Hanskoning Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Ik wil graag nog een 28mm borstel met dassenhaar nu hoeft dat niet zoals de andere Shavemacs het beste dassenhaar te zijn maar dan rijst de vraag zou de finest badger van Shavemac hiervoor een goed alternatief zijn. Vanmiddag hierover via de optelefoneerlijn met Snuffie gesproken die aangaf dat dit haar van zeer goede kwaliteit is en een fijne borstel opleverd. Maar we zijn natuurlijk ook benieuwd naar andere ervaringen dus graag jullie bevindingen met shavemac pure badger haar.
Fiestars18 Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Ben zelf ook nog zoekende naar een boar/badger kwast dus stel de meningen van andere ook zeer opprijs.Maar waarom wilt u weer een shavemac en niet bv een omega, semoque of een Simpson?Weet al wel dat een badger wat zachter en minder rug heeft dan een boar maar wat nou een verschil is tussen een pure en best dassenhaar geen idee nog. Kleur misschien? [emoji12] Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk
Snuff Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Kleine correctie Hans het is finest dat je moet hebben en niet de pure
Snuff Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Fiestars18 schreef 5 minuten geleden: Ben zelf ook nog zoekende naar een boar/badger kwast dus stel de meningen van andere ook zeer opprijs. Maar waarom wilt u weer een shavemac en niet bv een omega, semoque of een Simpson? Weet al wel dat een badger wat zachter en minder rug heeft dan een boar maar wat nou een verschil is tussen een pure en best dassenhaar geen idee nog. Kleur misschien? Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk Hier even Lezen een varkenshaar die ingewerkt is kan even zacht zijn als das trouwens. even terzijde en niet speciaal op jouw bedoeld: waarom moet ik bij zoveel mensen lezen dat het bericht verstuurd is met toestel xxxx? Interesseerd waarschijnlijk niemand en kan je toch uitschakelen? 3
talibeard Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Snuff schreef 1 minuut geleden: even terzijde en niet speciaal op jouw bedoeld: waarom moet ik bij zoveel mensen lezen dat het bericht verstuurd is met toestel xxxx? Interesseerd waarschijnlijk niemand en kan je toch uitschakelen? Mee eens! verstuurd met mijn medion pc huppeldepup 4 1
ChrisVanMeer Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 talibeard schreef 2 minuten geleden: verstuurd met mijn medion pc huppeldepup ?? 1 1
Hanskoning Posted September 18, 2018 Author Posted September 18, 2018 Snuff schreef 26 minuten geleden: Kleine correctie Hans het is finest dat je moet hebben en niet de pure Bedankt Snuffie is aangepast. Snuff schreef 19 minuten geleden: even terzijde en niet speciaal op jouw bedoeld: waarom moet ik bij zoveel mensen lezen dat het bericht verstuurd is met toestel xxxx? Interesseerd waarschijnlijk niemand en kan je toch uitschakelen? Een kreet naar mijn hart dus hiervoor een vette + 1
Tjebbe Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Automatische handtekening in Tapatalk, zelf zie je die niet bij het opstellen van je bericht.Is gelukkig wel uit te zetten! edit: even terug naar je hoofdmenu, daar waar je de verschillende fora ziet, dan rechtsboven op profielikoon drukken, dan krijg je een menu in zicht met 'instellingen', klik, klik op 'handtekeningen', en uitzetten maar! Of voor alle fora, of voor elk forum dat je volgt een andere zelf aanmaken... 1
Hanskoning Posted September 18, 2018 Author Posted September 18, 2018 Fiestars18 schreef 43 minuten geleden: Maar waarom wilt u weer een shavemac en niet bv een omega, semoque of een Simpson? Van Omega heb ik alleen varkenskwasten dus kan ik niet over oordelen over hun dassen kwasten. Semoque daar heb ik zowel das als varkenskwasten van en wat me opvalt is dat ik de knot altijd zo dun bezet is en ik prefereer de wat meer vollere knot. Maseto daar heb ik drie uitvoeringen in Finest Silvertip van en één in extra dense 2 bander maar het haaruitval is nu al bij drie van de vier kwasten een serieuze zaak en dus grote ergenis aan het worden. Alleen mijn Finest Silvertip 30 mm houdt zich tot nu toe kranig. WSP daar heb ik een 28mm finest silvertip en de 24 mm 2 bander allebei in de extra dense uitvoering van, dit zijn zeer fijne kwasten dus niets op aan te merken. Ik heb van Simpson de Commodore in Best en de Tulip in Super Badger gehad en hoewel Simpsons soms flinke steken laat vallen naar ik begrijp waren deze twee van topkwaliteit. En nu antwoord op je vraag, de Shavemacs die ik thans bezit zijn de Silvertip 26mm en 2 bander en die bevallen me ronduit het beste van alle kwasten door de zachtheid van de haren en de uitstekende bezetting van de knotten.
Fiestars18 Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Okay duidelijk dus.Dacht dat de knot redelijk gelijk was maar dat het grootste verschil in het handvat zat zegmaar, weer wat geleerd.' en verstuurd met word uitgezet als mensen zich daar aan storen' kleine moeite [emoji16][emoji108]Ford/Subaru Crazy 2
Jerry9630 Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Tjebbe schreef 1 uur terug: Automatische handtekening in Tapatalk, zelf zie je die niet bij het opstellen van je bericht. Is gelukkig wel uit te zetten! edit: even terug naar je hoofdmenu, daar waar je de verschillende fora ziet, dan rechtsboven op profielikoon drukken, dan krijg je een menu in zicht met 'instellingen', klik, klik op 'handtekeningen', en uitzetten maar! Of voor alle fora, of voor elk forum dat je volgt een andere zelf aanmaken... Bedankt voor de instructies, bij deze ook uitgeschakeld. Is idd voor niemand interessant. 1
efsk Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Fiestars18 schreef 2 uur geleden: Ben zelf ook nog zoekende naar een boar/badger kwast dus stel de meningen van andere ook zeer opprijs. varken/das.
Harkos Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 @Fiestars18 Vulfix 404 Grosvenor mixed Badger and Boar Bristle is en heel aardige mengeling van varken en das, die ook nog eens een habbekrats kost voor een dergelijke kwast. Talibeard heeft wel een linkje. 1
Fiestars18 Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 @efsk. Mag het niet in het Engels? Dan mijn excuus daarvoor.Maar kom vaak tegen dat het over een pure badger kwast of een boar badger mix kwast gaat.
talibeard Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 @Fiestars18 @Harkos in de eerste post in dit draadje; https://www.shavingsociety.com/topic/6324-vulfix-grosvenor/ Ondanks alle aandacht nog steeds in de aanbieding en nog steeds niet uitverkocht. Betreft wel een model dat niet meer gemaakt wordt dus de voorraad is wel echt eindig. 1
Hanskoning Posted September 18, 2018 Author Posted September 18, 2018 Eeeeeh heeft iemand toevallig ook nog een toevoeging of gebruikservaring over de fijne dassen haren van Shavemac daar is dit draadje toch echt voor bedoeld en die Grosvenor is de laatste tijd al zoveel besproken Waar is Marcel als je hem nodig hebt want jullie laten alles zoals gewoonlijk weer helemaal ontsporen. De shavemac heren iemand ervaring met zijn "Finest Badger" kwast dus wie o wie ? 1 1
Kingjack Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Nope, alleen de 2-bander en de D01 2-band.Zelf zou ik wel graag eens een zilvertip willen proberen maar daar heb jij nu niets aan.
talibeard Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Fiestars18 schreef 1 uur geleden: @efsk. Mag het niet in het Engels? Dan mijn excuus daarvoor. Maar kom vaak tegen dat het over een pure badger kwast of een boar badger mix kwast gaat. Alles mag (nou ja, voor sommige zaken raad ik de 'Latrine' aan) maar Richard (efsk) is onze Don Quichot aangaande zuiver taalgebruik op ons forum en hoewel hij af en toe wat scherprechterig is (en wie niet hier?) heeft hij zeker een punt. Neem het mee en til er niet al te zwaar aan; excuses zijn niet nodig maar Nederlands waar dat mogelijk is wordt zeker gewaardeerd. En verder business as usual! 1
Snuff Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Ja ik heb er ervaring mee maar dat wist je al, wie op zijn geld zit is met deze haarsoort heel goed af vind ik (maar ja hé Hans ik vind de rex lelijk, Spaanse zepen goed dus hoe groot is de kans .....) 1 1
Recommended Posts