efsk Posted August 19, 2018 Share Posted August 19, 2018 Gibbs is een gerennomeerd Frans merk wat van alles aan badkamerbenodigdheden produceerde. Krabbers, kwasten, tandenborstels, dat soort spul. Zie voor meer info hier. Gibbs krabbers zie je niet zo bijster vaak figureren in de SvdD, en dat komt omdat ze hun eigen mesjes hebben, en gewone DEmesjes niet passen. Met wat knippen krijg je ze wel goed, op dit forum houdt @Edsel de naam van Gibbs hoog. Ik heb me met de mijne nog niet geschoren. Alhier de N°14. Metalen greep, kop met twee agressies: 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted August 19, 2018 Share Posted August 19, 2018 Mooi aanwinst Richard. Het feit dat Gibbs eigen mesjes gebruikt heeft me tot nu toe wat tegengehouden er een aan te schaffen als ik ze af en toe ( op de Franse Ebay) tegenkom. Mooi spul in ieder geval 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 19, 2018 Author Share Posted August 19, 2018 Mijn tweede Gibbs heeft wellicht ook een nummer, maar dat ken ik dan niet. Nieuwstaat, mesjes nog verzegeld, een Essuie Lame om de gebruikte mesjes te drogen. Onderzijde van de bovenplaat, bovenzijde van de onderplaat en de onderkant van het greepje gemarkeerd met Made in France. Ook deze heeft twee verschillende kanten. 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 19, 2018 Author Share Posted August 19, 2018 De derde is een Réglable, een verstelbare. Ook van deze ken ik het nummer niet, het staat eenvoudigweg nergens aangegeven. Mooi etui, veel mesjes, en instalbaar van 1 - 6. Mooi detail: 3 is als N aangegeven, waarbij ik denk dat dat Neutraal betekent. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 19, 2018 Author Share Posted August 19, 2018 De tweede Gibbs is ook een N°14, staat op het doosje De Réglable is mogelijk een N°15. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 19, 2018 Share Posted August 19, 2018 Bedankt voor weeral een leerrijke bijdrage 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 19, 2018 Share Posted August 19, 2018 Interessant! Ook mooie krabbers. Harrie Kosses https://www.kosses.nl 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted August 19, 2018 Share Posted August 19, 2018 Afgelopen heb ik week samen met mijn vrouw van Nederland genoten tijdens onze fietsweek. mijn Gibbs Refnr 14 was de gekozen reiskrabber. Helaas geen bijdrage aan de SvdD toegevoegd, omdat ik de iPad niet mee had. Het is een hele fijne krabber die mij keer op keer een goede scheerbeurt levert. Hij ziet er gebutst uit, maar scheert daar echt niet minder door. Het passend maken van de standaard mesjes valt reuze mee hoor. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 19, 2018 Author Share Posted August 19, 2018 Overigens helemaal vergeten te melden: de Rex adjustable is gebaseerd op de Gibbs Régable. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted August 19, 2018 Share Posted August 19, 2018 efsk schreef 11 minuten geleden: Overigens helemaal vergeten te melden: de Rex adjustable is gebaseerd op de Gibbs Régable. De Gibbs Regable ziet er geweldig uit. Wel erg moeilijk om te verkrijgen. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FvL Posted August 20, 2018 Share Posted August 20, 2018 Richard, weer dank voor de fraaie plaatjes. Heb naast die hierboven ook nog de volgende in mijn collectie: (Plaatje even gejat van http://www.rasage-traditionnel.com/t13008-les-different-modeles-de-rasoirs-gibbs, ik heb alleen doosje met krabber en lucky mesjes) Deze GIBBS " armée Française" is overigens niet gemerkt met GIBBS. De krabber heeft ook geen nokjes, is beetje een tech clone. Zeker niet de kwaliteit of design van de hierboven getoonde echte GIBBS's. De meegeleverde lucky bladen zijn echter wel GIBBS, ze hebben het ontbrekende nokje. (Heb hiervan op het net overigens ook wat varianten gezien, o.a. een OC, en met GIBBS bladen.) 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FvL Posted August 20, 2018 Share Posted August 20, 2018 Bij thuiskomst toch maar even plaatje geschoten. