CobraX Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Datum: 8 Oktober 2018 Scheerzeep: B&M Seville Scheerkwast: Yaqi Purple Haze Mew Brown 24mm Scheermes: Mühle R89 (met iKon Bulldog greep) Mesje: Personna Platinum (1x gebruikt voor deze scheerbeurt) Na: Afspoelen met koud water, Thayers Original Witch Hazel Toner, Stirling Unscented ASB 10
koenfucius Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Schick 500 Hydromagic Personna Yaqi tuxedo 24mm Paanacrema Nuavia Blu Thayers Witch Hazel unscented Nivea sensitive balsem Die Schick die ik indertijd van @merwtjeheb overgenomen, is in feite wel een prettig krabbertje. Moet misschien wel wat vaker aan bod komen. Zeker voor vroege scheerbeurten vergt dit ding nauwelijks concentratie. Een fijne dag. 10
Guest Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Tabactober (8) OpenKamtober (1) Krabber: Timeless 0,95 OC dimpled handle Mesje: Voskhod (1) Zeep: Tabac Original shavingsoap stick Kwast: APShaving CO 28mm silksmoke Aftershave: Physalis Hamameliswater Aftershave: Tabac Original aftershave lotion (300ml) Aftershave: Tabac Original aftershave balmEDT: Tabac Original Het resultaat: Timeless 0,95 OC en Tabac zorgde voor een zeer snelle en comfortabele scheerbeurt. Altijd prettig om zo de week weer te laten beginnen.
Tjebbe Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Stirling 26/54, Catie's Bubbles Ocean Grove, RazoRock Game Changer 84P op Stork Consul grerp, Shapu (1), Tunney aluin, Pitralon Original. Eerste kennismaking met het Shapu-mesje. Geen onaardig mesje in deze krabber, maar deze krabber lijkt wel een vergevingsgezinde... Morgen eens in een andere. Fijne dag! 7
Dajd94 Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Scheerbeurt van de dag - 8 oktober 2018 Zeep: Stirling For Him Shaving Soap Kwast: Yaqi Tuxedo 26mm Mes: Leaf Razor Mesje: Gillette Nacet (4) Aftershave: Thayers Witch Hazel Original Stirling Blu Aftershave Balm De gebruikte zeep heeft een wat zwakke geur. De kwaliteit is prima, maar dat geldt ook voor veel andere Stirlingzepen met een mooiere geur. Dit is daarom een kwestie van opmaken en daarna niet meer terugkomen. Het was echter wel een fijne scheerbeurt. De Gillette Nacet is toch een van de mooie ontdekkingen van de laatste tijd geweest. De prestaties blijven naar volledige tevredenheid: comfortabel en effectief! 7
Jan Zoethout Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 SvdD 20181008. Yaqi model R1710. Ach Brito Lavanda scheercrème. ATT S2 / Timeless "Plaid" greep. Derby Premium (5). Ach Brito Lavanda EdC. 6
Hanskoning Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 De OSP Lemon & Peppermint & Menthol zeep is samen met de Eucalyptus & TeaTree & Menthol de zeer positieve uitschieters van deze zeepzieder. Zowaar frisse geuren en een mooie dosis menthol absoluut niet vriezend maar gewoon lekker fris. Het enige kleine minpuntje voor de vandaag gebruikt Lemon uitvoering is dat de geur wat zwakker is als de Eucalyptus uitvoering en dat is jammer want de geur op zich is heerlijk. De Shavemac sloeg er zoals gebruikelijk weer een zeer fraai schuim van en de Charcoal voorzien van het Black Beauty mesje 2x haalde dat vervolgens inclusief de nodige baardstoppels weer vakkundig weg. Afgewerkt met de koeling van de Osage Rub en die door mij zo aanbeden frisse geur van de Prep. 8
Harkos Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Luyixian Synth-24x68, Dutchi Bergamotte Shaving Soap, Gem Damaskeene, Gem Personna Pfte 5e x, Rebul Lime, The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel. Kwast en zeep: Luyixian Synth-24x68 en Dutchi Bergamotte Shaving Soap: Mooi oud stug syntheetje, die beter is dan de Mühle uit die tijden, gebruikt om de Dutchi mee op te kloppen in zin eigen bakje en te kopsoppen. Dat is zo'n mooi goed citrus geurend, klassiek aandoend zeepje, die me echt het vintage gevoel geeft. De kop rondom in de sop. Mesje en krabber: De Gem Personna Pfte voor de 5e x gebruikt. Het Pfte mesje is nog et zo prettig, dan bij het 1e gebruik. De Damaskeene bepaalt zelf de juiste hoek et optimaal scheercomfort. Houd ik die niet aan, dan is het aluin met het elastiekje nodig. Vanmorgen niet, glad als een eikel zonder schade. Resultaat: BBS. Tot slot: Rebul Lime was de juiste afwerking en wat Shave Doctor ASG voor het jonge goddelijke velletje. Klaar. Genieten van het mooie weer. 5
Jerry9630 Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Merkur 34C met Dorco prime mesje (3) AP Shave Co cashmere Saponificio Varesino Manna di Sicilia Aluin Myrsol Blue L'Oréal hydra balm 7
CobraX Posted October 8, 2018 Author Posted October 8, 2018 Jerry9630 schreef 20 minuten geleden: Merkur 34C met Dorco prime mesje (3) AP Shave Co cashmere Saponificio Varesino Manna di Sicilia Aluin Myrsol Blue L'Oréal hydra balm Als ik het mij goed herinner, bezit jij een SynBad en Cashmere scheerkwast van APShaveCo. Welke geniet jouw voorkeur?
