Fiestars18 Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Zoals jullie misschien al weten ben ik hier lid sinds gisteren. Doe al meer als 20 jaar scheren maar ga nu toch naar het klassiek scheren omdat het een leukere en betere ervaring is en het uiteindelijk ook 'beter voor de portemonnee is'. Nu is alleen mijn vraag, scheer nu met een Wilkinson DE mes maar vind die niet lekker lopen, zit ook een Wilkinson mes in. Zat zelf naar een muhle of een EJ te kijken of zijn er nog ander die jullie aan raden. PS waarom is een feather zo duur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FvL Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 De feather is duur omdat deze van RVS gemaakt wordt. De wat schappelijke geprijsde EJ en muhle's zijn in de regel van zamac, gietmetaal dat veel gemakkelijker te verwerken is, maar wel kapot kan vallen. Ik neem aan dat je een budget Wilkinson hebt met veel plastic, dan is een EJ voor beginner zeker aan te bevelen. Kop van de meeste modellen EJ is hetzelfde, zoek een greep die je leuk vindt. Ben zelf geen fan de Wilkinson mesjes, is in ieder geval de moeite waard om wat anderen te proberen (diverse sites hebben proefsetjes met verschillende mesjes). Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiestars18 Posted September 11, 2018 Author Share Posted September 11, 2018 Bedankt voor de eerste reactie terug.Is idd een budget Wilkinson met veel plastic, was de eerste die ik in een winkel zag en dacht om te beginnen is die prima toch.Dus een Ej of muhle zou prima zijn om mee te beginnen, zie hier ook een heleboel andere merken voorbij komen die je niet bij bv ' alphamen of scheersalon ziet?En wou nu een astra mes gaan proberen op advies van scheersalon.Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Een goed begin om te zien welke mesjes mogelijk de interessantste zijn om te proberen kan je vind in het draadje door onze mesjeskenner bij uitstek Harkos Qua krabbers zou je kunnen kijken op het marktgedeelte van het forum (daarvoor dien je 15 berichten geplaatst te hebben vooraleer je toegang krijgt). Daar worden vaak krabbers aangeboden die voor jouw interessant kunnen zijn of je kan er zelf een draadje starten met ik zoek ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Zorg dat je het marktgedeelte op kunt, inderdaad!ff een paar posts en dan kun je dat...Zelf heb ik daar aardig wat te koop staan momenteel en ook nog een loterij! [emoji3] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tulpenboy Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Krabber begin eens met de Merkur 34C een mooi niet te agressief scheermes. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazuya17 Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Edwin Jagger DE89 dat is een fijne om mee te beginnen bijvoorbeeld. Ik zelf ben begonnen met een Fatip Grande gold open kam. Je moet ook beetje rekening houden met de dikte van je baardgroei. Heb je een zware baardgroei kun je misschien beter voor een open kam gaan bijvoorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiestars18 Posted September 11, 2018 Author Share Posted September 11, 2018 Wederom bedankt weer voor het advies.Heb een vrij dikke baardhaar en snelle groei.Heb een niet erg gevoelige huid maar wel wat aan de droge kant, doe ook voor het scheren pre shave olie wat zeer goed bevalt. Zit er dan veel vers hil met een open of dichte kam?De budget Wilkinson die ik nu heb loopt erg snel vol met haar en scheerzeep zeg maar. Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
FvL Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Een open kan zal inderdaad niet snel verstoppen ?, bij gesloten kam kan dat verschillen per model. Een open kam is meestal wel wat agressiever (kans op ongelukjes), maar vaak ook efficiënter (baby billetjes glad). Echter we blijken allemaal anders, en UEKAZ (uw ervaring kan anders zijn) is hier een veelgehoorde kreet. Je zult toch voor jezelf moeten uitvinden wat bij jou werkt. Een open kam vraagt vaak ook om wat meer techniek, het is niet verkeerd om in het begin voor een wat mildere kop te gaan... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Er is van alles waar je mee kunt beginnen in alle prijsklassen bovendien. Het scheert allemaal net (of heel) anders en er is niet echt een verband tussen prijs en kwaliteit van scheren, het gaat meer over persoonlijke voorkeur en die moet je nog ontwikkelen. Open kam heeft pas echt zin als je maar eens in de week scheert dus ik zou beginnen met een safety bar/gesloten kam. Behalve EJ/Mühle (die een identieke '89'- kop hebben) kun je ook naar Merkur kijken; de 34C is al genoemd maar daar zijn ook de 42C, de 23C en de 33C met gesloten kam met wat mij betreft betere scheereigenschappen(UEKAZ). Een soortgelijke kop vind je ook op de Lord L6 die naar mijn mening nog lekkerder scheert maar je moet dan niet bang zijn op de goedkope toer te gaan; https://connaughtshaving.com/lp1822.html (kijk bij dit model echter wel uit met eBay/Marktplaats ivm neppers) In principe zijn al deze krabbers prima geschikt om mee te beginnen, niet zo agressief dat je meteen niet meer wil en ook niet zo tam (als je huidige Wilkinson) dat je in de verleiding komt om teveel druk te gebruiken. Veel succes met zoeken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Voor een zware baard is een slant bv. Merkur 39c ook een goed stuk gereedschap! Laat je niet afschrikken door verhalen over agressie en zo. Allemaal onzin, zolang je maar geen druk zet. Harrie Kosses https://www.kosses.nl 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pern Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Ik zou bij een zware baard ook voor een slant gaan ipv een open kam. Dat is toch fijner om mee te beginnen. De genoemde 39C of een 37C (lichter en een kortere steel) zijn goede keuzes. Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 pern schreef 32 minuten geleden: Ik zou bij een zware baard ook voor een slant gaan ipv een open kam. Dat is toch fijner om mee te beginnen. De genoemde 39C of een 37C (lichter en een kortere steel) zijn goede keuzes. Dit is wel heel persoonlijk en zou ik zelf niet zomaar onderschrijven. Ieder zijn smaak natuurlijk maar ik zou geen Merkur Slant aan durven raden als eerste krabber na die Wilkinson. Ik vind die laatstgenoemde eigenlijk scheren als een cartridge met één mesje; zonder druk gebeurt er niet veel. Daar zou ik eerst een wat neutraler tussenstapje inpassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiestars18 Posted September 11, 2018 Author Share Posted September 11, 2018 Nee klopt wat talibeard zegt, de Wilkinson is idd scheren met een cartridge mes, moet idd wat druk uitoefenen wil het goed scheren wat is dus eigenlijk niet wil. Dacht dat het aan het scheerschuim lag maar heb nu ook met een scheerzeep geschoten is eigenlijk het zelfde.Zal even lezen wat een 'slant' tov een dichte kam anders is. En zat even naar de mekurs te kijken vind met een wat langer handwat me wat meer aanspreken ook omdat ik wat grotere handen heb. Of merk ik daar geen verschil mee? Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Is ook weer persoonlijk en bovendien een kwestie van wennen. Met een grotere greep worden ze ook weer zwaarder en er zijn mensen die dat heel prettig vinden maar er zijn er ook die liever een wat lichtere krabber hebben (ik dus). Ook hier zou ik aanraden om ergens in het midden te beginnen en dan te zien waar deze 'reis' in scheerland je voert. Ik heb overigens zelf maatje 11 van handen en geen problemen met een klein(er) greepje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiestars18 Posted September 12, 2018 Author Share Posted September 12, 2018 Heb zojuist een muhle r89 besteld.Hoop hem snel binnen te krijgen dan kan me budget krabber weg en ga ik eens met een betere krabber aan de slag.Heb ook nog naar een slant zitten kijken vind het idee er achter best goed misschien dat als me scheertechniek verbeterd is dat die er ook komt. Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 12, 2018 Share Posted September 12, 2018 Veel plezier ermee en laat maar horen hoe het gaat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiestars18 Posted September 12, 2018 Author Share Posted September 12, 2018 Bedankt en dat zal ik zeker doenMaar een scheerbeurt van de dag denk ik heb ook een sample messenpack besteld want de Wilkinson scheert niet prettig alleen de eerste keer en heb ook een scheerzeep sample pack besteld ipv de nivea crème die ik nu heb.Bedankt tot zo ver danVerstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tulpenboy Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Is er een goede betaalbare krabber tussen een " agressieve" en een vergevingsgezinde krabber? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Tulpenboy schreef 7 minuten geleden: Is er een goede betaalbare krabber tussen een " agressieve" en een vergevingsgezinde krabber? Zat, alles in mijn eerdere post (Lord, Merkur diverse typen en de '89' kop bij Mühle en Edwin Jagger) valt daaronder. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tulpenboy Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Die Lord L6 leek me wel een mooi krabbertje en ben niet bang voor minder ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Die Lord L6 leek me wel een mooi krabbertje en ben niet bang voor minder [emoji6]Dat is een simpel toppertje! Kost weinig, lekker licht en prima scheren. Harrie Kosses https://www.kosses.nl 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tulpenboy Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Verdorie toch de EJ 89 gekocht. ?. De ander komt wel 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Tulpenboy schreef 26 minuten geleden: Die Lord L6 leek me wel een mooi krabbertje en ben niet bang voor minder ? Dat is tussen die tig andere exemplaren hier in huis veruit (echt veruit) mijn meest gebruikte krabber sinds een jaar of 10. Heeft in die tijd weinig tot niets geleden en houdt het dus waarschijnlijk nog 10 jaar uit. Het is ook de krabber die ik, vanwege zijn sympathieke eigenschappen, als eerste scheergereedschap aan mijn zoon gegeven heb toen die anderhalf jaar geleden begon met scheren. Eén van mijn favorieten! 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted September 13, 2018 Share Posted September 13, 2018 Tulpenboy schreef 2 uur geleden: De ander komt wel dat komt wel goed met de portemonnee. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts