Jump to content

SvdD van 15 oktober tot en met 21 oktober

koenfucius

Recommended Posts

Scheerbeurt van de Dag - maandag 15 oktober 2018

SOTD_20181015
Klik voor een grotere versie
  • Pre-Shave: Taylor Of Old Bond Street - Jermyn Street
  • Krabber: Edwin Jagger - R35611SR - Ebony / Nickle plated
  • Mesje: Feather - Black
  • Kwast: EJ - Ebony / Nickle plated - 22mm Bulb (Das - Puur)
  • Scheerkom: Edwin Jagger - ND46
  • Scheercrème: Taylor Of Old Bond Street - Jermyn Street
  • After-Shave: Taylor Of Old Bond Street - Jermyn Street
  • Geurtje: Taylor Of Old Bond Street - Jermyn Street - Luxury Cologne

Even mijn allereerste scheerbeurt nadoen van oktober 2016.

• I like it 9

Scheerbeurt van de dag - 15 oktober 2018
Zeep: Storybook Soapworks - Visions & Revisions
Kwast:  AP Shave Co Synbad 24mm
Mes:  Leaf Razor
Mesje:  Lord Platinum Class (1)
Aftershave:  Storybook Soapworks - Visions & Revisions

Een aangename verrassing, de Lord Platinum Class. De andere Lord in mijn collectie, de Classic, laat de huid vaak wat ruw achter. Dat is met de Platinum Class totaal niet aan de orde. Heerlijk glad en comfortabel geschoren. Tel daarbij op de heerlijke prestaties en geur van de zeep en deze scheerbeurt gaat de boeken in als een topscheerbeurt.

• I like it 5

Tabactober (15)

OpenKamtober (8)

Krabber: FaTip OC (MK1)
Mesje: Voskhod (2)
Zeep: Tabac Original shavingsoap stick
Kwast: APShaving CO 28mm silksmoke
Aftershave: Physalis Hamameliswater
Aftershave: Tabac Original aftershave lotion (300ml)
Aftershave: Tabac Original aftershave balm
EDT: Tabac Original

Stirling 26/54,
Baume crème,
RazoRock Game Changer 84P op Stork Consul greep,
Gillette Rubie Platinum Plus (2),
Tunney aluin,
Antica Barbieria Colla Apricot Hull.

ebedb560b9b6807d5b6e221e7422644b.jpg

Een heerlijk comfortabele en gladde scheerbeurt!

• I like it 5

Mühle Silvertip 3 band,
Mama Bear Bear Ice,
Gillette  Old Ball End korte en lange tanden.,
Super-Max Stainless New 2e x,
Kremlon IJs eau de cologne,
Mennen Beaume Apaisant ASB.

Kwast en zeep:
Mühle Silvertip 3 band en Mama Bear Bear Ice:
Eén van de laatste warme dagen? MB Bear Ice uit de kast. Lekker opkloppen met de Mühle Silvertip. Tamelijk soepele kwast, iets meer ruggengraat was niet erg geweest. Toch maakt deze wast vlot schuim van de glycerinezeep. Mooi verkwikkend spul.

SOTD_20181015.thumb.jpg.0e992f5d7c7a1745aee8fe421a942ee1.jpg

Mesje en krabber:
De Super-Max Stainless New voor de 2e x gebruikt.
De Super-max doet het nog aardig goed. Met zekerheid hier wat van te zeggen deze keer is even wat lastig. Dat ligt aan de combi en niet het mesje. Vanmorgen een nieuw (oud) krabbetje gebruikt, met het vreemde verschijnsel van korte en lange tanden. De lange tanden scheren heel zacht, de korte tanden behoorlijk en effectief. Het geheel is even wennen en denk ik met een vreemd geval te maken hebben. Een Gillette Old, die in de fabriek waarschijnlijk ten onrechte door de kwaliteitscontrole is geglipt. Grappig, maar scheren gaat er best goed mee. 3 rondjes glad.
Resultaat: BBS.
Tot slot: De frisheid van de Bear Ice even vastgehouden met de Kremlon, Mennen ASB erop.
Weer een geslaagde beurt.

• I like it 5

ChrisVanMeer schreef 2 uur geleden:

Even mijn allereerste scheerbeurt nadoen van oktober 2016.

