Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sorry dat ik een titel in 't Engels heb gebruikt ...

Het fenomeen is bekend: veel greepjes van het type "ball end" bij de vintage Gillette krabbers hebben een scheur(tje) aan 1 of beide uiteinden.

Met een stukje koolstofvezel (carbon fibre) pijp, wat 2-componenten epoxy en een klein uurtje werk ben ik tot deze oplossing gekomen:

5An0kmf.jpg

Onder een greepje met een (enorme doorlopende) scheur, daarboven de oplossing met een moderne "twist" ...

Het leuke is, dat je je eigen "perfecte" lengte kunt kiezen - ikzelf ben een liefhebber van "lang", dus dit greepje is ca. 10 cm lang.

• I like it 6
  • Thanks! 2
Posted

Mooi opgelost Jan!

Als de scheur niet over de gehele lengte doorloopt kom je er soms nog mee weg om het geheel met wat epoxy weer op te lappen. 

• I like it 1
Posted

Strak tape eromheen en een paar drupjes secondenlijm aan de binnenkant in de scheur laten lopen. Na korte tijd kan de tape eraf en als de scheur niet doorloopt en niet teveel heeft geweken ziet het er weer goed uit.

• I like it 1
Posted

Ik heb bij mijn ca 1917 old type de (doorlopende) scheur maar gelaten voor wat-ie was. Wel altijd even oppassen mijn handen niet open te halen aan het greepje ipv het mesje.:)

• I like it 1
Posted
talibeard schreef 17 uur geleden:

Ik heb bij mijn ca 1917 old type de (doorlopende) scheur maar gelaten voor wat-ie was. Wel altijd even oppassen mijn handen niet open te halen aan het greepje ipv het mesje.:)

Stuur het greepje maar naar mij op, laat me weten hoe lang het moet worden, en je krijgt het gemodificeerde greepje van me terug ... ;-)

• Thanks! 1