onno Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 De Nomad maar weer eens gepakt. De Shasoc das doet het er goed mee. In twee rondjes glad. Is Charcoal nou echt zoveel beter dan de Zwarte vogel? Een mooie dag 6
Jerry9630 Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Razorock Gamechanger met Astra groen mesje (5)AP Shave Co tuxedoMickey Lee Soapworks lavender preshaveMeissner Tremonia lavenderAluinMyrsol agua balsamica444 balmVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 4
Dajd94 Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Scheerbeurt van de dag - 20 augustus 2018 Zeep: Stirling Ozark Mountain Shaving Soap Kwast: Stirling Synthetische Tweebander 24mm Mes: Leaf Razor Mesje: Lord Classic Super Stainless (3) Aftershave: Thayers Witch Hazel Original Stirling Piacenza Aftershave Balm Aangename en comfortabele scheerbeurt met deze combinatie. De zeep begin ik met de keer dat ik deze gebruik meer te waarderen. Het Lord- mesje vraagt om iets meer aandacht voor een BBS-resultaat. Dit uiteindelijk wel bereikt met de nodige nabewerkingen. 3
koenfucius Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Merkur 37cGillette platinumYaqi tuxedo 24mmSpeickBalea ultra sensitive balsemLaatste vakantiedag - morgen vlucht terug naar BelgiëVerstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk 4
Tjebbe Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Stirling 26/54,Simpsons Lavender & Vertivert,RazoRock Game Changer,Gillette 7 O'Clock Permasharp Stainless (3),Eucalyptus/Toco-tholin lotion.Wat een fijne kwast is dit toch! Rijkelijk schuim van de Simpsons, deze geur is ook niet overweldigend, maar ook weer lekker. 5
Ator razor Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Phoenix Starling se met GEM-mesje Voor mij de eerste keer. Een hele lichte krabber. Heb geleerd om niet te drukken dus....drie gangen zonder enige druk terwijl je de neiging hebt dit wel te doen. Ben glad maar zeker niet diep uitgeschoren. De krabber stuitert (overdreven maar voor de beeldvorming) over de haren heen. Je ziet ook dat er zeep achterblijft op de huid. Geen prik van de aluin maar dat had ik ook niet verwacht. De zeep, toppertje. Heb geen vergelijk met andere naar pepermunt ruikende zepen maar ik vind deze lekker ruiken. 3
Snuff Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 onno schreef 1 uur geleden: is Charcoal nou echt zoveel beter dan de Zwarte vogel Dat kan je alleen zelf beantwoorden, voor mij wel al is het geen wereld van verschil natuurlijk. 1
peto Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Laatste week vakantie is ingegaan. Pearl OC krabberPolsilver Super Iridium 3*Semogue 1800 varken Antiga Barbearia Principe Real crème Tabac ASL Ook deze Portugese crème is erg fijn spul. Geen spijt van. Weer fris en glad..! 3
Jan Zoethout Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 SvdD 20180820. M Keramiek / APShaveCo SilkSmoke. Jabones by Luna "Ginebre". SSSeygus 2015 SB. Feather New Hi Stainless (6). Jan's Splash "Juniper/Bergamot/Amyris". 3
talibeard Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Ator razor schreef 8 uur geleden: Phoenix Starling se met GEM-mesje Voor mij de eerste keer. Een hele lichte krabber. Heb geleerd om niet te drukken dus....drie gangen zonder enige druk terwijl je de neiging hebt dit wel te doen. Ben glad maar zeker niet diep uitgeschoren. De krabber stuitert (overdreven maar voor de beeldvorming) over de haren heen. Geen druk is wel het adagium voor beginnende 'klassieke' scheerders, zeker als ze net vanaf de cartridge komen want die ram je zonder gevoel over je bakkes zeg maar. Maar voor snijden is kracht nodig (beetje toch) en bij scheren komt dat dan toch van de druk die je zet. Bij een zware krabber wordt dit min of meer geregeld door de zwaartekracht maar bij een hele lichte krabber zul je zelf toch voor iets van druk moeten zorgen, voldoende toch om dat stuiteren op te vangen en het snijvlak stabiel over je gezicht te laten lopen. Hard drukken zou ik dan inderdaad niet doen nee, maar een beetje meer dan niets zal je bij hele lichte krabbers echt nodig hebben. 1 1
