Jump to content

Restauratie Leresche krabber

Recommended Posts

Posted

Een Franse Leresche krabber heb ik via familie gekregen. Ik weet niet precies welk model het is en de doos heb ik niet. Ik overweeg om de krabber te laten restaureren. Is er in NL iemand die dat doet? En is het de moeite waard (al is dat een lastige vraag om te beantwoorden)?

Posted

Je Leresche determineren kun je proberen met behulp van hier.

Of het de moeite waard is hangt af van de staat van je krabber, en wat je precies wilt. Foto's?

Posted

Denk de chroomlaag herstellen om de gebruikssporen te wissen. Wat zou nog meer mogelijk zijn?

Ik zie de verschillen niet echt tussen sommige krabbers van Leresche. Je kunt de kop er in ieder geval niet afschroeven. Dus de eerste pagina is het niet.

452953fd07294098d7be615e504f1258.jpg
42e467baaf9d534e943fa1753983b79e.jpg
cf54e01c2ed816c5a2a939ed8122b04e.jpg

Posted
Of het de moeite waard is hangt af van de staat van je krabber, en wat je precies wilt. Foto's?

Zie hierboven de foto’s.
Posted

Het zilver op de greep is aangetast, meer niet. Je kunt proberen dat te herstellen met de soda/aluolietruc, zoek maar op de interweps, of voorzichtig poetsen met zilverpoets. Zeker de zwarte delen gaan daar prachtig van glimmen.

Posted
Het zilver op de greep is aangetast, meer niet. Je kunt proberen dat te herstellen met de soda/aluolietruc, zoek maar op de interweps, of voorzichtig poetsen met zilverpoets. Zeker de zwarte delen gaan daar prachtig van glimmen.

Weet je zeker dat dit zilver is? Heb je een adres in NL een bedrijf dat restauraties doet?
Posted

Denk dat het een Leresche #34 is met wat zoekwerk.
Posted
Men schreef 33 minuten geleden:

Weet je zeker dat dit zilver is? Heb je een adres in NL een bedrijf dat restauraties doet?

Ja, verzilverd. Nee, ken geen bedrijf.

Je kunt op zoek gaan naar een replating service, er zijn er wat in de diverse buitenlanden. De vraag is, of dat nodig is. Je kunt m zelf al een flink end opknappen met op de juiste wijze poetsen.