Tulpenboy Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Even een opsomming van verschillende soorten kwaliteiten van scheermesjes. Het zal vast niet compleet zijn. Maar begrijpen jullie dat het voor een beginneling ondoenlijk is om een keuze te maken van wat is nu een goede kwaliteit mesje? Superior Stainless Superior Platinum Chrome Platinum Silver Blue Stainless Super Stainless Nacet Stainless Permasharp Stainless SharpEdge Blue Diamond Teflon Coated Platinum Plus Sword Super Chrome Super Steel Platinum Lux Super Platinum Lux Med Prep Economie
Snuff Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Makkelijk zat, te vinden op het forum en aangemaakt door onze mesjes professor: Link
Hanskoning Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Zoals elke beginneling hier begonnen is door ze in de loop van de tijd allemaal te testen. En als je het als als een mooie reis door onbekend gebied ziet in plaats van een probleem ga je er nog van genieten ook. 2
Kazuya17 Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Zoals Snuff en Hans hier aangeven, ik zou eerst eens de test van Harkos lezen en dan een testpakket bestellen bij bv BDF. En je zult slechte ertussen hebben maar niet te snel opgeven er zijn ook genoeg fijne mesjes. Succes. 1 1
talibeard Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Zeker de verhalen van anderen lezen maar uiteindelijk is er maar één scherprechter en dat ben je zelf. Proefpakketje prima maar blijf telkens wel lang genoeg bij één type hangen om het echt te leren kennen want fladderend van de één naar de ander is de vorm van de dag in het begin vaak meer van invloed dan het mesje zelf. 5
Tjebbe Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Een 'like' alleen al voor je woordkeuze, Talibeard!Verder is het ook nog waar. 1
Harkos Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Zeker de verhalen van anderen lezen maar uiteindelijk is er maar één scherprechter en dat ben je zelf. Proefpakketje prima maar blijf telkens wel lang genoeg bij één type hangen om het echt te leren kennen want fladderend van de één naar de ander is de vorm van de dag in het begin vaak meer van invloed dan het mesje zelf.Na een halve fles whisky 's avonds heb ik zelfs ruzie met een Kai de volgende ochtend[emoji6]?Harrie Kosses https://www.kosses.nl 1
CobraX Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Het is onmogelijk voor ons om te zeggen welk mesje bij jou zal passen, dat moet je namelijk zelf ontdekken. Als ik echter een lijstje moet opmaken van 10 te testen mesjes, dan zou ik voor deze gaan: - Feather - Perma-Sharp Super - Rapira Platinum Lux - Personna Platinum - Astra Superior Stainless - Polsilver Super Iridium - Voskhod - Gillette Silver Blue - Gillette 7 O'Clock Super Stainless - KAI 1
Harkos Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Het is onmogelijk voor ons om te zeggen welk mesje bij jou zal passen, dat moet je namelijk zelf ontdekken. Als ik echter een lijstje moet opmaken van 10 te testen mesjes, dan zou ik voor deze gaan: - Feather - Perma-Sharp Super - Rapira Platinum Lux - Personna Platinum - Astra Superior Stainless - Polsilver Super Iridium - Voskhod - Gillette Silver Blue - Gillette 7 O'Clock Super Stainless - KAIIk zou er nog Gillette Rubie en Captain Red van Lord aan toevoegen. Harrie Kosses https://www.kosses.nl 1
Hanskoning Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Ó ja en een Gilette Nacet en Super Platinum Inidian Black mesje en voeg er dan ook een Personna Bleu Lab USA mesje bij en laten we de Lord Classic niet vergeten en een Souplex is ook niet te versmaden. Voor de Astra Stainless adviseer ik je de Platinum die in het groene pakje te nemen die echt fijner scheert als de Stainless. Nu eens even kijken met de deze en de hierboven genoemde mesjes en daarvan één vol,pakje kan je minimaal een jaartje of twee vooruit moet je je wel elke dag scheren natuurlijk.
