Jump to content

Recommended Posts

Posted

Om maar met de deur in huis te vallen ....  ja ik scheer mij electrisch :D dit omdat ik vaak heel vroeg mijn bed uit moet en weinig tijd heb om te kunnen genieten van een klassieke scheerbeurt.

Maarrrr in huis heb ik een paar DE safety razors van Gillette liggen die ik een paar jaar geleden gebruikte, gister een bestelling de deur uit gedaan om mijn zeep opnieuw aan te vullen en wat andere artikelen. Op Ebay heb ik een SE safety razor GEM 1912 kunnen kopen, ook de mesjes besteld via weer een andere site. Dus mocht ik eens een dagje vrij hebben en mezelf eens een klassieke scheerbeurt willen geven dan kan dat weer.  Ben ook benieuwd naar het verschil tussen DE/SE scheren en voor de rest lees ik lekker mee op het forum. :5a24cf7123c39_EmojiSmiley-106:

Posted

Welkom. Een klassieke scheerbeurt hoeft niet al te lang te duren. Bovendien geeft het mij steevast een mooi begin van de dag, vooral als ik vroeg op moet

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Posted

Welkom.

Elektrisch scheren daar heb ik bijzonder slechte herinneringen aan; mijn vaders nieuwe philishave liep vast in mijn puberbaard en dat was bijzonder onprettig kan ik je zeggen.

In het begin duurt klassiek scheren wel wat langer maar wanneer je dat onder de knie hebt is het maar een paar minuten meer. 's-Avonds is ook een optie; nog steeds gladder in de morgen dan met een verse electrobeurt.

• I like it 2
Posted

Welkom uit Brabant.

Op de camping zie ik vaak dat ik met een open mes scheerbeurt sneller klaar ben dan velen met een elektriek apparaat.

En het voelt veel frisser en fijner.

• I like it 1
Posted

Welkom! Misschien duurt nat scheren wel langer, maar dat valt in het niets bij het genot en resultaat. Kan me niet herinneren, of elektriek sneller ging, maar absoluut geen behoefte meer dergelijke vluggertjes te proberen ?

Harrie Kosses www.kosses.nl

Posted

Welkom, Wel stoer zo in de openingszin de knuppel in het hoenderhok gooien.  Blijft zo’n scheerkop van een elektrisch scheerapparaat nu scherp of moet je regelmatig scheerkop/apparaat vervangen?

Posted
onno schreef 2 uur geleden:

Welkom, Wel stoer zo in de openingszin de knuppel in het hoenderhok gooien.  Blijft zo’n scheerkop van een elektrisch scheerapparaat nu scherp of moet je regelmatig scheerkop/apparaat vervangen?

Ligt wel aan de zwaarte van je baardgroei. Gemiddeld vervangen na anderhalf jaar voor mij.  Dan praat ik over een 3 kops apparaat van een bekend merk, met betere scheerhoofden er in. 

• I like it 1
Posted

Welkom :) Wat ik juist wil zeggen is dat ik me steeds scheer rond 20h s'avonds en zelf met een goede krabber is het resultaat om 4h s'morgens nog beter als een scheerbeurt met een braun elektrisch apparaat dus voor mij geen elektrische scheerapparaten meer?

• 4 weeks later...
Posted

Een laat welkom,

ben benieuwd naar je ervaring tussen de SE en DE mesjes

heb zelf een SE liggen, maar heb deze nog nooit gebruikt. 

Posted

Ben er nog niet aan toe gekomen. De DE heeft even mijn prio. De SE komt op een later tijdstip aan bod. Ben ook wel benieuwd indd. 

• 2 weeks later...
Posted

Welkom! Zelf is mijn ervaring dat klassiek scheren snel kan. Maar liever met ietwat meer tijd...
Insoppen tussen aankleden door - tussen de juiste kledingstukken... - , tussensoppen, schoenen aan, scheren en afspoelen én insmerenvervolgens krabber reinigen en klaar :)

• 1 month later...