Jump to content

Alcolado Glacial?

Johan

Recommended Posts

Vanmiddag in de toko stond ik met een flesje Alcolado Glacial in mijn handen. Niet duur, maar het leek mij toch wat te heftig, zeker voor naar mijn werk. Ik heb zelf meestal een wat klassieke kruidige aftershave op.

Maar nu ben ik toch benieuwd; is er iemand hier die deze aftershave gebruikt? En wat vind je ervan?

De geur van Alcolado Glacial is in geen tijd weer weg, daar hoef je je denk ik geen zorgen om te maken. Ik vind het spul alleen wat alcohol betreft te heftig, het alcoholpercentage lijkt hoger dan van andere aftershaves.

Hmm, ik had al last van de alcohol in de Adidas aftershave, tenminste, ik denk dat het de alcohol was. Ik hou wel van een aftershave met een geur die langer blijft hangen. Ik had de Glacial dus inderdaad niet mee hoeven te nemen, denk ik :)

Voor echt warme dagen is het spul wel prettig, maar dan niet als aftershave maar als opfrisser in het algemeen. Het wordt ook niet verkocht als aftershave maar als "airconditioner in a bottle". Als ik een menthol bom als aftershave wil, dan geef ik zwaar de voorkeur aan Osage Rub.

Voor iets minder Menthol maar met nog steeds een redelijke hoeveelheid, gebruik ik Proraso groen of Floid blue.

Het gaat er hier in behoorlijke hoeveelheden doorheen maar slechts af en toe als aftershave. Je krijgt er nog net geen vriesbrand van maar het cooling-effect is echt flink. Als je nou na het scheren een flinke razorburn voelt opkomen heb je daar met Alcolado Glacial zeker 10 tot 15 minuten echt geen last meer van; je voelt gewoon niks meer...

Voor iets minder Menthol maar met nog steeds een redelijke hoeveelheid, gebruik ik Proraso groen of Floid blue.

Weet het niet van de Floid maar de Proraso staat ook nog stijf van de eucalyptus, waar ik echt niet tegen kan, terwijl Alcolado Glacial alleen menthol bevat.