Guest Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 (edited) Gillette verkoopt in westen geen krabbers meer, maar in China en ook India verkopen ze nog wel steeds krabbers en in China word deze verkocht met het Super Gillette Blue mesje, maar ik heb hem om gedoopt tot Chinese Gillette Tech en in India is deze krabber weer onder een andere naam te vinden, al weet ik niet of die in China of India gemaakt word. Dit topic is bedoeld om te discussiëren over de Chinese Gillette Tech, welke door sommige ook wel Gillette Blue genoemd word, de reden dat ik hem als Tech classificeer is vanwege de Tech kop op de krabber. Je zou het misschien niet denken, maar deze krabber is best wel exclusief voor ons Nederlanders en Belgen, hij is namelijk alleen te krijgen in China en word niet in Nederland verkocht, de enige manier om aan deze Chinese Gillette Tech te kopen is via een tussen persoon zoals bijvoorbeeld Mistertao, welke ik in dit topic bespreek over hoe je hem toch kan bemachtigen of een webshop of particulier zoals moet ze aanbieden, zoals ik af en toe doe, dus het zal mij niks verbazen als je de Chinese Gillette Tech via mij bemachtigd hebt. De Chinese Gillette oogt goedkoop en hij is dan ook absoluut niet duur, namelijk rond de € 5 a € 8 als je er een weet te bemachtigen, uiteraard is de prijs in China zelf nog lager, daar vind je ze voor een paar euro. Wat eigenlijk bijzonder is aan deze krabber is zijn uitzonderlijk lang handvat welke tussen de 10cm en 11cm is als ik me niet vergis, voor een krabber is dat namelijk best lang en dat is niet bepaald een slecht iets, al zal niet iedereen het plastic handvat mooi vinden, ik heb er persoonlijk geen problemen mee, maar er zijn ook mensen die er een andere handvat op zetten bijvoorbeeld, ja er passen oude Tech handvatten op. Ik vind deze krabber persoonlijk niet erg agressief, maar ook niet te mild zoals een Weishi 9306 bijvoorbeeld, voor mij is hij juist precies goed, iets waar vintage Tech's eigenlijk ook wel bekend voor staan en daarom ook wel eens als beginner krabber aangeraden word, wel is de krabber zo licht als een veertje en daarom zal het voor sommige mensen niks zijn, ik zelf vind het echter best fijn. Op die plaatje kun je mijn huidige scheerkit zien en dus ook de Chinese Gillette Tech en het heeft wel wat dat er Gillette op de kop staat, ik vind dat persoonlijk erg mooi. De verpakking is wel een beetje retro met King Gillette afgebeeld De scheerkop Sommige scheerders die zowel een Rimei als Chinese Gillette Tech bezitten geven wel eens aan dat de Chinese Gillette Tech beter is. Er zijn echter ook soms mensen die twijfelen of dit wel een echte Gillette is en ik kan je verzekeren dat het echt een echte Gillette is, de Chinezen maken die gewoon onder licentie van Gillette. Edited July 3, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 ^Hear hear. Ik scheerde met een Rimei maar kocht een Gilette Tech van DL. Deze is veel beter voor mijn gezicht (wat aggressiever) dan de Rimei, die ik nu onder de douche voor onder andere mijn oksels gebruik. Ik raad iedere beginner deze goedkope krabber aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pastapipo Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 Ik zit erover te denken om zo'n kop te nemen en die op een rimei te zetten. Hebben jullie enig idee of dat gaat passen? En hebben jullie toevallig een kop over voor een wat lagere prijs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 Ja wat ik van Marzman weet past dat, want hij heeft dat gedaan. Ik heb zelf al die Chinese Gillette Tech's al verkocht dus ik kan er helaas geen leveren of ik moet een nieuwe order bij Mistertao plaatsen. Maar je zou er dus gewoon een stuk of 3 a 5 bij Mistertao kunnen bestellen, je krijgt die andere gegarandeerd wel verkocht hoor, als ik ze heb zijn ze altijd zo weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 Ik denk dat ik nog een Rimei bestel om dat handvat op de Gilette te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Ik denk dat ik nog een Rimei bestel om dat handvat op de Gilette te zetten. Je kan ze gewoon omwisselen -ko-, andersom past het natuurlijk ook , zet je die plastic steel op de Rimei. Of je gebruikt de Gillette Blue ook onder de douche. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Plastic handvat van de Tech past niet goed op de Rimei, dat heb ik al getest. Hele tijd wisselen is niks, gezicht scheren onder de douche ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Plastic handvat van de Tech past niet goed op de Rimei, dat heb ik al getest. Hele tijd wisselen is niks, gezicht scheren onder de douche ook niet. Meen je dat nou, ik heb de mijne nog even tevoorschijn gehaald maar het past hier gewoon goed. Hij zit net zo goed vast als het originele handvat, of bedoel je die halve milimeter aan de zijkant van dat opstaande rechthoekje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Ik ga het vanavond gelijk proberen, thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Ik heb de topic titel aan gepast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Vandaag een gekocht bij Tinydeal.com (http://www.tinydeal.com/gillette-fusion-two-sided-manual-razor-for-male-p-83039.html) voor €2,42 (geen verzendkosten) ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Vandaag een gekocht bij Tinydeal.com (http://www.tinydeal.com/gillette-fusion-two-sided-manual-razor-for-male-p-83039.html) voor €2,42 (geen verzendkosten) ... Daar heb ik hem ook besteld. Bizar dat het voor dat bedrag kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 25, 2014 Share Posted May 25, 2014 Ik heb hem daar een paar maanden geleden ook besteld voor die prijs.En het scheert echt goed ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Plastic handvat van de Tech past niet goed op de Rimei, dat heb ik al getest. < Is ook mijn ervaring - het (lelijke) handvatje van de Rimei past wel op de Tech, andersom past het (nette) handvatje van de Tech niet op de (lelijke) kop van de Rimei. Enige verklaring die ik hiervoor kan bedenken, is dat de schroefdraad van de Rimei iets groter (of te groot) is. Die Rimei is trouwens een slecht afgewerkt apparaat onder de laag bling-bling ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Bij mij past het allebei, alleen de bling-bling heb ik dan weer niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkiepenkie Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Heb mij niet in kunnen houden en heb via Aliexpress ook een krabber besteld. Ding is inmiddels onderweg en het is er 1 met deurtjes. Hoop wel dat ze een beetje solide sluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 Hallo Henkiepenkie, Welke krabber heb je besteld ? Geef eens een linkje door ? Gr. Jan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts