ChrisVanMeer Posted September 28, 2018 Posted September 28, 2018 Simpsons Chubby 2 - Best Badger Simpsons The Duke 3 - Best Badger Simpsons Chubby 3 - Manchurian - Cobalt Blue 2
Snuff Posted September 28, 2018 Posted September 28, 2018 Mooi Chris, de toegang tot de Simpson stal is me een tijd geleden ontzegd met het vertrek van mijn laatste. De onderdanen die hier verbleven hebben in de loop der jaren waren: 50 - Beaufort - Chubby 1, 2, 3 - Classic - Duke - Tulip 1,2,3. Enige wat ik mogelijk nog eens ga opnieuw proberen is de Syntheeth Chubby (als ik er eens eentje kan vinden met de hogere loft). Benieuwd wat voor foto's we nog zien verschijnen van de leden. 1
talibeard Posted September 28, 2018 Posted September 28, 2018 @Snuff Nou zijn ze bij Simpson niet echt van de hogere lofts (wat dan weer de reden is dat ik ze zo leuk vind).
ChrisVanMeer Posted September 28, 2018 Author Posted September 28, 2018 Dan ben ik benieuwd naar jouw foto-bijdragen @talibeard (er even vanuitgaande dat je al lang toegegeven hebt aan de leuk-heid ) 1
talibeard Posted September 28, 2018 Posted September 28, 2018 @ChrisVanMeer Moet ik me nou echt met foto's bezig gaan houden? Die maak ik nou echt nooit en heb nog steeds een camera (ergens....) met rolletjes. Pfff.... Maar toegegeven heb ik inderdaad wel; Coates Fitzwilliam in Pure (pre-Vulfix) en in Best de Special, Wee Scot, Commodore X1, Berkeley 46 en Classic 1. 1
Marcel Posted September 28, 2018 Posted September 28, 2018 Ik heb het een en ander van Simpson gehad wat inmiddels het huis alweer heeft verlaten: -Chubby 1 in best badger. Te dichte knot, hield me teveel zeep vast. -Duke 3 in best badger, zie hierboven de foto's van Chris van mijn voormalige exemplaar. Prima kwast maar gebruikte hem te weinig om hem te houden. -Wee Scot in best badger. Echt te klein voor mijn lange vingers. -Colonel in best badger. Maar kort in bezit geweest daar hij ineens een hele klont haren losliet. Terug richting verkoper -Tulip 2 in 2 band. Fantastische kwast maar gebruikte hem eigenlijk niet veel. -Simpson P8 TSN LE. Leek mij teveel op mijn Duke 3 op dat moment, vandaar weer verkocht. Momenteel nog in bezit: -Simpson Case in best badger, uitstekende reiskwast -Simpson Douglas, een limited edition Simpson '57 met twee band knot. Fantastische kwast 1
Hanskoning Posted September 28, 2018 Posted September 28, 2018 Mijn ervaring met de Simpsons is beperkt tot de Tulip T2 in Super Badger en de Commodore X3 in Best Badger. Fijne kwasten echter aan mijn jonge bling bling vriend overgedaan omdat ik ze iets te klein vond en dat betrof vooral voor de T2. 1
Levi Posted April 29, 2021 Posted April 29, 2021 Simpson Trafalgar T3 26mm Sovereign Synthetic Fiber. Al een ruime tijd hier maar nog geen foto genomen dus bij deze. Prima kwast voor zijn prijs. 3
Levi Posted April 29, 2021 Posted April 29, 2021 Simfix SF1 25mm Synthetic Bristle. Deze is vandaag aan de deur geleverd. Qua looks is hij vergelijkbaar met een Trafalgar gewoon in een ander kleur van handvat. De haren zien er ook hetzelfde uit. Morgen uitproberen 😏. 5
Executive Posted June 21, 2021 Posted June 21, 2021 Ik heb me ook aangesloten bij de club. Chubby 2 synthetic bristle 4
de onbebaarde aap Posted July 1, 2021 Posted July 1, 2021 Alweer een nieuw clublid! Een Trafalgar T3. Fijne borstel, weer een stukje beter dan mijn Yaqi borstels. @ Levi Ik zie dat jij een Chubby 3 met Sovereign grade haren hebt. Is er een groot verschil tussen de Sovereign en de luxere haren? 2
Levi Posted July 1, 2021 Posted July 1, 2021 @de onbebaarde aap de haren zijn identiek maar bij de Chubby 3 is een 28mm knot voorzien. 2 1
de onbebaarde aap Posted July 1, 2021 Posted July 1, 2021 46 minuten geleden, Levi zei: @de onbebaarde aap de haren zijn identiek maar bij de Chubby 3 is een 28mm knot voorzien. Bedankt! Maar, sorry, ik bedoel of er een verschil tussen de standaard synthetische haren en de goedkopere Sovereign haren is. Ik ben benieuwd hoe deze zich tegen elkaar verhouden.
