er best goed mee. 3 rondjes glad. 3- Krabber: Timeless Solid Bar scalloped 0,68 De Super- Max begint me wat te verbazen. Vanmorgen voelde hij prima. Makkelijk van snit en geen hoekgevoeligheid. Ook niet heel erg super, maar zeker bovengemiddeld. In de Timeless een mooie ontziende combi. Makkelijk scheren en absoluut geen bijterigheid of zo. Benieuwd hoelang dit mesje dat volhoudt, maar voorlopig verbaas ik me over dit mesje, gezien mijn reserves t.o.v. Super-Max. 4- Krabber: Gillette 7'O Clock New Made in England Het mesje blijft zijn werk goed doen. Tot nu toe stelt deze Super-Max niet teleur. De krabber gebruik ik vanmorgen voor het eerst en vind de combi absoluut te comfortabel. Moet moeite doen om de baard er af te krijgen. Dat met een OC. Om wat meer gewicht in het geheel te krijgen eerst maar eens bij de 2e ronde een ander en zwaarder handvat gepakt. Dat gaf tenminste meer voelbaar balans. Wel in 3 rondjes glad. 5- Krabber: Fatip Grande Rutinia De Super-Max heeft mijn 5 norm gehaald en dat ook nog eens overtuigend. Gisteren had ik even twijfels, maar dat was in een niet eerder gebruikte krabber. Vandaag in de Fatip, een bijterig beestje, ging het echter vlot, effectief en was in 3 rondes de boel glad. 6- Krabber: Gillette Black Beauty Long Handle adjustable De Supermax stijgt in mijn achting. 6 goede beurten en zeker nog 1. Voelen mooisoepel en de hoekgevoeligheid merk ik hoofdzakelijk op de schedel. Nu zegt 1 mesje niet alles, maar tot nu toe is deze best goed. In de Black Beauty verschillende klikjes geprobeerd, 6,7 en 8 gaat best. Nu heb ik gee zware baard, maar als je tevreden bent met 3 beuren per mesje, dan zou dit denk ik ook gaan. 7- Krabber: Above The Tie S1 Het mesje liet het echt afweten deze keer. Met moeite glad, dus in de spaarpot. Toch moet ik zeggen, dat dit me voor een Super-Max best is meegevallen. Toch zou ik ze niet aanschaffen, als ik de prijs vergelijk met b.v. de Rapira P.L. Zal nog een mesje proberen en hoop dan bevestiging te vinden. 1 ding is zeker, deze Stainless gedraagt zich beter, dan de oude. In de ATT S1 viel het mesje dus door de mand. Ofschoon de ATT meestal zelfs met een wat minder mesje zijn ding doet, was dat vanmorgen niet zo en had ik moeite om in de 3e ronde echt mooi strak glad te scheren. Naar index Harkos 3
talibeard Posted October 20, 2018 Posted October 20, 2018 Mooi verslag weer en goed dat ze zijn verbeterd maar daar was ook wel heel veel ruimte voor. Van alle Super-Max mesjes die ik ken gaan de Tigers nog, als het dan moet, maar de oude en de nieuwe Super-Stainless en ook de Stainless op jouw foto rechts vind ik rauw scheren, onvoldoende scherp en zonde van de energie die het gekost heeft ze te maken. Overigens zat er ook een flink kwaliteitsverschil tussen de oude en de nieuwe Super-Stainless in het voordeel van de laatste. Maar nog steeds verre van goed wat mij betreft. UEKAZ natuurlijk. 1
Harkos Posted October 21, 2018 Author Posted October 21, 2018 @talibeard Heb helemaaal niets met Super-Max, maar om dat zeker te weten moetje ze wel gebruiken? Als je mijn overzicht bekijkt, zie je dat z wel vker dan 5x mee kunnen, maar de scheerkwaliteit laag scoort. Het hier beschreven mesje komt er dan wel weer aardig af. Ik zal ze echter niet in aantallen kopen. 1
talibeard Posted October 21, 2018 Posted October 21, 2018 Harkos schreef 24 minuten geleden: Heb helemaaal niets met Super-Max, maar om dat zeker te weten moetje ze wel gebruiken? En zo is het maar net! (anders had ik er ook niks van geweten natuurlijk.....)
Robert79 Posted November 14, 2018 Posted November 14, 2018 Mooi verslag ! Ik zelf heb de Super-Max Stainless hier nog liggen, en dan wel de rechter (oranje/blauw) versie. Het is wel een jaar of 3 geleden dat ik deze voor het laatst gebruikt heb, en vond ze toen rauw/trekkerig scheren. Ik zal eerst mn Astra mesje opmaken, en dan zal ik weer is een Super-Max mesje gaan proberen. Hopelijk kan ik terugkomen van mijn mening van destijds. 1
Robert79 Posted December 16, 2018 Posted December 16, 2018 Ik heb net zojuist een super-max stainless(linker foto) gebruikt na zo’n 3jaar. Ik vond ze toen niet geweldig en ook nog rauw scheren. Nu ik ze weer gebruikt heb, moet ik nu zeggen, dat ze minder rauw scheren en dat kan komen door mn verbeterde techniek. Toch vind ik ze nog steeds niet geweldig. Mijn huid, vooral in mijn nek begint wel snel wat rood te worden, dus geef ik ondanks de gunstige prijs, de voorkeur aan andere mesjes.
Recommended Posts