Tulpenboy Posted August 27, 2018 Posted August 27, 2018 Ben benieuwd naar de ervaring van mede scheerders tussen beide krabbers met gesloten kam. Ik lees dat Muhle in het verleden de R41 ook in open kam heeft uitgebracht, maar het gaat mij nu even om de efficentie tussen beide types met gesloten kam. Is er een merkbaar verschil?
Jan83 Posted August 27, 2018 Posted August 27, 2018 Zeker is er een verschil! De 34c is een vrij milde krabber naar mijn mening. Daarom is deze heel geschikt voor de beginnende scheerder. De R41 (2013) is een stuk effectiever. Je voelt het mesje duidelijk op de huid. Bij het juiste gebruik is de R41 echter niet heel agressief. Hij vereist gewoon een wat meer ervaren hand, maar dan heb je ook een puik scheerresultaat. 1
Tulpenboy Posted August 27, 2018 Author Posted August 27, 2018 Bedankt voor je info Jan83, heb jij ook ervaring, efficentie, tussen de R41 en Merkur progress 570 omdat deze instelbaar is?
CobraX Posted August 27, 2018 Posted August 27, 2018 Bij Mühle omschrijven ze hun R41 als een open kam, ik zou het eerder een hybride noemen. Ik bezit zowel de Merkur 34C als de Mühle R41 (2013) en qua efficiëntie is er een duidelijk verschil. Dit verschil wordt groter naarmate je langer wacht om je te scheren (ik scheer me om de 3 tot 5 dagen). Zoals Jan al vermeldde, voel je te allen tijde het mesje in de R41. Ik zou dit omschrijven als een iets rauwere scheerervaring, maar er zijn ook mensen die dit oncomfortabel vinden. Wel absoluut geen druk zetten met de R41, want dan zal je je snijden. 1
Tulpenboy Posted August 27, 2018 Author Posted August 27, 2018 CobraX ook bedankt voor je reactie. De R41 mag je daarmee tegen de groei in scheren. Ik lees her en der dat dit wordt afgeraden.
CobraX Posted August 27, 2018 Posted August 27, 2018 Tulpenboy schreef 28 minuten geleden: CobraX ook bedankt voor je reactie. De R41 mag je daarmee tegen de groei in scheren. Ik lees her en der dat dit wordt afgeraden. Dat mag, maar ik raad het een beginneling niet aan. Als beginneling beperk je jezelf best tot met de haargroei mee en dwars over de haargroei scheren. Want zonder een goede techniek is de kans groot dat je je zal snijden als je tegen de haargroei in scheert. 1
Harkos Posted August 27, 2018 Posted August 27, 2018 CobraX schreef 6 uur geleden: Dat mag, maar ik raad het een beginneling niet aan. Als beginneling beperk je jezelf best tot met de haargroei mee en dwars over de haargroei scheren. Want zonder een goede techniek is de kans groot dat je je zal snijden als je tegen de haargroei in scheert. Ik scheer zowel met de R41 2013 als 2011 net als met elke andere krabber 3 rondes ook tegen de vleug in. Ook met ervaring moet je wat opletten met die bijters, maar gaat verder prima. Het adagio blijft wel geen druk. De 34c ken ik niet, maar is volgens mij de 38c met korte steel, die ik wel heb. Dat is dus geen vergelijk, want dat is een beginners kop voor watjes, maar daar kan je je net zo goed mee snijden, als de techniek niet goed is. Ik pak die 38c als er wat overgevoeligheid of bv. zonnebrand is. Verder ligt die alleen maar te glimmen. 1
Hanskoning Posted August 27, 2018 Posted August 27, 2018 @Harkos Helemaal gelijk, deze twee geheel afwijkende krabbers qua scheerkarakteristiek met elkaar vergelijken heeft wel wat weg van het beroemde appels met peren verhaal. Daarmee is ook direct het antwoord gegeven dat er dus veel merkbaar verschil in efficiency tussen deze krabbers zit. 2
CobraX Posted August 27, 2018 Posted August 27, 2018 Harkos schreef 1 uur geleden: Ik scheer zowel met de R41 2013 als 2011 net als met elke andere krabber 3 rondes ook tegen de vleug in. Ook met ervaring moet je wat opletten met die bijters, maar gaat verder prima. Het adagio blijft wel geen druk. De 34c ken ik niet, maar is volgens mij de 38c met korte steel, die ik wel heb. Dat is dus geen vergelijk, want dat is een beginners kop voor watjes, maar daar kan je je net zo goed mee snijden, als de techniek niet goed is. Ik pak die 38c als er wat overgevoeligheid of bv. zonnebrand is. Verder ligt die alleen maar te glimmen. Een beginneling is voor mij iemand die pas begonnen is en nog geen goede techniek ontwikkeld heeft. En dan bijt de R41 makkelijk als je tegen de haargroei in scheert. Ik zou zeggen eerst een goede techniek ontwikkelen en de R41 leren hanteren en daarna pas denken aan tegen de haargroei in scheren ofwel de wondjes voor lief nemen. 2
efsk Posted August 27, 2018 Posted August 27, 2018 Er zijn er die, in tegenstelling tot wat algemeen gedaht wordt, juist adviseren om met een agressieve krabber te beginnen. Omdat die minder vergevingsgezind zijn leer je slecht gedrag des te sneller af. Zelf denk ik dat je dan eerder het hele scheren direct afleert. Overigens zijn er in mijn optiek geen krabbers voor watjes, en is het al evenmin stoer om je met een zo agressief mogelijke krabber te scheren. Vrijwel iedere krabber kan presteren. 3
Hanskoning Posted August 27, 2018 Posted August 27, 2018 efsk schreef 28 minuten geleden: Overigens zijn er in mijn optiek geen krabbers voor watjes, en is het al evenmin stoer om je met een zo agressief mogelijke krabber te scheren. Vrijwel iedere krabber kan presteren. Welke krabber je ligt mild of agressief is natuurlijk zoals alles persoonlijke voorkeur waarbij ik denk dat er niet veel scheerders zijn die om stoer te zijn met zo een agressief mogelijke krabber scheren want dat houd je niet lang vol in mijn optiek.
Guest Posted August 27, 2018 Posted August 27, 2018 Bij een Fatip limited krijg je een openkam en de gentle versie in een. De FaTip Mk1 was zeer effeicient de huidige versie hebben ze iets getemd. En de FaTip is nog eens vriendelijk geprijsd.
Recommended Posts