koenfucius Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Blackland Blackbird Wizamet super iridium Yaqi tuxedo 24mm Pannacrema Nuavia Blu Thayers witch hazel unscented Nivea sensitive balsem 10
fireshrimp Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Merkur Progress(Rapira) Semogue SOC das Extro Bergamotto di Calabria Floid Black TFS ASB Bergamotto Neroli Een uiterst betrouwbare maandagochtend sessie. De bodem van deze zeep is al maanden zichtbaar, maar wil maar niet op. Om gek van te worden. Ik heb namelijk een zeep koopstop ingesteld. Er zitten nu 14 zepen in het lokale assortiment en pas bij 7 wordt er weer bijbesteld. Dit ooit ingesteld in de volle overtuiging dat het opmaken veel sneller zou gaan. Wordt gecompenseerd door dan maar splashes en andere zaken aan te schaffen, maar dat is ook maar eindig. Misschien moet dit voornemen nog maar eens tegen het licht gehouden worden.. 4 4
Jerry9630 Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Razorock Gamechanger 0,84 met Dorco prime mesje (2)AP Shave Co tuxedoMusgo realAluinMyrsol blueL’Oréal hydra balm 9
Guest Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Krabber: REX Ambassador (3) Mesje: Voskhod (3) Zeep: Tabac stick Kwast: APShaving CO 28mm silksmoke Aftershave: Physalis Hamameliswater Aftershave: Tabac Original aftershave lotion Aftershave: Tabac Original aftershave balm EDT: Tabac Original Wat een heerlijk warme geuren strijken er langs mijn geurreceptoren als ik de Tabac scheerzeep aanbreng dit beloofd een heerlijke scheerbeurt te worden. Na alles grondig te hebben ingesmeerd mocht de REX zijn kunstje doen. De REX sneed in samenwerking met de Voskhod de haren in 3 ronden weg op een zeer gladde onderlaag die Tabac daar had neergelegd.
Dajd94 Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Scheerbeurt van de dag - 1 oktober 2018 Zeep: Soap Smooth - Frozen Cranberry Kwast: Yaqi Tuxedo 26mm Mes: Leaf Razor Mesje: Gillette Wilkinson Sword (1) Aftershave: Thayers Witch Hazel Original Stirling Piacenza Aftershave Balm Gisteren licht verkouden, daarom voor vandaag een mentholzeep klaargelegd. Mijn assortiment hierin is wat beperkt eigenlijk. Gekozen voor een sample dat ik nog had liggen van Soap Smooth. Een mooie frambozengeur die zowel vanuit het potje als in het schuim duidelijk aanwezig is. Hoewel slechts beperkt zeep gepakt toch een overlopend volle bak met schuim geslagen. Prima scheereigenschappen, maar toch wel heel erg koud! Voor mij eigenlijk wat te koud. Maar wel een prima scheerbeurt verder. 3
Tjebbe Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 RazoRock 400,Simpsons Citrus Burst,Karve Christopher Bradley F,Gillette Nacet (3),Tunney aluin,Pitralon Original.Voor de afwisseling de Karve weer gebruikt, deze twee nieuwkomers hebben zich allebei voor nu toch zeker in de top drie geplaatst!Fijne dag! 6
Hanskoning Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Dajd94 schreef 1 uur geleden: - Frozen Cranberry . Een mooie frambozengeur die zowel vanuit het potje als in het schuim duidelijk aanwezig is. Bij mij blijft hij naar Cranberry ruiken na het opschuimen. 1
Hanskoning Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Nu waren er toch gisteren lezertjes die de link legden tussen de edele Tabac geur en de geur die afkomt van aarsharen. Enige kennis van de geur van aarsharen zoals deze lezertjes bezitten heb ik (gelukkig) niet dus daar kan ik (gelukkig) niet over meepraten en daarnaast sommige dingen moet je ook niet willen weten. Afijn getriggerd door een ander ( gelukkig wel met een goede smaak) lezertje en wel Unshaven welke deze maand uitgeroepen heeft tot Tabac maand dacht ik vanmorgen solidair te zijn en dus mocht de gehele Tabac lijn zijn opwachting maken. Het zal voor de fijnproevers onder de lezertjes helder zijn dat het een zeer prettige scheerbeurt was die we op zeker morgen nog eens gaan herhalen. Hoewel dit er meer mee te maken heeft dat de zeep in die prachtige Tabac kom (ook voor de fijnproevers) in het midden al duidelijk de bodem te zien is dus we maken hem maar eens op. 6
