Jump to content

Recommended Posts

Posted

Blackland Blackbird SB

Wizamet super iridium

Maseto extre density finest badger 24mm

TOBS Jermyn STreet (zeep)

Thayers Witch Hazel unscented

Weleda aftershave lotion

IMG_20180910_060025.jpg

• I like it 9
Posted

Blackland Blackbird met Gillette Platinum mesje (5)
AP Shave Co tuxedo
Razorock caribbean holiday
Aluin
Aqua velva
Nivea balm

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• I like it 5
Posted
Scheerbeurt van de dag - 10 september 2018
Zeep: Stirling Executive Man Shaving Soap
Kwast:  Stirling Synthetische Tweebander 24mm
Mes:  Leaf Razor
Mesje:  Lord Classic Super Stainless (2)
Aftershave:  Thayers Witch Hazel Original
  Stirling Piacenza Aftershave Balm

Vandaag mocht de heerlijke Executive Man weer optreden. Een prachtige colognegeur die gedurende de scheerbeurt goed blijft hangen. 

Om de beschadigde huid na gebruik van het Rubiemesje wat te doen herstellen, gekozen voor het milde Lord-mesje. Dat leverde een comfortabele scheerbeurt op en uiteindelijk verrassend glad.

• I like it 4
Posted

Stirling 26/54,
Proraso Groen,
Above the Tie S1 op Stork Consul greep,
Voskhod (3),
Eucalyptus/Toco-tholin lotion.

9e47e7d20484089b042908576d2e765b.jpg

Heerlijk fris, heerlijk glad!

• I like it 8
Posted

We gaan nog even door met het gebruik van slants voor de scheerbeurten en vandaag mocht de nummer 2 uit de slants / scheve lijst haar opwachting maken oftewel de Lutz. Voorzien van een vers Gillette Sharp edge mesje heb je dan heerlijk scheergereedschap in handen.

De Queen Charlotte Iced Key Lime alweer op het programma ?? Dat betekend dus dat hij in zijn plaats heeft gevonden in het opmaakprogramma. Te lang uit zijn beschermende plastic omhulsel alwaar de fabrikant zijn zepen in verpakte en dat begint de zeep qua geur langzaam parten te spelen. Maar opgeschuimd met de Shavemav 24 mm. 2 bander heb je al snel een fantastisch schuim en ook nog heerlijk koelend alwaar de huisgemaakte pre-shave olie met zijn meer dan heerlijke menthol kristalletjes ook een groot aandeel in had.

De afwerking met de Rituals en daarmee mag deze scheerbeurt de annalen in als zeer bevredigend.

image.jpeg

• I like it 7
Posted

SvdD 20180910.

2Ynrpkq.jpg

J&T® wengé / Maggard synth.
Weleda scheercrème.
Rockwell 6S R5 only / custom greep.
Rockwell Razors Swedish Stainless Steel (1).
Hawkins&Brimble ASB.

• I like it 2
Posted

Asylum rx

Kai Titan mild mesje

Shavemac 22 mm 2 band

castle Forbes lavender creme

meissner tremonia lavendel asl

castle Forbes lavender asb

Het is steeds een rotgevoel als je opstaat met een protesterende maag en ingewanden die zeker niet goed aanvoelden. Niks verkeerd gegeten maar ja stress speelt ook parten en maakt inderdaad deel uit van mijn leven.

De Castle Forbes moest me op andere gedachten brengen en dit in combinatie met de Asylum resulteerde dit dan ook in een schitterende scheerbeurt.

De maag en darmen prostesteren iets minder tegen de nieuwe werkweek 

• I like it 5
Posted

Krabber: Merkur 34C HD

Mesje: Voskhod (3)

Voorstrijk: Proraso wit

Zeep: Proraso wit

Kwast: Proraso

Aftershave: Physalis Hamameliswater

Aftershave: Loris Limon 

Aftershave: Proraso Wit

Op het gevaar saai te zijn heb ik met enige schroom mijn scheerbeurt hier geopenbaard. Ik ga gewoon door met opmaken tot oktober want dat is de Tabac maand.

Posted
UnShaven schreef 22 minuten geleden:

Mesje: Voskhod (3)

Op het gevaar saai te zijn heb ik met enige schroom mijn scheerbeurt hier geopenbaard. Ik ga gewoon door met opmaken tot oktober want dat is de Tabac maand.

Ik dacht dat het forum voor iedereen was hoor. En meerdere mensen gebruiken gedurende langere tijd dezelfde zepen asl's asb's en hardware. Daar is mijns inzien is daar  totaal niets verkeerd mee

• I like it 2
Posted

Maseto Silvertip Badger Shaving Brush - Memphis,
Jabones by Luna Ginebre,
Asylum RX,
Feather Professional Super 6e x,
PeReJa Lavender edc,
Hema Sheabutter ASB.

SOTD_20180910.thumb.jpg.50221a9758371c2abfea1a2fbec51e32.jpg

Kwast en zeep:
Maseto Silvertip Badger Shaving Brush - Memphis en Jabones by Luna Ginebre:
Ofschoon het vanmorgen even vlot moest, we gingen verkassen, toch uitgebreid de hele kop gedaan, want er stond alweer aardig wat begroeiing op het dak. De jenever van Luna ga ik steeds meer waarderen, ofschoon het geen geurbom is, is deze zeep wel erg prettig en decent van geur en blijft best even aanwezig. Met de Maseto is het een mooi op te kloppen product, dat een volvet dicht schuim levert.
Mesje en krabber:
De Feather Professional Super voor de 6e x gebruikt.
De Feather voelde wat rauw,  maar na hem te hebben omgedraaid, zat al 5 beurten in de krabber ging het weer van ouds. De Asylum heeft een specifieke stand, waarbij hij nagenoeg mild en toch effectief scheert. Het mesje loopt hierbij in een kleine hoek over het velletje. Hiertoe moet je wel goed letten, dat de bovenbalk, van plaat kan je niet spreken echt over de huid loopt. Dan kan ik zelfs het dak schadeloos strak krijgen.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Mooie lading lavendel gesprenkeld, wat Hema ASB en klaar voor de rit naar Poreč.

• I like it 6
Posted

Ondertussen gisteravond mijn derde en voorlopig laatste rondje met de Razorock baby Smooth. Al met al een geslaagde krabber.

- Proraso pre sensitive

- Proraso rood

- Chinees sub €4 dasje (die ja!)

- Razorock Baby Smooth

- Lord SS Super (3 en uit)

- 4711 AS

Tja, die kwast. Hij kwam laatst weer ter sprake en aangezien dat ding echt is gaan werken (maar desalniettemin weinig aandacht krijgt) mocht-ie weer een keertje. Hij schuimt tegenwoordig prima op, geeft een voldoende 'gezichtsgevoel' (ok, het is echt geen Vulfix, laat staan Simpsons) en geeft gewoon zoals het hoort wit schuim. Niet onprettig, prima schuim, zijn geld (nu, niet bij binnenkomst) dubbel en dwars waard en goed genoeg voor iedereen zou ik hem toch niet aanraden. Er is teveel leuker spul, zelfs voor nauwelijks meer geld (Omega zwijntjes bijvoorbeeld).

Het mesje begint op zijn eind te lopen maar omdat ik de Razorock beter doorheb is dit toch veruit de beste scheerbeurt van de drie. De krabber is echt mooi effectief op de gang met de vleug mee maar vraagt aandacht tegendraads. Vanwege zijn mildheid, beslist niet om ongelukjes te voorkomen, moet je echt het koppie erbij houden om hem mooi schonend te laten werken maar als je dat dan ook doet krijg je een zeer netjes glad resultaat op een bijzonder prettige wijze. Tot nu toe dacht ik 'wel aardig' maar vanavond ben ik toch wel onder de indruk van zowel het resultaat als de weg er naartoe. Ik blijf er nog steeds bij dat hij veel weg heeft van de Merkur 45 (bakelite) maar niet identiek scheert.

De Proraso doet het op zich prima, het geurtje is goed verdraagbaar maar tjonge jonge, wat geeft dat spul een partij residu zeg, alsof je je met gipswater scheert. Niet de enige zeep die dat doet maar in deze mate heb ik het nog niet gezien. Ik ga dit potje echt wel op krijgen maar ik ga deze beslist niet met mijn favoriete kwasten gebruiken, dat is wel zeker.