Levi Posted July 1, 2021 Posted July 1, 2021 @de onbebaarde aap die zijn totaal anders! De Sovereign Fibre voelen ietsjes stugger aan maar zetten zich makkelijker open door de hogere loft in vergelijking met de de Synthetic Bristle, die heeft een kleine loft maar wel met heel zachte haren. Het opschuimen gaat ook makkelijker met de Sovereign haren, zeker als je een kopsopper bent. 1
Frank Posted July 1, 2021 Posted July 1, 2021 44 minuten geleden, Levi zei: @de onbebaarde aap die zijn totaal anders! De Sovereign Fibre voelen ietsjes stugger aan maar zetten zich makkelijker open door de hogere loft in vergelijking met de de Synthetic Bristle, die heeft een kleine loft maar wel met heel zachte haren. Het opschuimen gaat ook makkelijker met de Sovereign haren, zeker als je een kopsopper bent. @Levi Wat is dan het voordeel van de Platinum Grade Synthetic Bristle? Alleen de zachtere haren? 1
Levi Posted July 1, 2021 Posted July 1, 2021 @Frank dat is het voornaamste, de haren zijn super zacht. 1
Frank Posted July 1, 2021 Posted July 1, 2021 @Levi Bedankt Levi. Goed om te weten. Dan houd ik het voorlopig toch mijn Trafalgar T3. Ik begin die kwast steeds meer te waarderen. 2
de onbebaarde aap Posted July 1, 2021 Posted July 1, 2021 1 uur geleden, Levi zei: @de onbebaarde aap die zijn totaal anders! De Sovereign Fibre voelen ietsjes stugger aan maar zetten zich makkelijker open door de hogere loft in vergelijking met de de Synthetic Bristle, die heeft een kleine loft maar wel met heel zachte haren. Het opschuimen gaat ook makkelijker met de Sovereign haren, zeker als je een kopsopper bent. Bedankt! Heel duidelijk. Ik twijfelde heel erg tussen de Chubby en de Trafalgar. Maar heb eerst door de prijs voor de Trafalgar gekozen. Je blijft toch denken dat je wat mist, maar als ik jouw reactie zo lees dan heb ik (voor nu😅) goed gekozen. 2
MacMarty89 Posted July 1, 2021 Posted July 1, 2021 Ben eigenlijk zelf ook op zoek naar een goede kwaliteit syntheet. Wil eigenlijk niet voor Simpson gaan, want daar heb mijn dassenharen kwasten van. Wat zijn goede alternatieven? Moet ook niet te duur zijn, want dan kan ik net zo goed weer een das erbij scoren.
ChrisVanMeer Posted July 1, 2021 Author Posted July 1, 2021 Oh niet te duur...anders zou ik Acqua di Parma zeggen. Maar de G4 knot van Alpha Shaving vind ik zelf erg prettig en goed betaalbaar. Deze vind je in zijn Outlaw serie.
Levi Posted July 1, 2021 Posted July 1, 2021 26 minuten geleden, MacMarty89 zei: Ben eigenlijk zelf ook op zoek naar een goede kwaliteit syntheet. Wil eigenlijk niet voor Simpson gaan, want daar heb mijn dassenharen kwasten van. Wat zijn goede alternatieven? Moet ook niet te duur zijn, want dan kan ik net zo goed weer een das erbij scoren. Trafalgar, Shavemac, Alpha Outlaw liggen heel dicht bij elkaar qua haren. Wat mij aangenaam verrast is de H.L. Thäter syntheet.
Jos Posted July 2, 2021 Posted July 2, 2021 21 uren geleden, Levi zei: @de onbebaarde aap die zijn totaal anders! De Sovereign Fibre voelen ietsjes stugger aan maar zetten zich makkelijker open door de hogere loft in vergelijking met de de Synthetic Bristle, die heeft een kleine loft maar wel met heel zachte haren. Het opschuimen gaat ook makkelijker met de Sovereign haren, zeker als je een kopsopper bent. en nu de 1 million dollars question... is het prijsverschil waard?
Recommended Posts