Jump to content

Nieuwe NederBelg op het forum

Chipper
 Share

Recommended Posts

Hallo, Ik ben Chipper, man, midden 40. Geboren nederlander maar bijna de helft van mijn leven woonachtig in Belgie.

Tijdens mijn studententijd scheerde ik me vaak met kwast en de vergulde hand scheerzeep maar daarna hebben bussen scheerschuim en goedkope mesjes het overgenomen en de laatste jaren ook het elektrische scheerapparaat.

Een paar jaar geleden heb ik mij op een rommelmarkt een (naar het nu blijkt) een Gillette super speed uit de jaren 50 opgescharreld. Daarmee maakte ik vaak gebruik als ik me toch nat wou scheren. Een paar maanden geleden heb ik een nieuw scheerapparaat gekocht (Braun 5-serie) maar dat stelt toch erg teleur ten opzichte van nat scheren. Sinds een paar weken overgegaan op het scheren met zeep en (heel oude) kwast en de Gillette en dat geeft super resultaat. 

Vorige week het forum (en daarbij een nieuwe wereld) ontdekt.. Al wat cremes en zepen gekocht bij de lokale drogisterijen. Heerlijk om uit te proberen!

Wel een beetje vreemd dat ik nu 's avonds naar youtube filmpjes van scherende mannen zit te kijken...?

Hier een plaatje van mijn scheerplankje in de kast, dan weten jullie precies wat mijn huidige stand van zaken is... (link naar media werkt nog niet voor nieuwe leden?...)

https://1drv.ms/u/s!Akf2D-47zu-MbOXVJx7KzJsssUo

• I like it 2

Chipper schreef 30 minuten geleden:

Bedankt allemaal voor de hartelijke ontvangst. De foto is gedeeld met onedrive maar blijkbaar kan niet iedereen dat zien... plaatjes delen moet ik nog leren....

In de pc zie ik het plaatje niet, maar met Tapatalk o de android wel.