Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mulcuto Schrägschnitt (plastiek)

Wizamet super iridium

Progress Vulfix 404

Saponificio Varesino 70th anniversary

Thayers Witch Hazel unscented

Weleda aftershave  baslem

IMG_20180917_055220.jpg

• I like it 8
Posted

Krabber: FaTip OC (Mk1)

Mesje: Voskhod (1)

Voorstrijk: Proraso wit

Zeep: Proraso wit

Kwast: Proraso

Aftershave: Physalis Hamameliswater

Aftershave: Loris Limon 

Aftershave: Proraso Wit

Het is tegenwoordig al weer donker als ik op sta.

Posted
Scheerbeurt van de dag - 17 september 2018
Zeep: Stirling Ozark Mountain Shaving Soap
Kwast:  Yaqi Tuxedo 26mm
Mes:  Leaf Razor
Mesje:  Personna Lab Blue (1)
Aftershave:  Thayers Witch Hazel Original
  Stirling Piacenza Aftershave Balm

Vandaag weer een nieuw mesje in de testronde, namelijk de Personna Lab Blue. Dit mesje maakte de eerste keer een zeer goede indruk. Zowel uiterst comfortabel als effectief. Hopelijk blijft dit beeld bestaan tijdens de komende dagen. De glijlaag was in handen van de Ozark Mountain en daarmee van goede kwaliteit. De dennengeur is toch wel erg lekker! 

• I like it 5
Posted

Stirling 26/54,
Meissner Exotic Elemi,
Bakelieten Solingen Slant op Stork Consul greep,
Lord Captain (1),
Dickinson's Witch Hazel,
Antica Barbieria Colla Apricot Hull.

bc480edb7533998a65e31ffbbab57c7e.jpg

Daar ik niet zo van lichte krabbers houd, heb ik de bakelieten kop op de Stork greep geschroefd. Dat is helaas niet helemaal in balans, toch maar op zoek naar zo'n kop uitgevoerd in metaal

Fijne dag!

• I like it 9
Posted
Tjebbe schreef 3 uur geleden:

Daar ik niet zo van lichte krabbers houd, heb ik de bakelieten kop op de Stork greep geschroefd. Dat is helaas niet helemaal in balans, toch maar op zoek naar zo'n kop uitgevoerd in metaal

Ofwel zoeken naar een metalen Fasan, of de Windrose-kloon aanschaffen. Vind ik persoonlijk minder fijn scheren dan de bakelieten, die Windrose.

• I like it 1
Posted

Na weken van uiterst plezierig  testwerk van diverse krabbers stond er vandaag weer een krabber op het programma welke ook nog niet zo lang geleden de verzameling krabbers in huize Koning is komen versterken en wel de Timeless 0,95 Smooth. Dat Smooth doet hij helemaal eer aan want zacht scherend maar ó zo efficient vind hij zijn weg over de huid.

Vandaag met een Captain Red 2x mesje welke zich ook van zijn beste kant liet zien dus zonder enige vorm van irritatie zijn we weer glad om de hele dag door te komen.

De Lea behoeft verder geen betoog, geplaatst in het opmaakprogramma omdat er al een nieuwe puck en tubes zijn aangeschaft, want deze zeep en creme blijft me plezieren..........misschien een idee om het altijd in dit programma te houden komt zij lekker vaak aan bod. :geek:

image.jpeg

• I like it 7
Posted

J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm,
Stirling Margaritas in the Arctic,
Blackbird V2 machined finish 85mm steel,
Wizamet Super Iridium 4e x,
Pinaud-Clubman After shave lotion Original,
Kruidvat Comfort ASB.

SOTD_20180917.thumb.jpg.e555abbe7528f3d252190fb616f146f7.jpg

Kwast en zeep:
J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en Stirling Margaritas in the Arctic:
De frisse Mita met de Tuxedo mochten vanmorgen de glibber geven. Nou dat is ze wel toevertrouwd. Mooie Poolse kom schuim van het soort Bulgaarse yoghurt.
Mesje en krabber:
De Wizamet Super Iridium voor de 4e x gebruikt.
Daar wil de Wizamet wel door. De combi Blackbird en Wizamet is een erg mooie en de snit van het geheel hogeschool.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Ofschoon limoentjes goed gaan met de Mita, toch de Pinaud Original gekozen, gewoon omdat ik er zin in had. Kruidvat ASB en weer klaar voor een dagje zon.
Wat vliegt de tijd, alweer 5 weken op pad met 1 dag echte regen.

• I like it 8
Posted

SvdD 20180917.

nWtCnra.jpg

Yaqi model R151016-S2.
T.O.B.S Lavender scheercrème.
ATT S2 / Timeless "Plaid" greep.
Rockwell Razors Swedish Stainless Steel (8).
Loris Lavanta EdC.

Weer een fijne scheerbeurt met de S2.

