Fiestars18 Posted September 11, 2018 Posted September 11, 2018 Goedendag heren en of damesBen dus sinds kort aan het klassiek scheren en had nu de vraag. Kom verschillende kwasten tegen maar wat is nu het verschil, simpel uitgelegd dan.Als je bv een synthetische kwast hebt merk je daar verschil in tegen een dassenhaar kwast.Heb nu een denk synthetische kwast en vind die vrij hard en de haren gaan er snel uit van wat ik nu merk dan. Merk is isana geloof ik.Hoor graag jullie advies en of uitleg. Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk
koenfucius Posted September 11, 2018 Posted September 11, 2018 Een yaqi tuxedo synthetische borstel (bv 24mm) bij AliExpress kost niet veel (10 - 15 euro, soms minder bij speciale acties) en is echt wel goed. Gebruik ik nog steeds met plezier.Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk 2
onno Posted September 11, 2018 Posted September 11, 2018 of dit draadje, Zelf heb ik hele goede ervaringen met Maseto, MS Shaving op Ebay, met lekkere 2 band das kwast en kost ook weinig, maar zou dan max 26 mm nemen Zoveel keus.... 1
Fiestars18 Posted September 11, 2018 Author Posted September 11, 2018 Okay,Weer wat wijzer zeg maar.Dus er zijn ook goede synthetisch die niet onder doen voor een natuurhaar kwast om het zo maar te noemen.Maar een 2 band kwast wat moet ik me daarbij voorstellen? Zag er 1 van muhle of the bluebeards revenge kom namelijk nog niet veel verder dan het scheersalon of alphamen [emoji41].Worden namelijk namen voorbij gegooit die ik nog niet ben tegen gekomen zegmaar. Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk
talibeard Posted September 11, 2018 Posted September 11, 2018 Ik zou me ook eerst eens inlezen voor je de bestelknop indrukt. Dat inlezen kan hier maar ook op Duits- of Engelstalige fora (Frans Spaans en Italiaans kan natuurlijk ook, afhankelijk van wat je lezen kunt) en bij de spullen die je nu hebt eens kijken wat je er anders aan zou willen. De keuze is namelijk (veel te) groot en de meningen te divers; vraag 10 man om een goede kwast en je mag blij zijn als je minder dan 20 suggesties krijgt. Stel bovendien een budget en bega niet de fout om te denken dat duurder perse beter is of belangrijker nog, meer naar jouw smaak is. Ook bij de verschillende haarsoorten (varken, paard, das (in tig soorten) of synthetisch) is het meer een kwestie van je eigen smaak dan dat je zomaar het één superieur aan het ander kunt stellen. En bij iedere soort zijn er hele goede maar ook hele zwakke broeders te koop maar heel veel is hier en op andere fora terug te vinden. Het lastige is dat voor wat de één geweldig vindt de ander zijn neus ophaalt.... Keuzestress!!! 1
DannyVG Posted September 12, 2018 Posted September 12, 2018 Tja prijs wat wil je ? Wat zoek je ? razorock : nog geen 10 dollar syntheet en zeer goed tot een dure shavemac en simpson, en er zijn nog duurdere borstels. Is syntheet beter ? Ja en nee. Hygiëne : zowiezo syntheet. Comfort : silvertip. Prijs : sintheet. Wel halen de syntheten de dassen wel langzaam in op gebied van ruggegraad en comfort. Ook zijn er dan nog borsteltjes in varkenshaar of paardenhaar(semogue, epsilon, Cie long, omega). Tja ik mis er nog vele. Voor elk wat wils dus. Bij Shavemac kan je je borstel zelf samenstellen : is goed maar verschiet niet van de prijs. Zorg dragen van een shavemac of andere dure borstel dus. Een syntheet van 10 dollar kost dan ook heel weinig en vervang je ook misschien sneller. Ook zijn er hier mensen die een handvat zelf draaien en dan een knot erin plaatsen. (Info Jan zoethout) Loft handvat breedte enz Niet simpel dus en voor elk een persoonlijke keuze
talibeard Posted September 12, 2018 Posted September 12, 2018 DannyVG schreef 1 uur terug: Hygiëne : zowiezo syntheet. Deze snap ik niet. Alle borstels van dierlijke komaf worden vooraf gesteriliseerd en ik weet dat in haren bacteriën moeilijk groeien; dat is niet perse zo in/op kunststoffen dus mijn gok is, voor zover van belang, dat het eerder andersom is. Overigens kan het heel goedkoop; er was ooit een trekpleister kwast van nog geen €3 die uitstekend presteerde maar helaas niet meer door hun geleverd wordt. Maar duur zijn ze online ook niet; https://www.shavingworld.com/product/the-goodfellas-smile-the-hog-natural-bristle-travel-shaving-brush/ Maar pas op voor fantasiemerken of merkloos; het hoeft geen rotzooi te zijn maar het zit er wel degelijk tussen.
