Julyan Posted October 10, 2013 Posted October 10, 2013 latheren gaat op zich prima alleen nog niet heel consistent. af en toe heb ik veel te luchtig schuim het ziet op zich mooi uit maar het is gewoon niet "stevig" genoeg. ik heb zelf nog niet door wat ik dam precies anders doe dus daarom de vraag: hoe krijg je en voorkom je te luchtig schuim? huidige kwasten muhle 21mm fibre silvertip baumbe.be best badger zepen Mitchel woolfat tabac baume.be scheercreme cella Jermyn Street ( 1 keer geprobeerd maar t schuim was zo luchtig dat het totaal onbruikbaar was)
Lampuhkap Posted October 10, 2013 Posted October 10, 2013 iets minder water, dan word het iets dikker (of gewoon meer zeep, kan ook)
Julyan Posted October 10, 2013 Author Posted October 10, 2013 vandaag proobeerde ik met mwf om er zeep bij te doen door nog een keer te 'loaden" maar het luktie niet echt om de lucht er zeg maar uit te slaan
Julyan Posted October 10, 2013 Author Posted October 10, 2013 Zitten er ook nog bellen in? nee dat niet als ik bellen zie dan ga ik meestal nog een tijdje door met latheren
talibeard Posted October 10, 2013 Posted October 10, 2013 Meer product, minder water en meer de tijd nemen. Ook je kwast rustig gebruiken helpt; als je woest aan het latheren bent sla je vanzelf ook meer lucht in de mix. Alle drie de componenten, zeep, water en lucht, moeten kloppen voor een optimaal eindresultaat.
Julyan Posted October 10, 2013 Author Posted October 10, 2013 ik heb het idee dat ik wel redelijk veel tijd neem. meestal ga ik door tot ik geen verandering meer zie. meer product is het zelfde als minder water toch? ik probeer wel om niet veel te veel lather te hebben anders gooi je dat toch weer weg. soms vind ik wat dunnere vochtige lather ook wel lekker omdat het wat beter glijd. alleen als het te luchtig word dan is het minder goed bruikbaar. ik zal morgen weer wat gaan experimenteren bedankt voor de julie inzichten!
Johan Posted October 11, 2013 Posted October 11, 2013 Minder water, en minder "opkloppen". Water maar beetje bij beetje toevoegen.
wimbouman Posted October 12, 2013 Posted October 12, 2013 Niet lachen: de upside down lathering trick van Mantic. Zie op Youtube, mantic59's kanaal. Ik denk zomaar in de 'How to lather MWF' video.
Julyan Posted October 14, 2013 Author Posted October 14, 2013 bedankt voor de reacties vandaag voor eerst weer geschoren en schuim gemaakt dit keer met een B&B omega varkensharen kwast. ik heb geprobeerd om zuiniger te zijn met water en merkte dat het varkenshaar zowieso iets minder schuimt als de muhle fibre. omdat ik momenteel niet dagelijks scheer zal er nog wel een tijd overheen gaan voordat ik een wat beter beeld krijg van het proces.
steefmobiel Posted October 23, 2013 Posted October 23, 2013 Een goede scheerschuim maken is lastig. Als je DE scheert zelfs lastiger als de scheertechniek zelf. Wat ik zelf deed toen ik net begon, was een bakje vergulde hand kopen en gewoon oefenen met schuim maken. De vergulde hand kost haast niets en als je eenmaal een goede scheerschuim hebt gemaakt hiermee, dan weet je waarnaar je op zoek bent als je schuim gaat maken. Alle zepen en cremes hebben een andere manier van schuimmaken, of dat nou de hoeveelheid water, de hoeveelheid produkt of de tijd die je aan het draaien bent is. Echter het eindresultaat dat je op je gezicht smeert is bij vrijwel alle zeep hetzelfde. Zolang je niet weet waar je naar op zoek bent met schuimen, dan is hit and miss dagelijkse kost. Hou je dus in het begin bij een kwast en een zeep, de rest komt vanzelf. mvg stephan
Recommended Posts