Jump to content

efsk

Recommended Posts

Gibbs is een gerennomeerd Frans merk wat van alles aan badkamerbenodigdheden produceerde. Krabbers, kwasten, tandenborstels, dat soort spul. Zie voor meer info hier. Gibbs krabbers zie je niet zo bijster vaak figureren in de SvdD, en dat komt omdat ze hun eigen mesjes hebben, en gewone DEmesjes niet passen. Met wat knippen krijg je ze wel goed, op dit forum houdt @Edsel de naam van Gibbs hoog. Ik heb me met de mijne nog niet geschoren.

Alhier de N°14. Metalen greep, kop met twee agressies:

DSC00984.JPG

DSC00985.JPG

DSC00986.JPG

DSC00988.JPG

DSC00989.JPG

DSC00990.JPG

DSC00991.JPG

DSC00992.JPG

DSC00993.JPG

DSC00994.JPG

• I like it 5

Mooi aanwinst  Richard.

Het feit dat Gibbs eigen mesjes gebruikt heeft me tot nu toe wat tegengehouden er een aan te schaffen als ik ze af en toe ( op de Franse Ebay) tegenkom. Mooi spul in ieder geval :-)

• I like it 1

Mijn tweede Gibbs heeft wellicht ook een nummer, maar dat ken ik dan niet. Nieuwstaat, mesjes nog verzegeld, een Essuie Lame om de gebruikte mesjes te drogen. Onderzijde van de bovenplaat, bovenzijde van de onderplaat en de onderkant van het greepje gemarkeerd met Made in France. Ook deze heeft twee verschillende kanten.

DSC00995.JPG

DSC00996.JPG

DSC00999.JPG

DSC01000.JPG

DSC00998.JPG

DSC01001.JPG

DSC01002.JPG

DSC01003.JPG

DSC01004.JPG

DSC01005.JPG

DSC01006.JPG

DSC01007.JPG

DSC01008.JPG

DSC01009.JPG

DSC01010.JPG

DSC01011.JPG

DSC01012.JPG

gibbs-normal-2coupes-front.jpg

gibbs-normal-2coupes-rear.jpg

• I like it 5

De derde is een Réglable, een verstelbare. Ook van deze ken ik het nummer niet, het staat eenvoudigweg nergens aangegeven. Mooi etui, veel mesjes, en instalbaar van 1 - 6. Mooi detail: 3 is als N aangegeven, waarbij ik denk dat dat Neutraal betekent.

DSC01013.JPG

DSC01014.JPG

DSC01015.JPG

DSC01016.JPG

DSC01017.JPG

DSC01018.JPG

DSC01019.JPG

DSC01020.JPG

DSC01021.JPG

DSC01022.JPG

DSC01023.JPG

DSC01024.JPG

DSC01025.JPG

DSC01026.JPG

DSC01027.JPG

DSC01028.JPG

gibbs-reglable.jpg

• I like it 7

Afgelopen heb ik week samen met mijn vrouw van Nederland genoten tijdens onze fietsweek. mijn Gibbs Refnr 14 was de gekozen reiskrabber.  Helaas geen  bijdrage aan de SvdD toegevoegd, omdat ik de iPad niet mee had. Het is een hele fijne krabber die mij keer op keer een goede scheerbeurt levert. Hij ziet er gebutst uit, maar scheert daar echt niet minder door. Het passend maken van de standaard mesjes valt reuze mee hoor.

• I like it 2

efsk schreef 11 minuten geleden:

Overigens helemaal vergeten te melden: de Rex adjustable is gebaseerd op de Gibbs Régable.

De Gibbs Regable ziet er geweldig uit. Wel erg moeilijk om te verkrijgen.