• I like it 5
Posted

Weekend vondst, een Tuckmar best silver steel
Opgepoetst en geslepen. Prima scheerbeurt.

bf8f3eeae45b3d2036ef046fe9500561.jpg

Fijne dag

• I like it 8
Posted

Prima rondgekeken dus.

Ben net terug uit de Cotswold en he-le-maal niets kunnen vinden in die 2 weken.

• I like it 1
Posted

Muhle R41 met Polsilver Super Iridium
Tuxedo olijfhout kwast 24mm
SV Tundra Artica
Nivea ASB

Die Tundra Artica ga ik steeds meer waarderen. Geur en prestaties zijn erg goed. De R41 maakte er zoals altijd weer glad werk van. b65f1f6e474d91a67e465964db1d67ef.jpg

• I like it 9
Posted

Vandaag niet verder met de ZY noch met slappe kwasten! Ik had een troostscheerbeurtje nodig.

- Proraso pre sensitive

- TFS Italian Fern (anniversary)

- Vulfix 404 Grosvenor

- Fatip OC (2007)

- Lord SS Super (1)

- 4711 AS

De Italian Fern mocht zeker nog een rondje maar nu wel met een echte kwast; ik was na ruim een week al dat poezelige gedoe meer dan zat. Met een stevigere kwast natuurlijk ook meteen wat (te) royaal geladen dus twee keer een sinterklaasbaard en nog over. Lekkere kwast en lekkere zeep!

Ik zou eigenlijk mijn derde en voorlopig afsluitende rondje doen met de 'ZY 4' maar had daar echt geen zin meer in; het leek wel of ik me met een agressievere krabber niet meer kon scheren! Dat moest even gecontroleerd worden dus de Fatip van stal gehaald met een vers mesje. Kijk, dit was weer scheren; met de vleug mee al gladder dan met de ZY na twee gangen + bijwerken. Ook tegendraads geen probleem, de lastige plekjes in acht nemend, tja, zo moet het dus! Ik vraag me serieus af waarom de Fatip zo weinig aan bod komt want die verdient wel wat meer aandacht. Of eigenlijk weet ik dat best; dit is gewoon niet de eerste krabber om nieuwe mesjes in te proberen en aangezien dat hier regelmatig op het menu staat wordt de Fatip (te) vaak overgeslagen.

Minimale prik van de 4711. De typische Fatip-prik eigenlijk; tikkie meer dan normaal maar niet zodanig dat het niet lekker meer is.

Netjes glad en weer eens helemaal voldaan!

• I like it 4
Posted

@Tjoolderde beurten op zich wil je niet, maar ik vind het fijn dat je ze ook noteert. De  volgende is weer fijner.

@talibeardfeitelijk constateer je nu dat een fatip uiteindelijk toch fijner is dan Chinese meuk, klopt die constatering?

• Thanks! 1
  • Haha 1
Posted

@efsk De Fatip is fijner dan heel veel krabbers inclusief Amerikaanse, Duitse en Engelse meuk. Maar hij is voor mij zeker fijner dan die laatste ZY, de eerste drie waren wel wat mild maar ook zeker prettig. Ik zou het niet op speciaal op 'made in China' willen schuiven. Hij is eigenlijk net zo lekker als de PAA OC bakelite slant bijvoorbeeld; ik zou er zeker niet dag in dag uit mee willen scheren maar als je hem eenmaal kent wil je hem nooit meer kwijt.

Soms wil je mayonaise en soms wil je sambal brandal. :D

• I like it 1
Posted

weet ik nog steeds niet wat voor saus de ZY is. Speelt die mee bij de keus tussen brandal (zelf liever Badjak) en mayo? Denk je Ketchup is ook lekker en deze zy is dat wel/niet?

Posted

ZY is ook maar een merk met nogal wat verschillende typen. Wat ik ZY 4 noem (lijkt ook weer verdacht veel op de kop van de standaard Yaqi krabber) is geen van beiden, gewoon niet verfijnd, de Fatip is dan weer de sambal en ieder gewenst mild krabbertje (waaronder je de ZY 1 t/m 3 kunt scharen maar ook een FH Tech of een L6) is dan de mayo.

Blijft dat je soms mayo wilt en soms sambal (djeroek is ook lekker trouwens..). 9_9 

Posted

ok. Dus voor milde krabber neem je een L6 of een ZY 1tm3, en als agressieve krabber kan je een Zy 4 nemen, of een Yaqi, maar die scheren dan net weer minder lekker dan een Fatip.We komen er wel.

• Haha 2
Posted

Mulcuto Schrägschnitt

Wizamet super iridium

Yaqi tuxedo 24mm

TOBS Jermyn Street zeep

Thayers Witch Hazel unscented

Weleda aftershave balsem

Een goeie scheerbeurt.  En vandaag slaag ik er hopelijk in langs het postpunt te gaan, waar een pakketje op mij ligt te wachten waar ik wel naar uitkijk, na alles wat ik hier op het forum gelezen heb.

IMG_20180918_055311.jpg

• I like it 8