Dajd94 Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Mijn kooplust wordt hevig aangewakkerd in dit topic! 1
Kazuya17 Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Polsilver super iridium, is er ook een die je zeker moet proberen. 1
CobraX Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Hanskoning schreef 1 uur terug: Ó ja en een Gilette Nacet en Super Platinum Inidian Black mesje en voeg er dan ook een Personna Bleu Lab USA mesje bij en laten we de Lord Classic niet vergeten en een Souplex is ook niet te versmaden. Voor de Astra Stainless adviseer ik je de Platinum die in het groene pakje te nemen die echt fijner scheert als de Stainless. Nu eens even kijken met de deze en de hierboven genoemde mesjes en daarvan één vol,pakje kan je minimaal een jaartje of twee vooruit moet je je wel elke dag scheren natuurlijk. Bizar, ik heb gelezen dat de Astra Superior Stainless fijner scheert dan de Astra Superior Platinum. In de vergelijkingstabel op deze pagina zie je ook dat de Astra Superior Stainless een stuk scherper is dan de Astra Superior Platinum. Zo zie je maar dat uekaz hier erg hard van toepassing is.
Hanskoning Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Volgens de tabel die eronder staat is de Platinum toch heel wat scherper als de Stainless of ben ik abuis? Even doorscrollen tot onder de mesjes dus. Sharpness Sharpness After Shave 1 Sharpness Average Astra Superior Platinum 49 46 44 46 Astra Super Stainless 43 38
CobraX Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Hanskoning schreef 38 minuten geleden: Volgens de tabel die eronder staat is de Platinum toch heel wat scherper als de Stainless of ben ik abuis? Even doorscrollen tot onder de mesjes dus. Sharpness Sharpness After Shave 1 Sharpness Average Astra Superior Platinum 49 46 44 46 Astra Super Stainless 43 38 De tekst net boven de tabel goed lezen: "A lower number is a sharper reading", oftewel lager nummer = scherper mesje. 1
Harkos Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 @CobraX Volgens mij lees je dit niet helemaal goed in die tabel. Tevens is dat net zo subjectief als mijn mesjesoverzicht. Zegt alleen iets over wat de tester er van vindt. Ik lees in die tabel echter bij alle mesjes na gebruik dat ze bijna altijd een lagere waardering krijgen en mijn conclusie uit dit overzicht strookt dan ook met het idee, dat de groene Astra beter scoort, dan de blauw, hetgeen ook mijn bevinding is. 1
CobraX Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Harkos schreef 10 minuten geleden: @CobraX Volgens mij lees je dit niet helemaal goed in die tabel. Tevens is dat net zo subjectief als mijn mesjesoverzicht. Zegt alleen iets over wat de tester er van vindt. Ik lees in die tabel echter bij alle mesjes na gebruik dat ze bijna altijd een lagere waardering krijgen en mijn conclusie uit dit overzicht strookt dan ook met het idee, dat de groene Astra beter scoort, dan de blauw, hetgeen ook mijn bevinding is. Durf niet meteen zeggen dat het subjectief is, want scherpte kan je meten. Of een scherper mesje leuker aanvoelt, is natuurlijk een andere zaak en heel erg subjectief. Hij gebruikt effectief een meetmethode om te zien hoe scherp de mesjes zijn (dat kan je hier nalezen en bekijken). Verder zie ik niet meteen fouten in de tabel. Een Feather mesje wordt volgens de tabel botter na de eerste scheerbeurt en dat heb ik ook al ervaren. Wel even bijvermelden dat hij zowel z'n baard als hoofd scheert en een zware baardgroei heeft.
talibeard Posted August 29, 2018 Posted August 29, 2018 Wat een klets allemaal zeg, hier wordt Tulpenboy allemaal niet wijzer van! Schaam je! Dit is pas in klas 2 aan de beurt. In de eerste plaats zijn die Astra's allemaal niks meer sinds ze uit Rusland komen, waren de beste Russische de Keramik's (jaja, ik ga al lang mee) en van de huidige zijn de Stainless (blauwe dus) beduidend scherper en houden het langer vol en daar helpt geen UEKAZ aan....... ehh, of pak gewoon wat je lekker vindt.
Recommended Posts