efsk Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 talibeard schreef 31 minuten geleden: bij een hele lichte krabber zul je zelf toch voor iets van druk moeten zorgen, voldoende toch om dat stuiteren op te vangen en het snijvlak stabiel over je gezicht te laten lopen. De snijkracht loopt parallel aan het gezicht, dus daar is geen druk voor nodig. Of de krabber stuitert is in mijn ervaring afhankelijk van de krabber. De NeoGrad van de afgelopen paar beurten had die neiging niet in het minst, om er maar een te noemen. 1
efsk Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Morris & Forndran Style 3, Size 2 in Finest, Ivory Grain Dr Harris - Marlborough Trud Vacha 6/8 Tunney aluin Was alweer een tijdje terug, deze Trud Vacha. Dat terwijl er niks mis mee is. 1
talibeard Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 efsk schreef 2 uur geleden: De snijkracht loopt parallel aan het gezicht, dus daar is geen druk voor nodig. Ik ben waarschijnlijk iets te 'natuurkundig' opgevoed dus is er ook sprake van druk als je een vloeitje op een eiken tafel legt. Ook druk richting je gezicht is nodig om contact te houden met het te scheren oppervlak, hoe gering misschien ook; als je de krabber op je huid voelt is er al sprake van druk. Maar ik kan me voorstellen dat dit in beleving anders is, ik kom alleen nooit meer van die natuurkundebril af.... 2 1
Harkos Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm, Oleo Montrose Beach, Timeless Solid Bar scalloped 0,95, Gillette Rubie® Platinum Plus 6e x, Pinaud-Clubman Special Reserve, Mennen Beaume Apaisant ASB. Kwast en zeep: J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en Oleo Montrose Beach: De Oleo Montrose Beach is een vol vette zoete zeep. De geur van deze zeep is erg complex en bloemig. Volgens de beschrijving is de geur opgebouwd uit zeezout, gedroogde kokosnoot, eucalyptus, jasmijn, anjer, vetiver, drijfhout en zeewier. Nou kan ik dat niet allemaal herkennen, maar de lijn is zeker zoals beschreven. Dit is de uitvoering gebaseerd op ganzenvet. Er is ook een vegetarische variant. Ik vind het lekker, maar ook een tikkeltje aan de te zoete kant. Met de Tuxedo had ik er in het siliconen bakje vlot een mooi nat schuim van, dat het mes prima liet lopen. Mesje en krabber: De Gillette Rubie® Platinum Plus voor de 6e x gebruikt. De Rubie flitste over het vel en door de baard. Zelfs de combi Timeless 0,95 met de Rubie voelde comfortabel effectief. Geen moment, dat ik moest opletten voor een te veel aan snit. Deze combi is een toppertje. Resultaat: BBS. Tot slot: Per ongeluk de Special Reserve gepakt voor het sluitstuk, dat was niet echt handig. Wilde de Original gebruiken, die is zachter en zoeter, maar ja de Special Reserve maakte korte metten met de Montrose Beach. Volgende keer beter. Wat Mennen ASB voor de verzorging. Op naar Maribor in Slovenië. 3
efsk Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 @talibeardEen krabber tegen je gezicht houden is in mijn beleving niet hetzelfde als druk uitoefenen. Dat is uitsluitend in scheertechnische termen zo, daarbuiten ben ik het met je eens. 1
Loei Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Weer een glad dak.Verstuurd vanaf mijn STF-L09 met Tapatalk 3
onno Posted August 20, 2018 Author Posted August 20, 2018 Loei schreef 50 minuten geleden: Weer een glad dak. Hehe gelukkig er wordt ook nog geschoren 2
