Ga naar inhoud
CobraX

SvdD van 8 oktober tot en met 14 oktober

Aanbevolen reacties

3F9003A2-837D-4B67-AEED-7103946A45F7.jpg
Blackland Blackbird met Astra groen mesje (4)
AP Shave Co synbad
Antiga Barbearia de Bairro
Aluin
Myrsol agua lemon
L’Oréal hydra balm

Gefeliciteerd@hanskoning !

• Vind ik leuk 5
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

RazoRock 400,
Proraso Groen,
Charcoal Goods level 2 Torpedo,
Gillette Rubie Platinum Plus (1),
Tunney aluin,
Crabtree & Evelyn Indian Sandalwood aftershave balsem.

7b5f7a1f2350e51f2d61929c36f4b19c.jpg

Tja, niet de beste scheerbeurt... aan de greep lag het niet, die beviel me beter dan ik had verwacht.
Er bleven wat meer stoppels staan, daardoor net wat vaker over dezelfde plekken, misschien wat meer druk gezet, in ieder geval wat meer irritatie. Jammer.

Fijne zondag!

• Vind ik leuk 8

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo Snuffie al schreef komt er ook nog wel eens goed nieuws in het holst van de nacht uit het ziekenhuis en na 4 kleine dames mochten we vannacht de eerste kleinzoon begroeten daarmee is ook het voortbestaan van het huis Koning veilig gesteld. :D

Een feestelijke dag dus en dat mocht gevierd worden werd de fraaiste scheer line-up uit de Koninklijke scheerstal tevoorschijn gehaald en wel de gehele Blenheim Bouquet lijn.

Een dissonant in dit geheel bleek de Yatlin krabber te zijn die in de eertse gang doorging waar hij gisteren geeindigd was oftwel met rauw scheren. En dan denk je opeens ik heb het gehad met die Chinese troep laat ik het maar gewoon bij mijn snobistische kapitalistische scheergerief houden dat bevalt toch vele malen beter. Nu snap ik wel dat je voor het geld welke bijvoorbeeld  de Penhaligon's lijn moet opbrengen minimaal 50 Chinese krabbers kan kopen maar het geeft 100 keer meer scheerplezier.

Enfin de Titanium 0,74 Wolfman mocht het stokje overnemen en wat een verademing in scheergedrag was dit, de soepelheid en comfort waren direct weer daar en na drie gangen was ik soepeltjes strakglad.

Het opbrengen van de verzorgingsproducten deed de feestelijke stemming nog eens toenemen en best wel bijzonder zo met mijn vader en moeder oftewel de overgrootouders op naar het ziekenhuis voor kraambezoek. :)

image.jpeg

• Vind ik leuk 11

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gefeliciteerd Hans

Fr. Herder 30 8/8

24f6f9a015c962675f090731c5d108ae.jpg

Fijne zondag

• Vind ik leuk 10
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Van harte Hans (en Gerda!)

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om te beginnen van harte met het nieuwe nageslacht Koning en Koningin🥂🌹

Semogue SOC Badger Cherrywood,
La Toja Hidrotermal Crema de Afeitar,
Rockwell Razors 6s,
Super-Max Stainless New 1e x,
Floïd Original,
Floïd Aftershave Balsem.

SOTD_20181014.thumb.jpg.3107c75adcf500429c7ae6425fb0bfdb.jpg

Kwast en zeep:
Semogue SOC Badger Cherrywood en La Toja Hidrotermal Crema de Afeitar:
De SOC badger is zo'n kwast, die alles doet, dus ook een mooi dik schuim kloppen van de La Toja crème. Opgeklopt in de Poolse kom werd da een mooi smeerbaar slagroom.
Mesje en krabber:
De Super-Max Stainless New voor de 1e x gebruikt.
Een nieuw mesje. Super-Max is bij mij niet favoriet in tegendeel. Echter een scheervriend uit een Facebook groep stuurde me wat mesjes om te proberen en te beschrijven. Dus vanmorgen de aftrap. Nu is dit mesje een New Stainless mesje. Ik heb ook de ouden hier en als je die naast elkaar legt is er geen verschil. Nu het scheren. De 1e halen voelden wel goed. In de Rockwell 6s met 6 plaat is het best een aardige combi. Niet dat ik nu dat flitsende gevoel heb, zoals van een Rapira PL of Kai, maar ook geen trekkerigheid of zo. In 3 rondjes mooi glad, ook op de moeilijker plaatsen. Ben benieuwd hoelang dit mesje dat volhoud.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Met de Floïd AS en ASB de afwerking. Prima scheerbeurt.

• Vind ik leuk 6
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

IMG_20181014_133505909.thumb.jpg.bf4dcaa223da1b7116910ddb979dcbcf.jpg

De Krabber is een Harnas, beetje willekeurige greep uit de collectie, maar is eigenlijk een hele fijne.

En uiteraard felicitaties voor Hans

• Vind ik leuk 7
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gefeliciteerd Hans!

72443cc535748bff017b48aef60fe1d9.jpg

Scrupleworks strop
Ralf Aust 6/8
Semogue 1305
Arko stick
Kruidvat ASB

• Vind ik leuk 6
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Paradigm 17-4 met rapira mesje

Yoresh Shaving Bowl

Thäter 4125/2 2-band silvertip 26mm

XPEC Original

Floid The Genuine

• Vind ik leuk 7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 8 uur geleden:

eerste kleinzoon

Gefeliciteerd 

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beter laat dan niet zeg ik maar...

Vulfix Sicilian lime
R89 met astra groen (4)
Proraso pre shave menthol
Yaqi 24m tuxedo black marble
Aftershave Floïd

Een goed begin van de dag zeggen we maar.
De preshave smeert zich makkelijk uit en de menthol geur is duidelijk te ruiken.
De vulfix en de yaqi doen het prima samen en het rijke schuim smeert zich aardig over mijn gezicht.
De muhle met de astra groen gaan prima samen al merk ik wel dat het scherpe er nu wel af is desondanks geen irritatie of trekkerig gevoel.
Het geheel na een 3 tal beurten afkoelen met de Floïd.
Op naar de ontbijt tafel.. da8d36b3a025ebf69f5a26b5f17cffb2.jpgc86a852e2d236fdc97bf2ed0b6146fee.jpg

• Vind ik leuk 7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag warm genoeg voor een zomers zeepje.

- Proraso pre sensitive

- TFS Barba Gialla

- Simpson Berkeley 46 best badger

- Baili BT171/Razorock DE-1

- Lord SS Super (3)

- 4711 AS

Lang geleden dat ik een Simpson gebruikt heb (veel met zustermerk Vulfix in de weer geweest) maar die Berkeley is een lekker kwastje met voldoende ruggengraat en het schuimpje was top. De Baili maakte ook de derde keer met deze Lord een uitstekende indruk en als ik al geen tweede exemplaar besteld had zou ik het vanavond alsnog doen. Qua uiterlijk en gebruikte materialen niks bijzonders maar qua scheren een toppertje. Deze krabber maakt het me niet makkelijk om de handschoen met de ATT weer op te pakken (als die ook minder dan €6 had gekost lag die allang stof te happen) want dit is net zo'n ruwe diamant als de Lord L6; doet alles meteen goed. Mesje is normaal klaar na drie rondjes maar voelt nog zo goed dat-ie mag blijven zitten.

In twee gangen als herboren en de 4711 liet zich niet voelen. Fijne scheerbeurt!  

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog de hartelijke felicitaties aan het echtpaar Koning met de kleinzoon!

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.