Hanskoning Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 ChrisA schreef 12 minuten geleden: Maandagmorgen sh*t TOBS Sandalwood Bartman High Class Bij het stroppen kans gezien om een klein sneetje in mijn rechterduim te maken. Pleister erop en scheren maar. Kennelijk geen goed gevoel en meteen twee kleine sneetjes op de kin. De eerste sneetjes dit jaar en gelijk opgehouden Morgen verder. Fijne dag allemaal. En dan ook nog in de verkeerde week gepost, neem mijn advies aan Chris als het kan vandaag in bed blijven. 1
ChrisA Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Toch ook maar in de goede week zetten na melding van een oplettende Koning. Maandagmorgen sh*t TOBS Sandalwood Bartman High Class Bij het stroppen kans gezien om een klein sneetje in mijn rechterduim te maken. Pleister erop en scheren maar. Kennelijk geen goed gevoel en meteen twee kleine sneetjes op de kin. De eerste sneetjes dit jaar en gelijk opgehouden. Morgen verder. Fijne dag allemaal. 3
Dajd94 Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Hanskoning schreef 49 minuten geleden: Bij mij blijft hij naar Cranberry ruiken na het opschuimen. Eens Hans, al vind ik de geuren niet veel verschillen. Maar dat ik niet scherp rook wordt naast de verkoudheid ook wel veroorzaakt door de lichte bedwelming die ontstond door de gigantische hoeveelheid menthol in deze zeep. 1
ChrisVanMeer Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Hanskoning schreef 33 minuten geleden: En dan ook nog in de verkeerde week gepost, neem mijn advies aan Chris als het kan vandaag in bed blijven. Chris had het zelf al gecorrigeerd zag ik, jouw commentaar dan ook maar even hier geplaatst 1
Snuff Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 @Hans: Ooit had ik ook zoveel Tabac spullen, zo lang geleden, ook maar weer eens in huis halen volgend jaar. Aangaande die haren, volgens mij gebruiken ze wel degelijk de nekharen en niet je weet wel waar, tenzij het een Chinees betrof die bijziend was natuurlijk. @ChrisA: Soms wordt men er aan herinnerd dat het nog altijd opletten geblazen is of iets anders speelt, zo heb ik de voorbije dagen geen lekkere scheerbeurten gehad omdat ik me niet lekker voel ivm rug en nieren en zie dat heeft zijn invloed op de huid. The Three Kings Deluxe 1968 half hollow 13/16” Kanayama Cordovan #80000 strop Yoresh Shaving Bowl Semogue 2018 The Shave Nook Boar Limited Edition 25mm Antiga Barbearia de Bairro Floid Suave 7
ChrisVanMeer Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Snuff schreef 2 minuten geleden: ...omdat ik me niet lekker voel ivm rug en nieren... Sterkte Ron 1
ChrisA Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 @Ron Sterkte ermee en inderdaad, klopt helemaal. Open mes vereist opperste concentratie en soms is dat er niet. 1
Jan Zoethout Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 SvdD 20181001. Vintage kwast / Maggard synth. Bond "Spacequest" scheercrème. Vintage Gillette Old Type. Asco Super Stainless (rode wikkel) (6). Cella after shave lotion. 5
Tony Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Sterkte RonVandaag een Kaiser Ellison best Sheffield silver steel, top.Fijne dag 10