Tjoolder Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Vie long kwast SV felce aromatica Dovo 5/8" silversteel Pinaud clubman vanille Zelfgemaakte asb Hoezo tabactober? Waar tabactober? Wat tabactober? Gewoon een geen gezever scheerbeurt. Na het scheren nog een bestelling geplaatst. Er staat nog wel een zeep met tabac op de verlanglijst maar weet nog niet dewelke. Ik zal wel teleurgesteld zijn qua geur, ik verwacht namelijk een "vette" Cubaanse sigaar geur. ? 4 1
Snuff Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Tjoolder schreef 1 uur geleden: ik verwacht namelijk een "vette" Cubaanse sigaar geur. Neem je toch de eerste de beste stinkasbak en schuim daar je zeep in op? ? Filarmonica 14 Double Temple full hollow 8/8" Yoresh Shaving Scuttle Kanayama Cordovan #80000 strop RazoRock Plissoft Synthetic with Bruce Handle 24mm samples zeep geschonken door Hanssie waarvoor dank of iets dergelijks Meissner Wild Orange is niet mijn ding, heel goed qua schuim maar fruit hoort op een dessertbord en niet op mijn gezicht (alhoewel ik daarentegen andere dingen op mijn gezicht smeer die een ander dan niks van wil weten). Bijkomend nadeel is dat na het laten ruiken aan mijn vrouw ze deze dus in tegenstelling tot in het sample potje opgeschuimd wel lekker vond en me om onbekende reden meteen na het scheren naar de markt stuurde voor mandarijnen ? Na het hoofd geschoren te hebben met de Messner kom schoongemaakt en de beurt aan HilaSoaps Fresh Forest met Tea Tree, lavendel, peppermint en Cedar Wood. Gadverderie wat een ongelooflijk vieze geur, ik kan echt geen peppermint velen. Hans mag me dan zover gekregen hebben dat ik af en toe een minimum aan menthol tolereer (maar nog altijd niet apprecieer) in mijn schuim maar deze meteen uitgespoeld en de badkamer laten verluchten tot de geur weg was vooraleer verder te gaan. Maar het schuim zelf was wel heel goed. En dan een derde sample erbij genomen, de Acca Kappa. Heel lekker snel schuim en een heerlijke geur, deze ga ik wel aanschaffen ?? 6
jos schenau Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Tjoolder schreef 2 uur geleden: Vie long kwast SV felce aromatica Dovo 5/8" silversteel Pinaud clubman vanille Zelfgemaakte asb Hoezo tabactober? Waar tabactober? Wat tabactober? Gewoon een geen gezever scheerbeurt. Na het scheren nog een bestelling geplaatst. Er staat nog wel een zeep met tabac op de verlanglijst maar weet nog niet dewelke. Ik zal wel teleurgesteld zijn qua geur, ik verwacht namelijk een "vette" Cubaanse sigaar geur. ? De extro tabacco als je van Cubaanse tabak houdt. Heb deze zelf en heeft een uitgesproken tabaks geur en goede scheer eigenschappen. Te bestellen bij barbieredifigaro. 1
Guest Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Tjoolder schreef 2 uur geleden: Vie long kwast SV felce aromatica Dovo 5/8" silversteel Pinaud clubman vanille Zelfgemaakte asb Hoezo tabactober? Waar tabactober? Wat tabactober? Gewoon een geen gezever scheerbeurt. Na het scheren nog een bestelling geplaatst. Er staat nog wel een zeep met tabac op de verlanglijst maar weet nog niet dewelke. Ik zal wel teleurgesteld zijn qua geur, ik verwacht namelijk een "vette" Cubaanse sigaar geur. ? Ik heb deze vette Cubaanse sigaar nog in huis, en mocht dat nog niet voldoende tabac zijn is er ook La Rive Cabana in het assortiment bij mij. Misschien heb ik nog wel een tabac geur in het magazijn. Vooralsnog is er voor tabactober geen te kort aan tabac. Overigens zijn dit zoete tabac geuren. .
