Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag heren,

Een vraag kan heel waarschijnlijk aan een 100st polsilver uit 1976 komen voor niet al te veel geld.

Weet iemand of dat zin heeft?

Alles nieuw in doos zie bijgaande foto.

46bf9b400c1496f1ff56e93e67447c15.jpg

Posted

Als het echt goedkoop is zou ik de kans wagen, je weet echter waarschijnlijk niet hoe ze opgeslagen zijn geweest en kent de toestand niet? 

Posted

De toestand is zo als op de foto en zijn wel goed bewaard, niet in een vochtige omgeving.
Kan veel dingen uit Polen halen / krijgen heb er goede connecties, mij vrouw is pools [emoji16]
De vraag prijs is ongeveer 30 cent per stuk

Posted

Deze zijn nog ouder als van de link die koenfucius gaf.
Bij gaande nog 2 foto's van een los doosje
Wizamet heb ik er 1 van gevonden, die is volgens mij nog wizamet polsilver uit łódź Polen. 7d0751e09c64573ed5cc954f0ee77230.jpg0ec7dd16e54fe44e7678ccd0bc6c6a15.jpg

Posted

Op zich is er maar één vraag; kun/wil je ze laten lopen? Scheermesjes gaan lang mee mits goed  opgeslagen; 1976 klinkt voor mij nog nauwelijks als vintage! 9_9

Ik koop regelmatig oudere koolstofstalen mesjes die veel roestgevoeliger zijn en 99 van de 100 keer zijn die nog gewoon prima. Of ze je bevallen daar kun je maar op één manier achter komen en of iets een goede investering is weet je pas achteraf. Dus als het je aanspreekt en je vindt ze betaalbaar (30 cent is niet echt goedkoop maar er hangt wel een mythisch sfeertje rond die mesjes) gewoon doen. Je gaat wel (financieel) grotere fouten maken op scheergebied dan dit.

Posted

zoals @talibeard al zei, is niet super-goedkoop (de huidige polsilvers kan je op ebay rond de 15 cent vinden als je per 100 koopt), anderzijds ook niet exorbitant duur. Als het je interesseert, lijkt het mij de moeite waard.  Ik denk niet dat je je er een buil aan zal vallen, als ik zie hoeveel men soms vraagt voor NOS mesjes (kijk maar eens op ebay naar de wizamet super iridiums; als ik die prijzen zie, bv. hier https://www.benl.ebay.be/itm/NOS-Wizamet-Super-Iridium-DE-Razor-Blades-Rasoir-Rasierer-Rasoio-250-BLADE-BOX/192276056715, voel ik mij plots toch wel behoorlijk welstellend met mijn voorraadje ?).     Als je een deel op ebay zet, kan je waarschijnlijk al je aankoop voor eigen gebruik financieren.

Posted

Dit is denk ik een buitenkansje en dan is de vraag wat is je de hobby waard en niet wat zijn die mesjes waard. Je kan er zeker wel weer wat van doorverkopen.

Posted

Okay heren bedankt voor de feedback.

Zoals ook al gemeld werd, de mythe van de mesjes, en gezien de leeftijd ga ik eens kijken tot wat voor deal we kunnen komen.

• I like it 1
Posted

@Fiestars18 Afhankelijk voor wat ze daar voor vragen zou ik er niet te lang over nadenken.

Al is het alleen maar voor de verzamelwaarde. Ook daarvoor houd ik me aanbevolen!

Posted

@Fiestars18 interessant - zou ik ook wel enkele willen van proberen als de prijs wat meevalt (of kan eventueel ruilen met  wizamet super iridium of polsilver super iridium of andere mesjes) - ik begrijp dat polsilver en wizamet oorspronkelijk beide Poolse mesjes zijn, dan overgenomen door Gillette en dan geproduceerd in St Petersburg.

Posted

80 % ging idd naar gillette in petersburg Polsilver en 20 % bleef in Polen, Wizamet.
En laat het weten als de mesjes evt in het bezit zijn.
Alvast erg bedankt heren.