Harkos Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 M Keramiek APShaveCo flat top syntheet, Biobaza Houtskoolzeep, Rockwell Razors 6s, Voskhod 8e x, Bay Rum Harkos® AS, Bay Rum Harkos® ASB. Kwast en zeep: M Keramiek APShaveCo flat top syntheet en Biobaza Houtskoolzeep: Zo de Biobaza zeep is vanmorgen in de prullenbak beland. Ben er klaar mee, komt het land niet in. Had een paar dagen in een RVS kommetje zitten en gebruikt, maar dat spul wordt steeds glibberiger en droogt niet fatsoenlijk op. Onder in het bakje leek een stevige snot te zitten en de geur wordt er ook niet beter op. Vanmorgen met de Flat Top syntheet geprobeerd er mee te kop soppen, is het ook niet. Wel lekker glijlaagje, maar het verdere luxurieuze gevoel en schuim blijft uit. Het heeft zijn kans gehad. Mesje en krabber: De Voskhod voor de 8e x gebruikt. De Voskhod blijft lekker scheren en gedraagt zich volledig volgens mijn statistiek. 8 tot beurten moet kunnen. Morgen nog 1x, dat is dan 9. In de Rockwell eerst met plaat 5, dat ging prima, toen voor de 2e ronde gedraaid naar plaat 6 en dat ging zeker zo goed. Dus ook de schedel in de sop en gaan. Het geheel mooi glad. Resultaat: BBS. Tot slot: Weer eens de oude vertrouwde eigen Bay Rum AS en ASB uit de kast. Gaat ook goed met de Biobaza. 8
Hanskoning Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Snuff schreef 1 uur geleden: @Hans: Ooit had ik ook zoveel Tabac spullen, zo lang geleden, ook maar weer eens in huis halen volgend jaar. Van die heerlijk en prachtige odeur van Tabac in de loop van jaren naar die Jabon tr****ep en Pannacremazoetezooizeep, er is onderweg een tijdje geleden iets compleet mis gegaan bij je Snuffie. Maar er is zo te lezen weer hoop hoewel ik me dan afvraag waarom dat dan tot volgend jaar moet wachten.
Snuff Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Hanskoning schreef 56 minuten geleden: Maar er is zo te lezen weer hoop hoewel ik me dan afvraag waarom dat dan tot volgend jaar moet wachten. Omdat mijn ruggengraat net iets meer ijzer bevat als die van jouw tjiens. ? Als ik zeg opmaken betekend dat dus daadwerkelijk opmaken voor er nieuws in huis komt (zei ie met vastberaden stem ?) Dank voor alle sterkte wensen maar hoeft niet hoor, is zoiets waar je mee leert leven, de ene dag is het alleen wat meer aanwezig als de andere. En kijk daar zit ik dan met Mr. Koning wel op één lijn. (al kan ik in verhouding tot hem nog niet klagen).
efsk Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Shavemac Shaving Society LE2018/Jungle Moss/24/50/fan/Silvertip Portus Cale Guido N°6 Voskhod (1) 3
efsk Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Hanskoning schreef 7 uur geleden: Nu waren er toch gisteren lezertjes die de link legden tussen de edele Tabac geur en de geur die afkomt van aarsharen. Enige kennis van de geur van aarsharen zoals deze lezertjes bezitten heb ik (gelukkig) niet dus daar kan ik (gelukkig) niet over meepraten en daarnaast sommige dingen moet je ook niet willen weten. Ergens had ik verwacht dat jij, als liefhebber van de geur van tabac, nu als de weeromstuit een verzameling aarshaar aan het aanleggen was. Niks boven zo'n mooie, zelfgebreide, naar Tabac geurende sjaal straks in de wintermaanden. 1 1
Henk-Jan Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Muhle r41 met personna mesjeYaqi tuxedo 26 mmTFS crazy sandalwoodNivea sensitive balmGroetenHenk-Jan 5
Hanskoning Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 efsk schreef 1 uur geleden: Ergens had ik verwacht dat jij, als liefhebber van de geur van tabac, nu als de weeromstuit een verzameling aarshaar aan het aanleggen was. Niks boven zo'n mooie, zelfgebreide, naar Tabac geurende sjaal straks in de wintermaanden. Volgens mij was het juist de strekking van de posts dat Tabac en aarshaar niet samen gaan en dat klopt dan weer volledig. Jouw voorstel zou degene die hier ooit het anusbleken tot hoogste goed had aangemerkt meer schikken denk ik.
CobraX Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Datum: 1 Oktober 2018 Scheerzeep: B&M Reserve Classic Scheerkwast: APShaveCo Cashmere 24mm Scheermes: Mühle R41 (model 2013 met iKon Bulldog greep) Mesje: Personna Platinum (nieuw mesje) Na: Afspoelen met koud water, Thayers Original Witch Hazel Toner, Stirling Unscented ASB 7
Recommended Posts