Dan ben je ook nog niet lang bezig. :5a24cf259bf1f_EmojiSmiley-12:

Maar wel een mooie collectie! Deze setup en algemeen.

Maar over naar de orde van de dag:

SbjuTfj.jpg

Alles naar wens verlopen nadat ik eerst terug niet genoeg water had in gedaan.

Schuim begon goed te blinken daarna nog een beetje toegevoegd vanwege mijn vorige ervaring.

Had ik toch sneeuwvlokken na mijn 1ste pas. Kijk ik in de kom is de schijn ook weg?

Nog maar een beetje bijgedaan en klutsen maar.

Het resultaat is glad zonder aluin prik.

Clubman is zondermeer een lekker geurtje.

Had ik het idee dat ik iets vergeten had, schiet het me nu te binnen.

Mijn o zo tere velletje voelt zich een beetje droog.

Lap. De asb vergeten. Wat gemompel en binnensmonds.

De zeep / crème is als je alles goed doet van uitstekende kwaliteit. Maar uekaz.

Prettige dag en start van de week toegewenst!

• I like it 8
  • Thanks! 1

Merkur Futur (Voshkod)

Yaqi Tuxedo

Extro Bergamotto di Calabria

Clubman Citrus Musk Cologne

Nivea sensitive ASB

Nadat ik weer vol (on)beschaamd vertrouwen de kwast geladen had met de hardnekkig weerstand biedende zeepresten, wat resulteerde in een heerlijke scheerbeurt maar niet  zienderogen afnemende zeepvoorraad werd ik ietwat later op de ochtend prettig gestoord door een elektronische mededeling van mijn betere helft.

De maandagochtend is weer goed begonnen....

NynkeScheerzeep.png

• I like it 9
  • Haha 1

Vanmorgen weer lekker fris in de weer geweest door eerst de witte Proraso aan te brengen om er vervolgens die heerlijke Mama Bears Awakenings over heen aan te brengen en dan heb je naast de fantastische geur van pepermunt, tea tree en menthol van deze zeep ook nog eens een prettig verkwikkende glijlaag.

Met de 2 band Silvertip Shavemac binnen geen tijd een mooi staand schuim en waar de Mama Bears voor mij in uitblinkt is het verzorgde gevoel wat deze glycerine zeep mijn huid geeft.

Over Shavemac gesproken, nog steeds geen antwoord ontvangen wanneer ik mijn opgestuurde kwast nog eens retour ga krijgen. o.O

Ook verkwikkend na die meer dan zwaar tegenvallende ervaring met die Chinese krabber was het gebruik van het Wolfje met het grote gebitje welke voorzien was van een Gillette Super Platinum Indian Black mesje3x.  Heerlijk grommend deed ze haar werk weer soepeltjes en zonder enige irritatie benaderde de gezichtshuid weer de gladheid van 58 jaar en nog wat maanden geleden.

De afronding in handen van de Proraso groen en de Extra frisse Prep aftershave balm maakten dit scheerfeestje compleet.

image.jpeg

• I like it 10

Hanskoning schreef 1 uur terug:

Ook verkwikkend na die meer dan zwaar tegenvallende ervaring met die Chinese krabber was het gebruik van het Wolfje met het grote gebitje welke voorzien was van een Gillette Super Platinum Indian Black mesje3x.  

Ik was er al bang voor toen ik je aankoop zag. Die Yintal kop heb ik ook op een ander greepje zitten en dat is ook voor mij 3X niks. Beroerdste aanschaf in jaren hier. Van de 7 Chinezen die ik recentelijk in huis gehaald heb staat deze ver onderaan (plaats 99?) en is de enige die het predicaat 'weggegooid geld' verdient.

Nou ja, dik €5 leergeld....:D

• I like it 1

Brad Sears/Morris & Forndran 1XL in Finest Badger, Disco Haze

Vreto - Cocos & Vanila

Mirabilia (s)

Voskhod

Na een hele lange werkdag gister niet meer geschoren, vanochtend een hele rappe 1 gang om er marginaal toonbaar uit te zien.

• I like it 2
  • Haha 1

talibeard schreef 3 uur geleden:

Ik was er al bang voor toen ik je aankoop zag. Die Yintal kop heb ik ook op een ander greepje zitten en dat is ook voor mij 3X niks. Beroerdste aanschaf in jaren hier. Van de 7 Chinezen die ik recentelijk in huis gehaald heb staat deze ver onderaan (plaats 99?) en is de enige die het predicaat 'weggegooid geld' verdient.

