Fiestars18 Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 Goedenmorgen heren,Weet niet of het draadje hier goed staat maar zoniet dan merk ik dat wel.Woon zelf in de meern en vroeg me af of er in de buurt nog een scheerwinkel is waar we langs zouden moeten gaan.Denk dat het dan wel Utrecht zal worden maar heb daar nog geen idee van en misschien dat iemand hier dat wel weet.Gewoon voor de interesse en misschien wat leuke spulletjes?Alvast bedankt Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk 1
efsk Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 Je moet naar Breukelen, https://www.barberkox.nl/ 1
Hanskoning Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 Als je in de stad bent ga dan eens langs drogisterij Slamat in de Zadelstraat deze heeft verrassend veel keus naast de Proraso zo ook bijvoorbeeld St.James. Drogisterij Woortman op de Neude heeft ook zij het een bescheidener assortiment met vooral Proraso en voor de kenners van pre-shave Prep creme maar soms ook heel aparte dingen een tijdje geleden daar nog bijvoorbeeld de 4711 aftershave meegenomen maar dat was niet zo'n succes. Vanmiddag gaat mevrouw Koning hier voor mij langs om de pre-shaves van Proraso aan te vullen. Dan heb je in de Predikherenstraat en op de Amsterdamse straatweg diverse barbiershops die vaak ook zepen te koop hebben vaak de goedkope Proraso maar bijvoorbeeld op de A'damsestraatweg iets voorbij het groene viaducthebben ze ook de gele en grijze Proraso. Dan heb je nog L' Occitane in de Choorstraat. En als je direct al het voordeel van natscheren wil opsouperen is daar natuurlijk de Bijenkorf waar ze Aqua di Parma verkopen voor slechts € 75 per pot. Maar voor een breed assortiment zoals Richard al zegt Paul Kox hoewel hij momenteel zijn huidige voorraad aan het afbouwen is en je bijvoorbeeld bijna geen TOBS meer bij hem kan vinden. In Breukelen dan ook nog Brooklyn barbershop Herenstraat 48 die St. james en Mondial zepen (zelfs in houten kom) te koop heeft. 1
Snuff Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 Voor je eigen welzijn kan je beter verhuizen naar een klein dorpje in het hoge noorden Hansje liefst nog eentje waar geen internet verbinding mogelijk is. Langs de andere kant ben je natuurlijk de man om aan te spreken om aan de weet te komen of er ergens wat te halen valt. Ik woon al mijn hele leven in dezelfde stad, Hans komt er op verlof en de eerste dag al vind hij een winkel waar scheerzeep verkocht wordt, iets wat mij onbekend was ? genoeg info dus voor fietstar18 om een hele dag mee te vullen ? 1
Fiestars18 Posted September 17, 2018 Author Posted September 17, 2018 @efsk en hans bedankt voor de tips zal daar zeker even een blik gaan werpen.@hans de pre shave heeft dat bij jouw veel voordeel? Heb al Div stukjes gelezen dat het eigen 'onzin' is of het scheren niet vergemakkelijkt.Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk 1
talibeard Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 @Fiestars18 of pre shave voor jou zinnig is daar is maar op één manier achter te komen. Proberen dus. Het heeft veel met de hardheid van je haren te maken en hoe snel ze weker worden door water (douchen bv) of al voldoende week worden als je de scheerzeep even laat rusten voor je begint met scheren. Beide verhalen zijn waar; voor de mensen die het niet nodig hebben is het onzin en voor de mensen die er wel bij varen een (onmisbare) toevoeging aan het scheergenot. Ik hoor duidelijk bij de laatste categorie; de enige zepen die ik tot nu toe ben tegengekomen waarbij ik verder geen baat heb bij een preshave zijn die van D.R.Harris en een zeep als Tabac is voor mij nagenoeg onbruikbaar zonder. De meeste zepen zitten er tussen en doen het voor mij gewoon beter met een pre shave.
