Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heb een vraag voor de geleerde hier.

Ik scheer sinds kort met een krabber en heb van de vrouw een scheer crème van nivea gekregen.

Heel aardig maar vind hem niet fijn eigenlijk. Hij is vrij snel droog en met scheren loopt het mes snel vol en zit dan dicht omdat het snel droogt.

Wat zouden jullie als advies geven om te proberen. Zag bv een geo f Trumper cocos zeep voorbij komen?

Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk

Posted

Volgens mij stel je nu een vraag waar geen antwoord op is te geven. De één vindt dit lekker, de ander dat.

Zelf ben ik meer van de harde zepen, dan de crèmes. Vind TFS wel goed, verkrijgbaar via Barbiere di Figaro (geeft forum korting), maar er zijn ook mensen, die dat helemaal niets vinden.

Ligt ook aan je budget. Proraso, voor weinig, scheert goed, maar bezorgt je gereedschap veel witte aanslag. Dr. Harris Sandalwood vind ik lekker, is een harde zeep, maar zit in het prijsspectrum wat hoger. Meißner is nog duurder, maar ook erg goed. Dan hebben we sinds kort de Kepkinh uit Griekenland (geeft forum korting) ook erg prettige en voedende zeep. Niet te vergeten de geurbommen van Stirling, ook erg geliefd hier. Ga zomaar door.

Die zoektocht is eindeloos.

Posted

Hangt ook af van je huid- en haartype. 

Gewoon heel veel uitproberen

Je komt vanzelf een merk tegen die je goed bevalt

Of meerdere merken 

Posted

Alvast bedankt voor de reacties.
Maar mag er er dan uit concluderen dat een scheerzeep over het algemeen minder snel indroogt dan een crème?
Qua merk of iets maakt het me niet veel uit denk ik gaan mij er alleen omdat het niet na 3 baantjes scheren de schuimlaag al droog is.
Zal er gewoon een aantal bestellen en dan kijken hoe het gaat.

Posted
Kamp schreef 56 minuten geleden:

als het indroogt is er vaak te weinig water gebruikt

+ 1 mede door de opmerking dat het mes snel vol loopt dan zal het schuim te dik zijn.

Creme of zeep maakt niet uit met de juiste water/zeep verhouding krijg je het schuim altijd goed.

Met creme pakt men vaak net iets te veel waardoor het schuim te weinig water heeft en snel droogt.

Bij zeep laadt men dan juist weer vaak te weinig en heeft men te veel water in het schuim waardoor het schuim ook te snel droogt.

• Thanks! 1
Posted

Okay Hans koning,
Bedankt voor de tip.
Ik zal me daar eens mee bezig gaan houden maar gebruikte al niet te veel crème omdat dat via de scheersalon al gezegd werd.
Ik ga wel wat andere zeepjes alsnog bestellen mede omdat ik de nivea niet of nauwelijks vind ruiken en ik vind dat dat wel mag.

Posted
Fiestars18 schreef 29 minuten geleden:

Ik ga wel wat andere zeepjes alsnog bestellen 

Denk eraan dat scheren op deze manier goed zou zijn voor je portemonnee :lol:

• Haha 2
Posted
Fiestars18 schreef 2 uur geleden:

Ja klopt zag een 3 pack van figaro voor geloof 16 of 17 EU.
Valt dan toch nog mee? emoji12.png

Om te beginnen wel ja.........:lol:

• I like it 1
Posted

Een prima manier om het eea uit te proberen is wat samples te bestellen bij oa Maggard.

Ook voor mesjes zijn er diverse startpaketten oa bij BdF wat een prima manier is verschillende merken uit te proberen. 

Voor Stirling  komt er binnenkort een bestelmogelijkheid  via BdF 

Suc6?