Jump to content

Recommended Posts

Posted

Graag onder de rubriek Krabbers een vast onderwerp maken voor DE safety razors en SE safety razors. Is het wat makkelijker zoeken. :5a24cf2069635_EmojiSmiley-06:

Posted

Wat bedoel je met een vast onderwerp? 

Door middel van labels kan een dergelijk onderscheid ook worden gemaakt trouwens 

• 4 years later...
Posted

Ja, zou ik ook wel leuk vinden: een speciaal aan SE-krabbers en -mesjes gewijde rubriek in de 'afdeling' die nu 'krabbers' heet. Weet wel niet hoe 'moeilijk' dit is om te doen of welke problemen dit met zich meebrengt... Misschien om eens over na te denken?

• I like it 2
Posted

Op zich kan je veel met de zoekfunctie terug vinden. Je moet dan wel op Single Edge zoeken en niet op SE. Om “vervuiling” van de resultaten te voorkomen moet je de zoekopdracht wel flink specificeren anders komen er veel SvdD scheerbeurten tussen de resultaten te staan. Het is te doen, maar een aparte rubriek zou het wel makkelijker maken. In dat geval zou ik ook gelijk een rubriek voor SE-mesjes toevoegen want geheid dat dat het volgende verzoek gaat zijn 😁😉

• I like it 1
  • Agreed 1
Posted
8 uren geleden, Tati1050 zei:

Beide kunnen in dezelfde rubriek denk ik: SE-krabbers en SE-mesjes. Toch?

Je hebt nu ook een rubriek krabbers én DE-mesjes. Lijkt mij i.h.k.v. uniformiteit het duidelijkst. Als ik de reactie’s (of gebrek er aan) zie lijkt er alleen niet veel behoefte aan te zijn om de rubriek krabbers verder te specificeren.

• I like it 1
Posted

Tja, wat niet is, kan komen. Ik merk overigens dat een aantal Engelse Shaving forums het onderscheid wél maken. En in een aantal rubrieken op dit forum is er soms ook weinig animo.

• I like it 1
  • 2 weeks later...
Posted
On 2/18/2023 at 1:00 AM, Tati1050 said:

Tja, wat niet is, kan komen. Ik merk overigens dat een aantal Engelse Shaving forums het onderscheid wél maken. En in een aantal rubrieken op dit forum is er soms ook weinig animo.

Wat is het voordeel van SE-krabbers en mesjes t.o.v. DE? Verder dan 'je kunt je niet vergissen in welke kant aan de beurt is' kom ik niet, maar misschien zie ik een voordeel over het hoofd?

• I like it 1
Posted

niet echt een voordeel - het is gewoon anders; SE mesjes zijn iets stijver.  Meer info over de verschillende mesjes hier

Mijn favoriete SE-mesjes zijn de Feather Professional.

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted
9 uren geleden, mifi zei:

Wat is het voordeel van SE-krabbers en mesjes t.o.v. DE? Verder dan 'je kunt je niet vergissen in welke kant aan de beurt is' kom ik niet, maar misschien zie ik een voordeel over het hoofd?

Tja, het is en blijft natuurlijk altijd een kwestie van voorkeur en smaak. Ik kan je alleen maar zeggen dat ik tot op heden geen enkele DE-krabber gevonden heb die echt voldeed. Ik bedoel daarmee: die me echt glad kreeg, want daar gaat het uiteindelijke toch om. De krabber die het dichtst in de buurt kwam was een Merkur 37c. Je leest elders wel iets over mijn ervaringen in ‘De ideale krabber… bestaat niet?’
Toen kwamen twee forumleden met de tip het eens met SE-krabbers te proberen. Ik stond daar in eerste instantie een beetje sceptisch tegenover, maar ik stond verbaasd over de efficiëntie van die krabbers. Met de regelmaat van een klok supergladde shaves, dat had ik nog niet meegemaakt. Vooral de ATT-SE (die ik kon overnemen van een forumlid hier) is een schot in de roos. Hij gebruikt SE-mesjes die inderdaad wat breder en stijver zijn dan DE-mesjes, en naar mijn smaak prettiger en gladder scheren. Bovendien gaan die mesjes langer mee dan hun DE-broertjes: ik haal nu gemiddeld zeven beurten per mesje! Daarnaast gebruik ik ook vaak een LeafShave Twig: die gebruikt halve DE-mesjes. Ook hier stond ik in het begin wat twijfelachtig tegenover, maar weer een vriendelijk forumlid hier liet me de Twig een maand uitproberen en ook die krabber voldoet prima, ontloopt de ATT-SE qua efficiëntie amper, maar vraagt om de drie beurten een mesjeswissel. Mijn Merkur ligt dus nu werkloos stofnest vergaren in de lade van mijn kast… wie hem wil, mag me een PB sturen.
Mijn conclusie, maar UEKAZ, geef mij maar deze SE-krabbers! Ik beleef er veel plezier aan en in plaats van me regelmatig te ergeren aan het feit dat ik weer eens niet zo glad geschoren was als ik wenste, besteed ik nu wat meer aandacht aan de gezelliger software van het scheergebeuren: eens een nieuwe zeep, een andere AS, enz. 

• I like it 4
  • Agreed 1
  • Thanks! 1
Posted
2 uren geleden, JaapN zei:

Tati1050,  probeer eens een Muhle R41 die is erg efficient. ;)

En ik heb al zo'n last van mijn oren !

• I like it 1
  • Haha 2
Posted
9 minuten geleden, Niek zei:

En ik heb al zo'n last van mijn oren !

Sorry, had even ruzie met de forum-software. :(

• Haha 4
Posted

Een Muhle R41 heb ik nooit geprobeerd, een R89 wel, maar dat was absoluut geen succes. Heb er de voorbije jaren nog een paar uitgeprobeerd, weliswaar uit de ‘betaalbare’ klasse. Daardoor zag Ik het nut niet in van te investeren in een high-end DE-krabber waarover ik hier wel eens wat lovends las om dan tot de conclusie te komen dat hij ook niet aan de verwachtingen voldoet. Beste tip die ik kreeg was eens een Twig uit te proberen en wat later de ATT SE1. Ga ik dus mee verder. Misschien dat er ooit nog eens een Blackland Vector komt, wie weet…

• I like it 1
  • Haha 1
Posted
7 uren geleden, Tati1050 zei:

Een Muhle R41 heb ik nooit geprobeerd, een R89 wel, maar dat was absoluut geen succes. Heb er de voorbije jaren nog een paar uitgeprobeerd, weliswaar uit de ‘betaalbare’ klasse. Daardoor zag Ik het nut niet in van te investeren in een high-end DE-krabber waarover ik hier wel eens wat lovends las om dan tot de conclusie te komen dat hij ook niet aan de verwachtingen voldoet. Beste tip die ik kreeg was eens een Twig uit te proberen en wat later de ATT SE1. Ga ik dus mee verder. Misschien dat er ooit nog eens een Blackland Vector komt, wie weet…

als je al een Muhle bebt, kan je de R41 goedkoop proberen, de kop is los bestelbaar. ;)

• I like it 1
Posted
14 minuten geleden, JaapN zei:

als je al een Muhle bebt, kan je de R41 goedkoop proberen, de kop is los bestelbaar. ;)

Past ook op een Edwin Jagger. ;)

• I like it 1