talibeard Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Derde rondje met de Amsterdamse Schick Platinum in de ATT. - Proraso pre sensitive - Arko - Vulfix 404 Grosvenor - ATT Calypso R1 - Schick Platinum (3 en uit) - 4711 AS De Arko wil nog maar niet op maar dat is maar goed ook; kan ik nog even nadenken over wat er hierna op moet. De Schick had er moeite mee; met de vleug mee voelde het allemaal nog goed maar tegendraads kon-ie de lastige plekjes in mijn hals niet meer lekker aan en had ik daar een derde (ook tegendraads) rondje nodig. Met (lichte) irritatie als gevolg; de ATT in deze configuratie is beslist niet zuinig met mesjes. Eindresultaat verder prima maar ook de 4711 liet weten dat het plaatselijk beter kon; om mijn misplaatste zuinigheid met mesjes te compenseren trakteerde ik me maar op een tweede rondje 4711. Zodat ik het even onthoud zeg maar. Ik zou hierna eigenlijk nog een ander mesje in de R1 willen proberen maar ik betwijfel of dat er ook van komt. Er liggen ondertussen al 4 nieuwe krabbers te wachten (ZY, Feather, Merkur en Phoenix) en ook mijn Razorock is al in Nederland aangekomen dus ik heb het eigenlijk nog veel te druk. Dus eerst maar eens wat anders en dan door naar de Calypso in M1 configuratie. De R1 scheert op zich prima, maar daar heb ik hopen krabbers van, en voelt goed in de hand maar mist wel wat om in mijn top 10 te komen. 3
Kingjack Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Mulcuto metaalKaiShavemac 26mm 2-bandC&E- moroccan myrrhOnder het genot van een heerlijke geur, glad. 6
Chiel Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 Nou vandaag scheerdag 3 Beetje haast dus maar vlug vlug want moesten uit eten Dan scheer je dus ook maar matig Effe vlug was een slecht plan Later loop je dan rond voor jezelf dat het niet goed is (berouw na de zonde enzo) Maar ik ben blijkbaar niet de enige als ik hier zo rondlees Niet dat er een baard op je bord ligt tijdens het eten maar de gedachte Je kijkt misschien nu kritischer naar jezelf Wel in de tussentijd een open mes op de kop getikt Had er al 1 bij de Chinees besteld in rvs maar deze was goedkoop en de consuminderaar houd niet altijd van wachten en deze was goedkoop Scheren met open mes is het uiteindelijke doel maar voorlopig is de omschakeling van machine naar DE al een hele omschakeling Met een los mes dat wordt gewoon proberen en nu ik zo rond lees een langzaam proces Dat is niet erg komt een dezer dagen binnen kan ik dat eens proberen Ik blijk een gilette tech te hebben en daar moet ik het voorlopig maar mee doen dan Met een beetje mazzel morgen een echt mes 6
talibeard Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 talibeard schreef 1 uur terug: Er liggen ondertussen al 4 nieuwe krabbers te wachten (ZY, Feather, Merkur en Phoenix) en ook mijn Razorock is al in Nederland aangekomen dus ik heb het eigenlijk nog veel te druk. Jezelf quoten, er zou een wet tegen moeten zijn. Maar toch, wat een onzin hier; er liggen er behalve de 4 genoemde nog 2 meer te wachten. De Saiver (zou eigenlijk Sajver moeten zijn maar alla) Profimed en de Saiver 'gewoon'. Ik heb het nog drukker met scheren dan op mijn werk zo. Is er al een praatgroep voor gestreste scheerders? Nodig. Nu! 3
koenfucius Posted August 21, 2018 Posted August 21, 2018 Merkur 37cGillette PlatinumYaqi tuxedo 24mmSolea d'AmarisBalea ultra sensitive balsemVroege scheerbeurt en dan naar de luchthaven.Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk 3
onno Posted August 21, 2018 Author Posted August 21, 2018 Vandaag nog eens het proefje T&H Apsley erbij gepakt. Wat is die geur lekker! Bij mij lijken de baardharen echter niet zachter te worden. Niet superglad als resultaat. Een mooie dag! 5
Dajd94 Posted August 21, 2018 Posted August 21, 2018 Scheerbeurt van de dag - 21 augustus 2018 Zeep: Catie's Bubbles La Terre Verte Kwast: Stirling Synthetische Tweebander 24mm Mes: Leaf Razor Mesje: Lord Classic Super Stainless (4) Aftershave: Thayers Witch Hazel Original Stirling Piacenza Aftershave Balm Deze zeep van Catie's Bubbles heeft een "groene" geur met daaraan een twist van sandelhout. In mijn beleving een fijne geur. Ook weer kwalitatief goed schuim kunnen slaan. Weer een glad eindresultaat, alleen wat minder diep uitgeschoren dan gewenst. 1
Tjebbe Posted August 21, 2018 Posted August 21, 2018 Stirling 26/54,Proraso groen,Karve Christopher Bradley D,Kai (1),Crabtree & Evelyn Indian Sandalwood aftershave balsem.Fris en glad! Op naar de Tai Chi! 4
Recommended Posts