• I like it 2

Richard, weer dank voor de fraaie plaatjes. Heb naast die hierboven ook nog de volgende in mijn collectie:

dsc03210.thumb.jpg.9ba789234025defe56f2321473a19571.jpg

(Plaatje even gejat van http://www.rasage-traditionnel.com/t13008-les-different-modeles-de-rasoirs-gibbs, ik heb alleen doosje met krabber en lucky mesjes) Deze GIBBS " armée Française" is overigens niet gemerkt met GIBBS. De krabber heeft ook geen nokjes, is beetje een tech clone.  Zeker niet de kwaliteit of design van de hierboven getoonde echte GIBBS's. De meegeleverde lucky bladen zijn echter wel GIBBS, ze hebben het ontbrekende nokje.

(Heb hiervan op het net overigens ook wat varianten gezien, o.a. een OC, en met GIBBS bladen.)

• I like it 3

• 1 month later...

Bij het in elkaar zetten moet je de vorige avond niet dronken geweest zijn lijkt wel zo'n oude Meccano doos. xD

Maar een wonderlijke tegenstrijdige krabber om te zien zo'n mooie luxe uitstralende gouden scheerhoofd die gemonteerd wordt op een greepje van zwart plastiek.

• 4 months later...

Gibbs heeft nogal wat moeite met consistent nummeren. Zo zijn er wel en niet verstelbare N°15, zijn er de nodige zonder nummer, ontbreken er ook nog een aantal, en is de 9 opeens Ref 9. Vind ik niet erg, allang blij dat ik er eentje heb kunnen vinden/bemachtigen. De Ref 9 is namelijk een retezeldzaam exemplaar: een Gibbs Régable die normale mesjes eet!

Een nep-lederen etui waar een pakje Gibbs SuperVelours inmoet maar een pakje gebruikte Gillettes inzit. Mesjes en onderkant greep met een elastische band vastgehouden, de kop ligt tussen twee nokjes. Eén daarvan is afgebroken, het losse stukje wel meegeleverd.

De Gibbs is een lange, verrassend zware krabber. De plastic greep is van een zeer dicht massief materiaal en voelt luxe aan bij gebruik. Onderop een chromen knop. De kop heeft een Gibbs-platte onderplaat, en een bijna driehoekige bovenplaat. Aan een zijde een scharnier met veer, en middenboven steekt de vasthoudende pen net uit. Openen doe je door op de chromen knop onderaan te drukken. Deze verdwijnt dan in de greep en de bovenplaat klapt open. Ik was bang voor vliegende mesjes maar dat is niet zo, die blijven vreemd geneg gewoon liggen.

Als alle Régables ook deze verstelbaar van éen tot zes, waarbij de "kam" op en neer beweegt.

De Gibbs is een geweldige krabber.

DSC01880.JPG

DSC01881.JPG

DSC01882.JPG

DSC01883.JPG

DSC01884.JPG

DSC01885.JPG

DSC01886.JPG

DSC01887.JPG

DSC01888.JPG

DSC01889.JPG

DSC01890.JPG

DSC01892.JPG

DSC01893.JPG

DSC01894.JPG

DSC01895.JPG

DSC01896.JPG

DSC01898.JPG

• I like it 7

• 2 weeks later...

De 9 heb ik ook nog niet vaak gezien. Het lijkt me een geweldig apparaat

Ik ben ook in het bezit van een 15. In plaats van het standaard plastic greepje, is het ook mogelijk om een custom messing greep te kopen. Dat verbetert de balans in de krabber en ziet er ook nog goed uit.

Ik heb al wel vaker geschoren met een 16. Ik ben geen expert. Mijn ervaring is de kop glijdt soepel over de huid, maar als je niet oppast neem je zo een stuk huid mee. De te gebruiken hoek is groter dan bij andere krabbers. Het is mogelijk dat ik nog niet genoeg geoefend heb.

Hij is gemaakt door razorsharpfittings te vinden op Etsy.e59ee333a7d81ba6a9968fa9135bf3d3.jpgb9735aba7db3b0cb940bcbe211b26bc5.jpg

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

• I like it 5