Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dan zal ik me ook maar voorstellen. Ik ben Marcel, maar online meer gebruik ik altijd de naam Marzman.

Ik ben begonnen met DE-scheren door het topic op Tweakers.net. In eerste instantie leek het me ouderwets en tijdrovend, maar uit nieuwsgierigheid heb ik toch maar een goedkoop krabbertje gekocht om het eens te proberen. Bij het goedkope krabbertje kwam een goedkope kwast scheren bleek opeens eigenlijk best leuk te zien. Een ontspannend mannenmomentje in de badkamer.

Nu een jaar later gebruik ik nog steeds een goedkoop krabbertje (Gillete Blue met ander handvat) en kwast (Bestshave no:6) die ik soms wel wil upgraden. Maar eigenlijk werken die krabber en die kwast gewoon heel goed.

Update: scheer me inmiddels met een EJ DE89Barley en heb ook een EJ Best Black Badger erbij gekocht.

full.jpg

Posted

Ik vind het leuk dat die Chinese Gillette je zo goed bevalt :) Heel toevallig komen die Chinese Gillette's allemaal van mij, maar dat gaat misschien in de toekomst hopelijk veranderen.

Grappig dat jij ook Marcel heet ( Wist ik natuurlijk wel, maar was ik weer vergeten ) dat betekend dat we hier twee Marcels nu hebben.

Posted

Ja, Marcel was me net voor. HIj had hier als tweede geregistreerd ik als 3e ;) (al had ik dan ook marzman genomen, ik ben er aan gewend)

Posted

Nu een jaar later gebruik ik nog steeds een goedkoop krabbertje (Gillete Blue met ander handvat) en kwast (Bestshave no:6) die ik soms wel wil upgraden. Maar eigenlijk werken die krabber en die kwast gewoon heel goed.

Hallo Marcel, leuk te lezen, maar bovenstaand criterium zien we erg weinig op scheerfora ;)

Posted

Haha, inderdaad! Meestal gaat iedereen compleet los met alles kopen wat los en vast zit. Daar heb ik zelf gelukkig geen last van :oops:

Posted

Hallo Marcel, leuk te lezen, maar bovenstaand criterium zien we erg weinig op scheerfora ;)

Ja dat komt door de drang om te kopen, zelfs ik heb die drang niet kunnen weerstaan, maar ik heb me wel nooit laten verleiden tot kopen van duurdere scheerproducten.

Posted

Ik heb niet zo de drang om meerdere krabbers te kopen (vind het wel leuk om te varieren met mesjes).

Als ik in fysieke winkels zou komen waar krabbers lagen had ik al lang een andere krabber gehad (dan heb ik veel meer de drang om te kopen want dan liggen ze je daar tegemoet te glimmen ;) ).

Posted

Hehe, ik ken het Marzman. Online is het altijd moeilijk kijken vind ik. :)

Leuk dat je hier ook bent.

Posted

Hallo Marcel,

Knap van je, dat je het bij deze items kunt laten...(wou dat ik het kon) Weet je wat het is, als ik een TFS product heb gekocht bijvoorbeeld en merk hoe super het werkt, dan wil ik alles proberen!! Zo las ik een stukje op de Shavenook

over synthetische kwasten. Nu heb ik er twee...Ach, er zijn ergere dingen denk ik maar.

Veel plezier op het forum!

Frans

Posted

Nou ja, ik ben ook niet helemaal onschuldig. Ik heb afgelopen jaar twee kwasten, drie krabbers, 3 zepen en zes cremes en 150 mesjes gekocht. Alleen nog geen premiumzepen, Duitse krabbers of badgerkwasten. De kwast die ik nu heb die heb ik mebesteld met 100 mesjes en die bevalt gewoon goed, en die krabber daar ben ik via Diqui-Long aan gekomen en die bevalt ook.

Posted

Oh ik ben precies hetzelfde, maar het kost geen drol wat ik uit geef, ik heb tien scheercremes op voorraad waarvan twee in gebruik en dat kost dus minder dan € 10 totaal.

Ook ik heb wat kwasten en krabbers erbij gekocht, maar ik speel wel gewoon kiet uiteindelijk.

Mij zou je niet eens een scheercreme of scheerzeep verkocht krijgen als het duurdere dan € 3 is, dus je zult mij ook geen scheercremes of scheerzepen van een tientje zien bestellen, Proraso was eigenlijk de uitzondering toen ik begon met klassiek scheren.

Posted

Nou ja, ik wil ook nog wel wat andere dingen proberen. Ik heb vandaag ontdekt dat er een scheerwinkel in Turnhout zit, tenminste dat denk ik. Ik zag wat krabbers in een etalage liggen en in elk turks winkeltje kijk ik ook wat ze hebben. Tot nu toe alleen Derby en Arko in spuitbussen gezien :)