koenfucius Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 PAA Ecliptic Wizamet super iridium Yaqi tuxedo 24mm Stirling barbershop Thayers with hazel unscented Balea ultra sensitive balsem 10 1
Snuff Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 Filarmonica 13 Sub Cero full hollow 13/16" Yoresh Shaving Scuttle Kanayama Cordovan #80000 strop Sweijn Forkbeard - Mango & Papaya scheerzeep (met dank aan Hans) Plisson Acetate Burgundy Synthetic 22mm I Coloniali balm Ik kende deze producent uit Engeland niet, mijn eerste ervaring aan de hand van een sample. Nu ben ik geen fanaat van fruit op mijn gezicht maar de geuren van deze creme benaderen echt de gebruikte namen, voor wie er wel gek op is zit je in dit departement wel goed. De glijeigenschappen waren prima maar ik moet denkelijk iets te veel water gebruikt hebben want het schuim was niet helemaal optimaal. Leuke ervaring weeral om iets te proberen dat ik niet zo direct zou kopen afgaand op de naam. En nu voor het raam gaan zitten, er komen een aantal leveringen aan als het goed is. 6 4
Jerry9630 Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 Karve D-plaat met Feather mesje (3)AP Shave Co tuxedoMWFAluinMyrsol blueNivea balmVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 7 1
Guest Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 Krabber: Qshave TTO korte steel Mesje: Voskhod (2) Voorstrijk: Proraso wit Zeep: Proraso wit Kwast: Proraso Aftershave: Physalis Hamameliswater Aftershave: Proraso Ik vind de Proraso zepen heerlijk ze geven altijd tijdens het scheren een gladde onderlaag waar je mesje zonder enige weerstand zijn weg over kan vinden. Vandaag word ik weer eens verwacht op mijn werk dus een vroege scheerbeurt.
Dajd94 Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 Scheerbeurt van de dag - 3 september 2018 Zeep: Barrister & Mann Seville (sample) Kwast: Stirling Synthetische Tweebander 24mm Mes: Leaf Razor Mesje: Personna Platinum (3) Aftershave: Thayers Witch Hazel Original Stirling Piacenza Aftershave Balm Deze B&M zeep nu een paar keer geprobeerd en de geur begin ik toch wel erg lekker te vinden. Het is een mix van citrus en barbershop. De scheereigenschappen zijn subliem. Daarom deze pot maar genoteerd op de wensenlijst. Het was een fijne scheerbeurt met een glad resultaat. 5
Tjebbe Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 Stirling 26/54,Haslinger Ringelblumen,RazoRock Game Changer,Gillette Rubie Platinum Plus (2),Bruno Banani Dangerous Man,Kokosolie.Comfortabel glad!Hopelijk trekken de wolken nog wat weg, maar hoe dan ook wordt het een leuke dag! 8
Jan Zoethout Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 SvdD 20180903. M Keramiek / APShaveCo SilkSmoke. Scheermonnik "Confijter". Timeless Ti 0.68 OC / Stork Ti "Taipan" greep. Supermax Super Platinum Tiger (2). Nivea Men "Deep Comfort" ASL. 5
Harkos Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm, Proraso Wood and Spice, Above The Tie S1, Kai Stainless Steel 11e x, Proraso Wood and Spice cologne, Proraso Wood and Spice ASB. Kwast en zeep: J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en Proraso Wood and Spice: Vanmorgen geen plaatje, want dat caravan raam en die spullen ken je nu wel. Weer de Proraso Wood and Spice in de kwast en nog eens goed op de geur gelet. Helaas, de chemische geur trof weer mijn neus. Ondanks dat verder mooi schuim en goed spul om mee te scheren, maar niet iets dat blijft. Als deze zak leeg is, is het over. De Tuxedo maakte er vlot een mooi schuim van, dat dan weer wel. Mesje en krabber: De Kai Stainless Steel voor de 11e x gebruikt. De Kai gaat nu in de spaarpot. Genoeg, maar nog niet op. Dit mesje ziet nog kans om het geheel nogmaals mooi glad te trekken. Topmesje en wie dat niet vindt zal wel een kloon hebben, want die zijn er ook! In de S1 een zalig zekere maar efficiënte combi. Rondom prima glad. Resultaat: BBS. Tot slot: De bijpassende AS en ASB er op. Klaar. Tochtje door de buurt vandaag, omgeving Ljubljana. 7
Hanskoning Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 De nieuwe week aangevangen met een heerlijke zeep die helaas niet meer te verkrijgen is en deze komt uit de laatste batch en waarschijnlijk was de menthol toen ook al bijna op. Want waar de Queen Charlotte Iced Key Lime vroeger de Voskot nadeed met het bevriezen van het gezicht is deze toch een stuk minder koelend. De R41 voorzien van het MEM mesje 3x had er weer zin aan en in drie gangen was het resultaat zeer bevredigend oftewel heerlijk glad. Omdat de gang naar het ziekenhuis zo weer gemaakt gaat worden voor diverse onderzoeken wil ik de onderzoekers plezieren met een fraai geurpaletje en dus Joop opgedaan en met Joop erbij voel ik me niet zo eenzaam. 7
Hanskoning Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 @Harkos ik zal van de Kai dan toch wel die zeldzame kloon hebben Harrie 1 1
Snuff Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 Hopen op wat beter nieuws deze keer Hans! Met opzet deze morgen mijn hoofd niet geschoren, dan kan ik 's middags nog eens naar de badkamer. We kozen als menu voor Wickham 1912 - English Rose (met dank aan de heer Koning) Charcoalgoods SS SB Lvl 1 met polsilver mesje (3x) Yoresh Shaving Scuttle Plisson White Evolution Metal Synthetic 22mm Varesino Mana di Sicilia aftershave balm Wickham meteen door de bazin goedgekeurd en moest beloven zo'n pot aan te schaffen bij een volgende bestelling Superzachte scheerbeurt, de CG krabber level 1 in RVS is een waar genot, voor mij de vervanger geworden van de Wolfman Guerrilla. 5
Hanskoning Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 @kalerolf Hij is fijn voor de werkenden onder ons, maandagavond 18.46 uur en iedereen reeds een fijn weekeinde toewensen dat is op zeker op tijd bij zijn. 2 1
Loei Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 Lekker standaard en zeer fijn geschoren.Verstuurd vanaf mijn STF-L09 met Tapatalk 6
talibeard Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 Derde en voorlopig laatste rondje met de Ecliptic Slant. - Proraso sensitive pre shave - TFS Barba Gialla - Vulfix 660S Super Badger - Phoenix bakelite Ecliptic Slant - Lord SS Super (3 en uit) - 4711 AS De vorige keer was al duidelijk dat deze krabber voor mij een ingebouwd euvel heeft bij het tegendraads scheren en mijn idee voor vanavond was om de stoppels verder te korten voor ik tegen de vleug in ging. Een tussengang dus (doe ik echt alleen in noodgevallen) om te kijken of ik het trillen van het mesje kon reduceren en eindelijk eens een resultaat kreeg waar ik werkelijk tevreden over kon zijn. Met de vleug mee is dit een prettige en efficiënte krabber die je het idee geeft dat-ie de gladste scheerbeurt ooit zal leveren. Niets aan het handje dus. Dan een tussengang min of meer haaks op de vleug (XTG) en daar begint het gedonder dan wel een beetje want hoe zet je zo'n scheef ding haaks op iets anders dat ook niet allemaal even recht loopt. Meeste plekken gingen echter prima maar gehannes op de rechterkaaklijn leverde toch een sneetje en roze schuim op. Het grappige is wel dat deze twee gangen ongeveer hetzelfde resultaat opleverde als de scheerbeurt twee dagen terug. Dan de derde en tegendraadse gang; die verliep prima op wangen en kaaklijn maar in de hals, met de lastige plekjes, was het als voorheen; teveel getrek en vibratie van het mesje. Toegegeven, minder dan eergister maar altijd nog meer dan me lief is. Eindresultaat is ook een 'mixed bag'; netjes glad op mijn gezicht maar toch nog tegenvallend in mijn hals. Voor het oog netjes genoeg maar ik kan voelen dat het maar zozo is. En het jammere is dat ik nu in 3 gangen met een als efficiënt bekend staande krabber beslist geen beter resultaat krijg als met hetzelfde mesje in de Lord L6 krabber (in 2 gangen) maar wel met iets dat ik geen scheerbrand durf te noemen maar ook niet comfortabel en bevredigend. Helaas, deze krabber komt niet in mijn top10. Afblussen met de 4711 verliep eigenlijk verrassend mild, op dat ene sneetje na dan. Op naar de volgende (nieuwe) krabber. 4
koenfucius Posted September 4, 2018 Author Posted September 4, 2018 Mulcuto Schrägschnitt (plastiek) Wizamet super iridium Yaqi tuxedo 24mm Speick Speick aftershave lotion Nivea sensitive balsem we blijven in het plastiek - na gisteren de ecliptic, vandaag de mulcuto aan de beurt. Beiden behoren tot mijn top-krabbers, de mulcuto is misschien nog net ietsje meer geschikt als dagelijkse krabber. Speick is, zoals steeds, erg prettig met mooi dik schuim. 6
Jerry9630 Posted September 4, 2018 Posted September 4, 2018 Merkur 37c met Feather mesje (4)Semogue 830Proraso groenAluinMyrsol formula KNivea balmDe merkur slant blijft een absolute topkrabber. Comfortabel en mooi glad.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 4
Guest Posted September 4, 2018 Posted September 4, 2018 Krabber: Qshave TTO korte steel Mesje: Voskhod (3) Voorstrijk: Proraso wit Zeep: Proraso wit Kwast: Proraso Aftershave: Physalis Hamameliswater Aftershave: Proraso Wit Weer een frisse scheerbeurt.
Tjebbe Posted September 4, 2018 Posted September 4, 2018 RazoRock 400,Simpsons Citrus Burst,Blackland Blackbird CC,Gillette Rubie Platinum Plus (3),Dickinson's Witch Hazel,Eigen Toco-tholin/Sinaasappel aftershave balsem.Fijne dag! 6
Dajd94 Posted September 4, 2018 Posted September 4, 2018 Scheerbeurt van de dag - 4 september 2018 Zeep: Stirling Arkadia Shaving Soap Kwast: Stirling Synthetische Tweebander 24mm Mes: Leaf Razor Mesje: Personna Platinum (4) Aftershave: Thayers Witch Hazel Original Stirling Piacenza Aftershave Balm Het is opvallend hoe zuinig die Stirling asb is. Al zo'n 90 keer gebruikt en nog maar net over de helft. Tegenwoordig gebruik ik hem bijna dagelijks, wat bepaald geen straf is. 2
Recommended Posts