DannyVG Posted September 12, 2018 Posted September 12, 2018 talibeard schreef 11 minuten geleden: Deze snap ik niet. Alle borstels van dierlijke komaf worden vooraf gesteriliseerd en ik weet dat in haren bacteriën moeilijk groeien; dat is niet perse zo in/op kunststoffen dus mijn gok is, voor zover van belang, dat het eerder andersom is. Overigens kan het heel goedkoop; er was ooit een trekpleister kwast van nog geen €3 die uitstekend presteerde maar helaas niet meer door hun geleverd wordt. Maar duur zijn ze online ook niet; https://www.shavingworld.com/product/the-goodfellas-smile-the-hog-natural-bristle-travel-shaving-brush/ Maar pas op voor fantasiemerken of merkloos; het hoeft geen rotzooi te zijn maar het zit er wel degelijk tussen. Oei sorry voor het schrijven : ik dacht namelijk dat door het feit dat iets synthetisch is gladder van oppervlak is en daardoor makkelijk te reinigen. Blijkbaar ben ik dus verkeerd hierin. 1
Harkos Posted September 12, 2018 Posted September 12, 2018 Volgens mij wordt er veel te spastisch over hygiëne gedaan. Als je de kwast gebruikt haal je hem door zeep. Na gebruik uitspoelen en drogen, schoon toch? Ik heb nog nooit een kwast echt apart schoongewassen, behalve nieuwe Chinese stink dassen ?. Nog nooit pukkels van een kwast gekregen, ongeacht het soort haar. Harrie Kosseshttps://www.kosses.nl 5
efsk Posted September 12, 2018 Posted September 12, 2018 Prachtig verhaal gelezen ooit over de magie van zeep. Het kwam erop neer dat zeep een magisch product is: het is altijd schoon! Als je de modder van je poten wast: zeep is schoon. Na toiletbezoek de handen wassen: zeep is schoon. De zeep is schoon genoeg om er als beginnende puber je gezicht mee te wassen nadat je moeder net gedouchet heeft. Kortom, zeep houdt ook je kwast schoon. Een met Harkos. 6
Robgtt99 Posted September 13, 2018 Posted September 13, 2018 efsk schreef 9 uur geleden: De zeep is schoon genoeg om er als beginnende puber je gezicht mee te wassen nadat je moeder net gedouchet heeft. Alleen niet bij stil staan dat als jij begint met je gezicht, waar zij met de zeep geeindigd is 2
Fiestars18 Posted September 13, 2018 Author Posted September 13, 2018 [emoji848]Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk
Fiestars18 Posted September 13, 2018 Author Posted September 13, 2018 Een vraag aan de heren,Was wat aan het rond snuffelen en kwam het merk omega tegen?Heeft iemand daar ervaring mee of weet er wat van qua qualiteit.Vind ze er aardig uitzien qua voorgeving van het handvat of hoe je dat deel ook noemt. Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk
talibeard Posted September 13, 2018 Posted September 13, 2018 Omega wordt hoog gewaardeerd, althans de varkensharen kwasten (niet dat de dassen slecht zijn maar daar hoor je weinig over, voor synthetische haren kun je beter een ander merk zoeken). De varkensharen van Omega horen bij de top, de greepjes van de goedkoopste modellen zijn van eenvoudige, wel functionele, kwaliteit. Je kunt je er geen buil aan vallen! 2
jos schenau Posted September 13, 2018 Posted September 13, 2018 talibeard schreef 1 uur geleden: Omega wordt hoog gewaardeerd, althans de varkensharen kwasten (niet dat de dassen slecht zijn maar daar hoor je weinig over, voor synthetische haren kun je beter een ander merk zoeken). De varkensharen van Omega horen bij de top, de greepjes van de goedkoopste modellen zijn van eenvoudige, wel functionele, kwaliteit. Je kunt je er geen buil aan vallen! Helemaal mee eens. Fijne ,goede kwasten die ook zeer betaalbaar zijn en ook keuze genoeg als je wat rond kijkt. 1
koenfucius Posted September 13, 2018 Posted September 13, 2018 Klopt. Ik heb een heel goedkope omega kwast uit de supermarkt met varkensharen en daar is helemaal niets mis mee.Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Harkos Posted September 13, 2018 Posted September 13, 2018 Mijn lekkerste varken, na het Kroatische speenvarken van de gril, is het Omega varken. Neem bv. de 20102, grote professionele kwast, voor een erg zacht prijsje (10 tot 15 euri). Haren blijven strak in het gelid en helpt je in een mum door de potten zeep. Harrie Kosses https://www.kosses.nl 2 1
Recommended Posts