Nou ja, dik €5 leergeld....:D

xDxD Dan hebben die Chinezen me ook nog afgezet want mij koste hij $ 11 maar we beschouwen het maar als leergeld en zoiets in de trant van schoenmaker houdt het toch bij de kwalitatief hoogstaande Amerikaanse leest.

De Chinese en Pakistaanse krabbers die ik ooit in een ver verleden voor Paul Kox getest heb waren van bedroevende bouwkwaliteit, de slappe kwast behoeft geen betoog, de Chinese Maseto dassen van mijn jonge bling bling vriend en ondergetekende lijden aan een ernstige huidziekte want ze verliezen hun haar terwijl je ernaar kijkt en ik heb een Chinese scheerzeep die waarschijnlijk een verkeerd etiket opgeplakt heeft gekregen en waarschijnlijk ooit bedoeld was als wc-verfrisser :D

En dat laatste is gek want mijn schoonzoon is ongeveer een half jaar geleden meegeweest op de grote handelsreis naar China en de uitvoering en bedroevende hygiëne van de wc's aldaar bezorgen hem nog steeds slechte nachtrusten.

Dat gezegd hebbende het Chinese eten met een schoonzoon van zoals ik al menigmaal schreef van Surinaams, Chinees en Javaanse afkomst met zijn familie en kennissen die een keten aan Chinese en wok restaurants hier in het Utregse bezitten mag ik dan weer graag verslinden.

En zie vandaag "show je aankopen" soms is Chinees scheergerief helemaal niet zo slecht hoor.....................zolang je je er maar niet mee hoeft te scheren. :lol::lol:

• I like it 1

@Hanskoning  Met die Yintal heb je wel een mislukt ontwerp te pakken want er zitten ook bijzonder prettige krabbers bij. Wat betreft vergelijk met Amerikanen moet ik me, behoudens vintage exemplaren en mogelijk één Razorock (maar daar twijfel ik aan de nationaliteit) beperken tot de ATT Calypso en geloof me, mijn Chinese Baili is echt een stuk fijner. Van dat verre verleden ben ik het meteen met je eens maar zowel geometrie als bouwwijze van de Chinese krabbers ligt echt veel hoger dan een jaar of 10 terug. Maar daar wist jij dan uitgerekend deze Yintal uit te pikken......:P

Pechvogel.....:mrgreen:

De tweede scheerbeurt van heden, en deze wel op het gemakkie 's avonds.

Paladin Buck Rogers 26mm 2CSNL3 fan, Cobalt

Vreto - Coco & Vanila

Mirabilia (s)

Voskhod (?, weg)

Tunney aluin

Het mesje beet me wel op de kaaklijn, maar verders heerlijk.

• I like it 6

Scheerbeurt van de dag - 16 oktober 2018
Zeep: Stirling Blu Shaving Soap
Kwast:  Yaqi Tuxedo 26mm
Mes:  Leaf Razor
Mesje:  Lord Platinum Class (2)
Aftershave:  Thayers Witch Hazel Original
  Stirling Blu Aftershave Balm
Geurtje: Polo Ralph Lauren Blue

Deze combinatie kwam enige tijd geleden nog wat vaker aan bod, maar met de uitbreiding van de zepencollectie is dit behoorlijk ingeperkt. Onterecht, want het is een heerlijke zeep met heerlijke geur. Maar dat zijn al die andere zepen ook... Wat maak ik het mezelf toch moeilijk door zo'n voorraad aan te leggen ?.

Voor vandaag was het in ieder geval een fijne scheerbeurt. Het resultaat is weer lekker glad en daar doen we het ten slotte voor.

• I like it 4
  • Haha 1

Tabactober (16)

OpenKamtober (9)

Krabber: Timeless 0,95 OC
Mesje: Voskhod (3)
Zeep: Tabac Original shavingsoap stick
Kwast: APShaving CO 28mm silksmoke
Aftershave: Physalis Hamameliswater
Aftershave: Tabac Original aftershave lotion (300ml)
Aftershave: Tabac Original aftershave balm
EDT: Tabac Original

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.