Net als de vorige keer geeft de combinatie van Proraso rood en de 4711 AS een onvermoede en prettige geursensatie die wel een paar uurtjes blijft hangen. Prima zo!

• I like it 7
Posted

Tatara masamune Cc
Feather
Yaqi tuxedo 24mm
Kerkini (kepkinh) lemon
Thayer's witch hazel
Weleda aftershave balsem453362429990525cbc93a8eabf90e52d.jpg

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

• I like it 9
Posted

Blackland Blackbird met Polsilver Super Iridium mesje (2)
Razorock plissoft
OSP grapefruit & menthol
Aluin
Myrsol agua lemon
Nivea balm

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• I like it 4
Posted (edited)
Scheerbeurt van de dag - 11 september 2018
Zeep: Stirling Mountain Man Shaving Soap
Kwast:  Stirling Synthetische Tweebander 24mm
Mes:  Leaf Razor
Mesje:  Lord Classic Super Stainless (3)
Aftershave:  Thayers Witch Hazel Original
  Stirling Mountain Man Aftershave Balm

Vandaag ter vergelijking met de gisteren gebruikte Executive Man, vandaag de Mountain Man erbij gepakt. Dan blijkt toch dat mijn voorkeur overduidelijk bij de laatste ligt. Wat een prachtige geur. In mijn beleving de mooiste van Stirling.

Ook het Lord-mesje blijft me verrassen. Waar ik tijdens het vorige mesje steeds niet echt diep was uitgeschoren, ben ik dat nu wel. Mijn huid voelt geheel vrij van stoppels, maar toch ook niet zo spekglad als bij sommige  andere mesjes. Ik vermoed dat dat het is wat Engelsen bedoeld hebben met het onderscheid tussen "sharp" en "smooth" als het gaat om DE-mesjes. 

Edited by Dajd94
Gedeelte tekst vergeten
  • I like it 5
Posted

Mesje: Voskhod (1)

Weer een prima scheerbeurt. Proraso presteerd toch altijd zeer goed, prima zeep.

Posted

RazoRock 400,
TOBS Peppermint,
Above the Tie S1,
Gillette Rubie Platinum Plus (1),
Sinaasappel eau de cologne,
Eigen Toco-tholin/Sinaasappel aftershave balsem.

04eae7c1247b488bdaad7de0a650d063.jpg

Iets mindere combinatie met een van mijn favoriete mesjes...
Maar nog altijd een heel goede scheerbeurt!

• I like it 8
Posted

Scheerbeurt van de Dag - dinsdag 11 september 2018

SOTD_20180911

Klik voor een grotere versie
  • Open mes: Koraat - 6/8 Full Hollow Ivory Snake Yuma
  • Kwast: Declaration Grooming - Jefferson Vastness LE B4 - 27mm Fan (Das - Select)
  • Scheerzeep: Storybook Soapworks - Visions and Revisions
  • After-Shave: Storybook Soapworks - Visions and Revisions
  • I like it 8
Posted

M Keramiek APShaveCo SynBad,
Kepkinh Frosty Lemon.,
Asylum RX,
Feather Professional Super 7e x,
Eyüp Sabri Tuncer Kolonya Klasik Limon,
Kruidvat Comfort ASB.

SOTD_20180911.thumb.jpg.6d65be127fb71cf30dfac732dc723b4f.jpg

Kwast en zeep:
M Keramiek APShaveCo SynBad en Kepkinh Frosty Lemon.:
Hoe mooi is dat elke morgen met een stralend zonnetje de baard er af. Vanmorgen was het echt Frosty Lemon weer. Opgeklopt met de SynBad een lekker reisbakje mooi schuim. Voldoende voor de hele ronde.
Mesje en krabber:
De Feather Professional Super voor de 7e x gebruikt.
De Feather blijft gaan. De combi is onveranderlijk effectief. Mooi vlo glad.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Limoentjes edc en Kruidvat ASB mogen het afmaken.
Niet e veel doe vandaag met de warmte, 28°. Dorp verkennen en wat foerageren.

• I like it 5