Snuff Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 Inderdaad proberen is de beste manier. Persoonlijk gebruik ik het niet omdat het mijn scheerbeurt verslechterd. Maar ja douchen vooraf of laten inweken is ook niet aan mij besteed. Schuim erop en gaan met die banaan, merk geen verschil aan mijn huid als ik de haren probeer zachter te maken op een of andere manier voor het scheren begint.
efsk Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 Snuff schreef 6 uur geleden: Voor je eigen welzijn kan je beter verhuizen naar een klein dorpje in het hoge noorden Hansje liefst nog eentje waar geen internet verbinding mogelijk is. Vraag maar aan @Mesmer waar dat is. 1
Hanskoning Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 Snuff schreef 6 uur geleden: Voor je eigen welzijn kan je beter verhuizen naar een klein dorpje in het hoge noorden Hansje liefst nog eentje waar geen internet verbinding mogelijk is. Langs de andere kant ben je natuurlijk de man om aan te spreken om aan de weet te komen of er ergens wat te halen valt. Ik woon al mijn hele leven in dezelfde stad, Hans komt er op verlof en de eerste dag al vind hij een winkel waar scheerzeep verkocht wordt, iets wat mij onbekend was ? Kan natuurlijk ook naar het zuiden komen Snuffie scheelt aanzienlijk in portokosten als we weer het één en ander naar elkaar toe sturen en gelet op het smaakverschil tussen die Ollanders en jullie zal ik weinig tot geen behoefte hebben om de plaatselijke zeep aan te schaffen. Fiestars18 schreef 6 uur geleden: @efsk en hans bedankt voor de tips zal daar zeker even een blik gaan werpen.@hans de pre shave heeft dat bij jouw veel voordeel? Heb al Div stukjes gelezen dat het eigen 'onzin' is of het scheren niet vergemakkelijkt. Ik ben een fervent pre-shave gebruiker omdat...........het voor mij bij het scheerritueel hoort maar vraag je aan mij heeft het veel toegevoegde waarde bij een goede zeep die je even zijn werk laat doen dat zeg ik néé. Nu ben ik ook meer een scheerder die zijn zeep opschuimd in een kom dus na het natmaken van het gezicht (ik scheer me voor het douchen) breng ik de pre-shave op om vervolgens schuim te gaan slaan. Als ik op het gezicht op schuim wat ik dus veel minder doe dan gebruik ik geen pre-shave. 1
talibeard Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 @Hanskoning grappig al die eigen rituelen; ik schuim altijd op zonder kommetje en dus direct op mijn gezicht over de pre shave heen. 1
Hanskoning Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 talibeard schreef 7 minuten geleden: @Hanskoning grappig al die eigen rituelen; ik schuim altijd op zonder kommetje en dus direct op mijn gezicht over de pre shave heen. En al die diversiteiten maakt gelukkig dit forum zo leuk en leeswaardig juist doordat het uekaz zo vaak van stal gehaald wordt en we vaak door te overdrijven het hier humorvol, prettig en luchtig houden. 2
efsk Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 Overdrijven? Dat is mij dus volkomen vreemd. 1
Hanskoning Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 Hoeveel slants en scheven heb je ook alweer?? 1
efsk Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 Dat is wetenschap. Heeft niets met overdrijven van doen. 4
Snuff Posted September 17, 2018 Posted September 17, 2018 Dan zijn jullie beiden top wetenschappers die er alles voor over hebben ? 3
Marcel Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 De slowchat is weer eens een eigen leven gaan leiden zie ik ?
efsk Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Ik denk dat het verschil met andere draadjes is dat het hier langzamer ontspoort Marcel. Ach, wie hou ik eigenlijk voor de gek ... Hier ontspoort het minstens zo rap. 1
Fiestars18 Posted September 18, 2018 Author Posted September 18, 2018 Ontspoort dit draadje dan?Scheerwinkel, scheer rituelen, scheerbenodigdheden, scheerwetenschappersAlles is met scheren toch [emoji16][emoji12]Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk 1
Snuff Posted September 18, 2018 Posted September 18, 2018 Sorry we hebben ons weer misdragen ? wat één klein haartje al niet kan teweegbrengen op een scheerforum. Foei! 2
Recommended Posts