Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heeft er iemand ervaring met deze zeep? Ik vind hem niet lekker scheren en vraag mij af wat de ervaringen van anderen zijn.

Ik heb hem begin dit jaar gekocht, maar vind hem niet lekker scheren. Maakt de haren niet zacht. Heeft een aantal druppels glycerine nodig, om het mes een beetje te laten gleiden.

Mijn andere 2 zeepjes, Proraso wit en DR Harris, scheren prima. En deze is prut.

Posted

Ik heb de creme in tube vorm (weet niet of hij ook in andere vormen beschikbaar is), maar ik vind het geen slecht product.

Ja er zijn een hele hoop betere producten, maar de keren dat ik me er mee heb geschoren is het resultaat wel prima.

Posted

Het is niet de creme, maar harde zeep uit een bakje.

Wildw hem eerst gewoon op maken, maar vind het echt niet fijn scheren. Het scheer resultaat was ook niet om over naar huis te schrijven.

Ligt nu achter in de kast, en zal daar niet vaak uit gehaald worden.

Posted

Ik heb de EJ lime en deze scheert gewoon goed. Het schuim blijft mooi stevig voor drie passes. Ook geen klagen over de glij eigenschappen en de verzorging. Voeg je wel genoeg water toe?

Posted

Ook hier geen slechte ervaring met zepen van E&J het zijn voor mij zepen die gelijkaardig zijn als de harde TOBS zepen.

Het enige wat ik minder vind is de kleine diameter van de zepen.

Posted

De geur vind ik wel prima, maar nauwelijks aanwezig. Maar ik heb nog geen andere sandelwood zeep om hem mee te vergelijken.

Volgens mij gebruik ik genoeg water, krijg er wel mooi schuim uit. De hardere zeep was wel even wennen.

Zal hem nog eens een kans geven met mijn nieuwe krabber.

• I like it 1
Posted
De geur vind ik wel prima, maar nauwelijks aanwezig. Maar ik heb nog geen andere sandelwood zeep om hem mee te vergelijken.

Volgens mij gebruik ik genoeg water, krijg er wel mooi schuim uit. De hardere zeep was wel even wennen.

Zal hem nog eens een kans geven met mijn nieuwe krabber.
TFS Crazy Sandalwood!

Harrie Kosses
https://www.kosses.nl

Posted

Ik heb de zepen van EJ (en Mühle trouwens) tot nu toe altijd over geslagen maar heb wel ervaring met zepen die onvoldoende verzachten (C&E met name). Als wat langer inwerken voor je gaat scheren niet helpt blijft het hopeloos; dat wordt hier dan of handzeep of pedaalemmer. Blijven aanmodderen is zonde van je tijd en doet afbreuk aan je scheerbeurt, niet doen dus!

• Thanks! 1
Posted

Nog een keer geprobeerd met de Merkur 34c. Daar ging het redelijk mee, glad genoeg zonder irritatie. Ben echt blij met dat mes! Combinatie Fatip en deze zeep gaf alleen maar irritatie. Kan natuurlijk ook dooe gebrek aan ervaring komen.

Nog steeds geen blijvertje, maar zal hem uiteindelijk wel op maken.

Posted

Ik hem in het verleden ook gebruikt,en op gemaakt,gebruik nu 's zondag harde tobs sandel wood bevalt me veel beter,als dat stukje op is gaat de dr harris sandelwood in.,ligt al op de plank bij me,bij tobs gebruik ik daarna net as bij arko no creme na het af spoelen ,is niet nodig q.u verzorging

• I like it 1