Harkos Posted August 21, 2018 Posted August 21, 2018 Van KingJack kreeg ik 100 Shapu mesjes, om te proberen. Had nog nooit van het merk gehoord, maar na even zoeken op het www, vond ik de website van de leverancier. Ik dacht dat het om oude mesjes ging, maar blijkt het om producten te gaan voor professionele kappers. Shapu levert shavettes, waar deze mesjes gebroken in gaan. Volgens hun site voor éénmalig gebruik, hetgeen voor een kapperszaak te begrijpen valt. De mesjes zijn gemaakt van 6CR13 stainless steel en voorzien van een platinum coating op de snede. Welnu begon met enige reserve aan het mesje. Echter als ik nu na 6x gebruik bezie hoe het mesje is bevallen, moet ik bekennen, dat het goed bruikbare mesjes zijn. Zeker als je ook nog eens de prijs $8,99 voor 100 mesjes in ogenschouw neemt. Heb me er goed mee kunnen scheren, komen voor mij in het rijtje van diverse goede Gillette's, net geen Rapira Platinum Lux of Gillette Rubie en dergelijke, maar alleszins goed. Wel grappig dat dit mesje na 6x abrupt op was, maar goed, de leverancier gaat ook uit van éénmalig gebruik. Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig *** 1- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole Een onbekend mesje deze morgen, de Shapu Super Stainless. Had er nog nooit van gehoord en moet nog op zoek naar de oorsprong van deze mesjes. Van een scheervriend kreeg ik 100 mesjes om te proberen en in mijn lijst op te nemen. De 1e kennismaking is prima. Meteen in de 39c en gaan op die MB glijbaan. Dat valt niet tegen. Goed scherende combi. Mooi glad resultaat. Zo 1e indruk is middenklasse mesje, goed bruikbaar. Nu geeft de 39c zijn eigen smaak aan het scheren, dus nog even wat andere krabbers voor een gedegen oordeel. 2- Krabber: Ikon X3 De Shapu scheert erg aardig, maar vanmorgen had ik daar niet veel stuur op. In elk geval doet het mesje zijn werk. In de Ikon X3, de zielloze, krijg ik tot nu toe met geen enkel mesje voldoende respons om daar iets zinnigs over te zeggen. Ben uiteindelijk wel glad geschoren en dat gaat meestal ook wel goed met deze krabber, maar ik denk dat je er een Flying Eagle in moet schroeven, om te merken, of het iets minder voelt. 3- Krabber: Apollo OC Het mesje is opnieuw goed inzetbaar. Over het mesje is weinig te vonden op het www, maar er is wel een summiere website van de leverancier. Daar wordt ik niet veel wijzer van, dan dat het hier gaat om waarschijnlijk professionele mesjes voor 1 malig gebruik in een shavette, die ze ook leveren. Op de site staat duidelijk dat je voor elk gebruik en nieuw mesje moet pakken. Welnu dat gaat bij mij niet op. Dit was de 3e x en ook maar meteen de hele ronde gedaan, schedel en bakkes. Dat ging prima. Met de Apollo OC vormt het mesje een prima combi. Mooi glad over het geheel. Alleen de strot vroeg weer extra aandacht, daar daar de haren alle kanten opgroeien. Uiteindelijk wel glad. 4- Krabber: Mulcuto Schrägschnitt (kunststof) De Shapu doet het ook weer prima en snittig. Haalt in elk geval mijn 5 norm. In de kunststoffen Mulcuto een mooi efficiënte combi, die niet overdreven effectief voelt, maar dat wel genoeg is. Mooi glad geschoren. 5- Krabber: Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole Het Shapu mesje leverde weer een middelmatige beurt, denk dat morgen er nog een keer inzit. Had vanmorgen het mesje in de 38c van Merkur en dat is waarschijnlijk niet effectief genoeg, deze tamme krabber, om het mesje tot zijn recht te laten komen. Ben glad, maar met enige moeite. 6- Krabber: Gillette Tech Fat Handle Daar de Shapu wat sleets wordt en nog net een nette gelaat beurt doet, voor de top een Gem Pfte gebruikt. De Shapu In de Tech en de Gem in de G bar. Dat is wel even scheren in twee werelden, maar wel met het gewenste resultaat. Alles mooi glad. De Shapu vervolgens in de spaarpot gedaan. Naar index Harkos 2 3
talibeard Posted August 21, 2018 Posted August 21, 2018 Je struikelt er al een tijdje over op internet maar ik ben nog niet getriggerd tot aankoop. @Harkos heb je enig idee wie ze maakt? En dan bedoel ik natuurlijk niet Shapu maar de feitelijke fabrikant..
Harkos Posted August 21, 2018 Author Posted August 21, 2018 Je struikelt er al een tijdje over op internet maar ik ben nog niet getriggerd tot aankoop. [mention=70]Harkos[/mention] heb je enig idee wie ze maakt? En dan bedoel ik natuurlijk niet Shapu maar de feitelijke fabrikant.. Nee geen idee. Die site van Shapu is ook niet echt verhelderend en op de doosjes staat niets. Misschien weet Jaco@Kingjack meer over de herkomst. Harrie Kosses https://www.kosses.nl
Hanskoning Posted August 21, 2018 Posted August 21, 2018 Dank weer voor het testen Harrie. Even een vraag ik zie in je overzicht nog niet het Carbon mesje van Treet de Black Beauty heb je die wel al in je verzameling om te gaan testen?? Zo niet dan zal ik je er een pakje van toe laten komen.
Harkos Posted August 21, 2018 Author Posted August 21, 2018 Dank weer voor het testen Harrie. Even een vraag ik zie in je overzicht nog niet het Carbon mesje van Treet de Black Beauty heb je die wel al in je verzameling om te gaan testen?? Zo niet dan zal ik je er een pakje van toe laten komen.Nee die Treet heb ik niet. Toevallig las ik er vanavond over op Facebook en dacht moet ik ook eens proberen. Dus zeker welkom, maar geen haast. Moet het voorlopig met het beetje doen dat ik mee heb. Hier in Slovenië nog niets bruikbaars gezien. Wel Nivea, Williams etc., maar niets bruikbaars dus. Harrie Kosses https://www.kosses.nl
Robert79 Posted January 17, 2019 Posted January 17, 2019 Leuke revieuw. Als ze ooit nog is op mijn pad komen zal ik ze zeker is gaan proberen. Al is het alleen al om zijn naam. Overigens vind ik die Treet Black Beauty ook een goed mesje. Voor mij zeker het beste carbon mesje. Zeker het proberen waard. 1
mhharsta Posted May 1, 2019 Posted May 1, 2019 Vorige week heb ik dit mesje een paar dagen in de Rockwell 6c gehad, plaat 3, voor een paar schedel beurten. Het viel mij echt op dat het mesje minder scherp is dan de Gillettes en de Rapira’s die ik de laatste tijd heb gebruikt. Heb je dit mesje al geprobeerd @Robert79 ? Ik wil je wel wat opsturen.
Recommended Posts