efsk Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Brad Sears/Morris & Forndran The Style 3 28mm in Blonde Badger, New Moon Barbus iKon - slant (t) Voskhod (2) Tunney aluin 4
Jerry9630 Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Als ik het mij goed herinner, bezit jij een SynBad en Cashmere scheerkwast van APShaveCo. Welke geniet jouw voorkeur?Ik heb inderdaad beide, de cashmere is iets zachter en de synbad heeft iets meer ruggengraat. Een echte voorkeur heb ik niet, ik gebruik ze alle 2 graag. 1
Kingjack Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Charcoal lv2 Bishop Gillette Rubie(1) Kent 8 Portuscale De Charcoal had een verrassing in petto vandaag. Het Rubie mesje, waar ik normaal een kolere hekel aan heb, ging als een wezenloze tekeer. Heerlijk comfortabel met een soepele doch strakke snit plus zelfs goed glad na 2 rondjes. Bang dat er toch nog wat mesjes bij gaan komen.... 6
efsk Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Interessant. Bij mij, als ik een kolerehekel heb aan een mesje, dan tieft ik de rest weg en probeer het niet weer. 1 1
Kingjack Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Interessant. Bij mij, als ik een kolerehekel heb aan een mesje, dan tieft ik de rest weg en probeer het niet weer.Het idee is om elk merk/type mesjes uit de lade te gebruiken in de Charcoal om tot een optimale configuratie te komen. 1
Guest Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Kingjack schreef 56 minuten geleden: Charcoal lv2 Bishop Gillette Rubie(1) Kent 8 Portuscale De Charcoal had een verrassing in petto vandaag. Het Rubie mesje, waar ik normaal een kolere hekel aan heb, ging als een wezenloze tekeer. Heerlijk comfortabel met een soepele doch strakke snit plus zelfs goed glad na 2 rondjes. Bang dat er toch nog wat mesjes bij gaan komen.... Dit greepje is wel erg mooi. Wat is de lengte er van?
Guest Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 efsk schreef 51 minuten geleden: Interessant. Bij mij, als ik een kolerehekel heb aan een mesje, dan tieft ik de rest weg en probeer het niet weer. Dat idee had ik met de Voskhod in eerste instantie ook maar het scheelt toch aardig per krabber hoe de performance is.
Guest Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 UnShaven schreef 3 uur geleden: Ik heb deze vette Cubaanse sigaar nog in huis, en mocht dat nog niet voldoende tabac zijn is er ook La Rive Cabana in het assortiment bij mij. Misschien heb ik nog wel een tabac geur in het magazijn. Vooralsnog is er voor tabactober geen te kort aan tabac. Overigens zijn dit zoete tabac geuren. . Uit baldadigheid vanavond wat Cuba uit de sigaar op mijn hals gespoten maar dat bleek niet een heel erg briljante zet te zijn. De geur is wel erg zwaar voor de huidige temperatuur en zelfs met wassen krijg ik het er niet af, een erg penetrante lucht die mijn receptoren aardig zit te pesten. Hopelijk houdt het de muggen ook op afstand. We kunnnen wel stellen dat ik aardig de sigaar ben.
efsk Posted October 8, 2018 Posted October 8, 2018 Kingjack schreef 44 minuten geleden: Het idee is om elk merk/type mesjes uit de lade te gebruiken in de Charcoal om tot een optimale configuratie te komen. op zih snap ik dat, maar mesjes die me niet bevielen in het verleden liggen bij mij niet meer in de la ...
Recommended Posts