Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo admins,

Ik weet niet of andere leden deze vraag al eerder gesteld hebben. Maar misschien is het leuk om ook een topic over de DE mesjes toe te voegen. Dat we de diverse losse DE mesjes die verkrijgbaar zijn kunnen bespreken.

Ik zie dat er over kwasten en de scheermeshoudertjes crèmes en zepen etc.. wel topics zijn, maar (nog) niet over de diverse soorten DE mesjes.

Wellicht een idee?

Verder heb ik niks te klagen, ik vind dit echt een topsite. Heel informatief ook dankzij de bijdragen van alle leden. Op die manier vergroot iedereen zijn kennis over de diverse producten die op de markt voor traditioneel natscheren te krijgen zijn.

Groet,

Danny

Posted

In het safetyrazor subforum staan al onderwerpen over DE mesjes, wat mij betreft staan ze daar prima. maar zoals een populaire nieuwe afkorting hier tegenwoordig zo mooi zegt: uekaz

Posted

Daar loopt al een hele tijd het uitgebreide topic viewtopic.php?f=11&t=35" onclick="window.open(this.href);return false; over.

Als je het over een specifiek mesje hebt staat het je uiteraard ook vrij om daar iets nieuws over te beginnen.

Posted

Mooi initiatief wel Danny, maar inderdaad is er al redelijk wat te vinden, alleen nog niet echt zodanig dat je er gemakkelijk door kunt vergelijken.

Op andere fora zie ik soms wel een google document waar iedereen zijn ervaringen in kwijt kan. (dacht in ieder geval een Frans forum waar ik dat zag)

Dat is leuk omdat je dan de ervaringen van meerdere personen per mesje op een aantal aspecten kunt zien, bijvoorbeeld hoe lang ze scherp blijven en hoe scherp ze bij eerste gebruik zijn.

Maar dat vergt nogal wat werk denk ik om zo'n document achter dit forum te hangen.

Posted
Mooi initiatief wel Danny, maar inderdaad is er al redelijk wat te vinden, alleen nog niet echt zodanig dat je er gemakkelijk door kunt vergelijken.

Op andere fora zie ik soms wel een google document waar iedereen zijn ervaringen in kwijt kan. (dacht in ieder geval een Frans forum waar ik dat zag)

Dat is leuk omdat je dan de ervaringen van meerdere personen per mesje op een aantal aspecten kunt zien, bijvoorbeeld hoe lang ze scherp blijven en hoe scherp ze bij eerste gebruik zijn.

Maar dat vergt nogal wat werk denk ik om zo'n document achter dit forum te hangen.

Update: hier ik heb al een begin gemaakt maar ik ben geen expert op het gebied van DE razors dus heb dit maar als voorbeeld gepakt. Als jij het Franse spreadsheetje kan vinden kunnen we wellicht de messen overnemen van hun als zij het op alfabetische volgorde hebben. Nu heb ik maar even wat merken ingevuld die ik mij kon herinneren.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AveASQTvWMpMdHhRWEYtVGxTZmRXalJsMWpHQU94RlE&usp=sharing

Dat zou kunnen met dit... Maar weet er het fijne niet van, maar technisch moet het kunnen. Zo'n spreadsheet maken en die op een topic in het forum posten. Zodat forumleden het kunnen zien.

Wellicht is het misschien handiger om de messen A tot en met U te nemen.

Zodat 100 mensen hun bevindingen eronder kunnen geven. Dan kan je in iedere geval de meest beroemde mesjes nemen. Maar goed I've played my part!

Wellicht moet er dan wel een forum komen dat alleen voor leden is, anders krijg je niet leden die alles om zeep kunnen helpen. Mensen die even willen trollen zeg maar.

• 1 month later...
Posted

is het niet mogelijk om een poll optie toe te voegen voor het favoriete DE blade voor iedereen? heb je het in een duidelijk overzicht wie wat het fijnst vindt

Posted

Voor zover ik weet kan dat alleen bij het aanmaken van het topic, niet achteraf.

Maar dan nog betwijfel ik of het zinvol is. Ik heb meerdere favoriete mesjes, afhankelijk van welke krabber ik gebruik. Daarnaast moet je meteen zorgen voor een uitputtende, en dus gigantisch lange lijst met merken en types.

Posted

je kan niet een mes kiezen die iedereen kent of heeft dus de variabelen zullen enorm zijn. Ik heb al lang m'n favoriete mesjes maar onlangs kwam ik in het bezit van een krabbertje dat me enorm bevalt en nu merk ik toch dat het mogelijk is dat mesjes die me toen niet bevielen bij deze wel goed werken.