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 20, 2018 Author Share Posted August 20, 2018 Dat modelletje heb ik ook liggen, en sinds je bericht hierover in het andere Gibbs-draadje deze ook als Gibbs betiteld. Deze foto's heb ik in 2015 gemaakt: 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted October 3, 2018 Author Share Posted October 3, 2018 Een best mooie N°15 in goud: 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 4, 2018 Share Posted October 4, 2018 Mooi! Ik veronderstel dat ie nog gereinigd moet worden of krijg je dat wit niet meer weg bij het handvat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted October 4, 2018 Author Share Posted October 4, 2018 Hij moet nog gereinigd, maar het kan zijn dat het wit dan blijft 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted October 4, 2018 Share Posted October 4, 2018 Bij het in elkaar zetten moet je de vorige avond niet dronken geweest zijn lijkt wel zo'n oude Meccano doos. Maar een wonderlijke tegenstrijdige krabber om te zien zo'n mooie luxe uitstralende gouden scheerhoofd die gemonteerd wordt op een greepje van zwart plastiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted October 4, 2018 Share Posted October 4, 2018 Wat een mooi apparaat weer! Harrie Kosses https://www.kosses.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted March 2, 2019 Author Share Posted March 2, 2019 Gibbs heeft nogal wat moeite met consistent nummeren. Zo zijn er wel en niet verstelbare N°15, zijn er de nodige zonder nummer, ontbreken er ook nog een aantal, en is de 9 opeens Ref 9. Vind ik niet erg, allang blij dat ik er eentje heb kunnen vinden/bemachtigen. De Ref 9 is namelijk een retezeldzaam exemplaar: een Gibbs Régable die normale mesjes eet! Een nep-lederen etui waar een pakje Gibbs SuperVelours inmoet maar een pakje gebruikte Gillettes inzit. Mesjes en onderkant greep met een elastische band vastgehouden, de kop ligt tussen twee nokjes. Eén daarvan is afgebroken, het losse stukje wel meegeleverd. De Gibbs is een lange, verrassend zware krabber. De plastic greep is van een zeer dicht massief materiaal en voelt luxe aan bij gebruik. Onderop een chromen knop. De kop heeft een Gibbs-platte onderplaat, en een bijna driehoekige bovenplaat. Aan een zijde een scharnier met veer, en middenboven steekt de vasthoudende pen net uit. Openen doe je door op de chromen knop onderaan te drukken. Deze verdwijnt dan in de greep en de bovenplaat klapt open. Ik was bang voor vliegende mesjes maar dat is niet zo, die blijven vreemd geneg gewoon liggen. Als alle Régables ook deze verstelbaar van éen tot zes, waarbij de "kam" op en neer beweegt. De Gibbs is een geweldige krabber. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted March 2, 2019 Share Posted March 2, 2019 Mooi exemplaar! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted March 2, 2019 Author Share Posted March 2, 2019 Dank je! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FvL Posted March 3, 2019 Share Posted March 3, 2019 Weer erg fraai. Staat ook wel bekend als de "click pen razor".... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted March 3, 2019 Share Posted March 3, 2019 Ja, nou ben ik jaloers . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehv Posted March 15, 2019 Share Posted March 15, 2019 De 9 heb ik ook nog niet vaak gezien. Het lijkt me een geweldig apparaat Ik ben ook in het bezit van een 15. In plaats van het standaard plastic greepje, is het ook mogelijk om een custom messing greep te kopen. Dat verbetert de balans in de krabber en ziet er ook nog goed uit. Ik heb al wel vaker geschoren met een 16. Ik ben geen expert. Mijn ervaring is de kop glijdt soepel over de huid, maar als je niet oppast neem je zo een stuk huid mee. De te gebruiken hoek is groter dan bij andere krabbers. Het is mogelijk dat ik nog niet genoeg geoefend heb. Hij is gemaakt door razorsharpfittings te vinden op Etsy. Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted March 15, 2019 Author Share Posted March 15, 2019 De 17 is sowieso met metalen, dus zwaardere, greep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts