Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kan iemand mij svp het verschil aangeven tussen de Merkur 42c en de Merkur 34c?

Na de Marktplaatservaring van deze week wil ik een andere krabber met gesloten kam aanschaffen, al was het maar om het verschil te merken met de open kam krabber van Gilette die ik heb.

Ik kan maar moeilijk tot een keuze komen. De 42c is goedkoper dan de 34c. Waar zit hem dat in??

Dank voor advies.

Posted

De 42c is iets milder maar de 34c wat populairder. Meer details kan ik me niet herinneren is zolang geleden dat ik die gebruikte. Anderen zullen vast wel inspringen.

Posted

Bedankt voor jullie reactie!

Nou heb ik niet echt een zware baardgroei en ik ben (met DE)  een beginner. Zou ikt dan juist voor  'tam' moeten  gaan.?

Kees

Posted

Dat is een moeilijke om te beantwoorden. Maar beide zijn heel goede instappers in de scheerwereld.

Posted

ok dan. Ik heb de knoop maar doorgehakt.

42c besteld..

Ik laat wel weten hoe hij bevalt!

dank hoor!

• I like it 3
Posted

De 42C is een 3-piece, en daarmee vergelijkbaar met de 33C/23C, en de 34C een 2-piece. Hoewel de kop min of meer hetzelfde is zijn de 3-piece modellen net wat milder dan de 2-piece versies. Ik denk overigens dat het een prima krabber is om mee te beginnen; de Merkurs liggen qua afwerking wel een tikje onder de Mühle/Edwin Jagger krabbers (die ook vaak aangeprezen worden als goede instappers) maar qua scheereigenschappen vind ik ze wel een stap beter.

• I like it 3