Jump to content

Recommended Posts

Posted

O marktplaats kocht ik deze krabber, Geheel is in prima staat. Wie kan me vertellen welke dit precies is?

Opvallend is, dat de tanden op de bodemplaat verschillend van lengte zijn en dit met een verschoven bovenplaat wordt opgelost.

Het mesje heeft dus ten opzichte van de bovenplaat aan beide kanten dezelfde ruimte.

New_bodemplaat_KortLangTand.thumb.jpg.0f3e89150b0d3449714504eb8286bc44.jpgNew_me_doosje.thumb.jpg.4c4bbfa21adb6ef895b2579230ea7f4d.jpg

• I like it 1
Posted

Huh? Dat ziet er gek uit zeg, ik heb dit nog niet eerder gezien. Een New lijkt het mij trouwens niet, die heeft geen twee doorlopende pinnen maar een sleuf over de breedte van de kop. Dit lijkt me een gekke variant op een Old Type

• I like it 2
Posted

Ik vrees dat @Marcel gelijk heeft, lijkt me kop van een old type. Dat greepje ken ik alleen van de tech. Nu heeft Gillette zeker rond de oorlog wel wat sets gemaakt met oude/nieuwe  onderdelen (Schaarste etc.), kan dus theoretisch dat ze de kop van een brownie gecombineerd hebben met doosje van new en greepje van een tech (alhoewel die wat later is...)

De kop is echter wel bijzonder met die twee kanten...

• I like it 2
Posted

@Marcel @FvL Dat het geen echte New is had ik al begrepen. Heb hem ook niet als New gekocht, maar kostte zo weinig, dat ik hem heb gekocht.

Heb hier wel een New kop met doorlopende pinnen, maar over deze kan ik verder niets vinden.

Binnenkort maar eens proberen.

Mocht iemand toch nog aanvullende informatie hebben hoor ik dat graag.

Posted

Ik weet veel over alles, maar het hele Gilletteverhaal is voor mij een zwart gat. Ik stel je dus maar efkes teleur.

• I like it 1
Posted

Wellicht dat ik het weekend de dikke Krumholz er op nasla. Verwacht niet teveel. Erg veel info in dat boek, maar de plaatjes zijn ruk.

• I like it 1