Je kan natuurlijk wel polsen welke mesjes bij de meesten goed in de markt liggen en dat als vertrekpunt kiezen maar je ontkomt volgens mij niet aan het zelf proberen van een aantal verschillende mesjes en daarvan bijhouden hoe ze scheren en hoelang je ermee doet.

Posted

Er is wel iets te zeggen voor een apart subforum voor DE/SE/Injector mesjes. Het grappige is dat er een forum is voor kwasten, krabbers, zepen/crèmes en aftershaves terwijl dit allemaal maar hulpmiddelen zijn voor het werkelijke scheren; het mesje dat de baardhaar afscheert. Alle dingen kun je weglaten en het nog steeds scheren noemen behalve het mes.....

En dat spotgoedkope maar o zo belangrijke stukje staal krijgt zonder eigen forum natuurlijk nooit de aandacht die het verdient..... :twisted:

Posted
Hallo admins,

Ik zie dat er over kwasten en de scheermeshoudertjes crèmes en zepen etc.. wel topics zijn, maar (nog) niet over de diverse soorten DE mesjes.

Wellicht een idee?

Goed idee. Ik vind het ontbreken van een apart topic over DE mesjes echt een gemiste kans. Vanavond nog toevoegen zou ik zeggen. Het zou wel eens het best gevulde topic kunnen worden.

Posted

Jullie zeggen topic, maar bedoelen jullie subforum? Iedereen kan namelijk een topic over scheermesjes aanmaken (bijvoorbeeld het topic waar Marcel eerder naar linkte)

Voor een subforum vraag ik me af of er genoeg te vertellen is over DE-mesjes. Nu staan die topic bij Safety Razors, op de eerste pagina zie ik 4 topics over mesjes.

viewforum.php?f=11

Posted
Jullie zeggen topic, maar bedoelen jullie subforum? Iedereen kan namelijk een topic over scheermesjes aanmaken (bijvoorbeeld het topic waar Marcel eerder naar linkte)

Voor een subforum vraag ik me af of er genoeg te vertellen is over DE-mesjes. Nu staan die topic bij Safety Razors, op de eerste pagina zie ik 4 topics over mesjes.

Klopt allemaal; ik bedoel subforum en het aantal artikelen is inderdaad beperkt.

Maar.... :mrgreen:

Het artikel over scheermesjes kiezen is een soort slowchat waarin alles door elkaar terechtkomt en waar op geen enkele manier iets terug te vinden is en ja, er is genoeg over mesjes te vertellen denk ik. Op B&B heeft het ook even geduurd voor we een blades-subforum 'kregen' en het startte langzaam maar het is nu een actief forum en wat mij betreft één van de interessantste. Ik preek natuurlijk wel voor eigen parochie want ik vind DE-mesjes nu eenmaal één van de leukste aspecten van het scheren maar zoals ik al eerder zei; het mesje is eigenlijk het meest wezenlijke onderdeel van het scheren en krijgt de minste aandacht.

Enfin, ik snap ook wel dat er niet overal een subforum voor kan komen maar ik zie er meer heil in dan dat voor cartridges want daar gebeurt feitelijk niets.

Posted

Ok, duidelijk. Indien voldoende activiteit ben ik ook voor. In het begin zijn we conservatief geweest met het openen van subforums om geen lege spooksubforums te creeren.

Posted

Je kunt een poll aanmaken bij een nieuw topic, maar voor DE mesjes wordt dat, zoals alders al eens ter sprake kwam, nogal een waslijst.

Een poll heet heet een "peiling", bij het aanmaken van een nieuw topic staat dat onderaan achter een tabblad verstopt. Kijk maar eens.

Posted
Je kunt een poll aanmaken bij een nieuw topic, maar voor DE mesjes wordt dat, zoals alders al eens ter sprake kwam, nogal een waslijst.

Een poll heet heet een "peiling", bij het aanmaken van een nieuw topic staat dat onderaan achter een tabblad verstopt. Kijk maar eens.

Misschien kan ik beter een bril kopen i.p.v. een nieuwe kwast, maar ik zie het niet hoor :geek:

Posted (edited)

nee, dit staat er niet bij bij ons. Alleen de eerste 2 tabbladen! De opties en Bijlage toevoegen tabbladen hebben wij. De Poll functie staat er niet bij.

Edited by Guest