Jump to content

Scheerolie

Tulpenboy

Recommended Posts

Wie heeft er ervaring met scheerolie om deze eerst (paar druppeltjes) aan te brengen om vervolgens met scheerzeep in te zepen. Het zou een gladder en beter glijden van het mes tot resultaat moeten hebben. Iemand advies voor een betaalbare scheerolie?

Ik heb ervaring maar dan een mindere, verschillende geprobeerd en geeft mij een slechter resultaat, UEKAZ natuurlijk.
+1. De olie leidt tot een slechtere werking van de zeep (in mijn ervaring toch)

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

• I like it 1

Net een olie van simpson besteld.  Eigenlijk n.a.v. deze vraag.  

Heb er geen ervaring mee en wil het zeker een keer proberen (met een oude kwast @talibeard, bedankt alvast voor de tip)

Gebruik soms wel de preshave van proraso, maar merk daar geen verschil in met scheren.  Wel lekker verfrissend.  

Zodra ik de olie binnen heb en gebruikt, zal ik mijn ervaring laten weten

• I like it 1

@Robgtt99 eerlijk verwacht ik niet dat scheerolie beter/sneller werkt dan proraso. Ik weet niet hoe je het gebruikt (hoelang je wacht met vervolgens schuim aanbrengen) maar vooral bij voor mij mindere zepen (Tabac, C&E, Monsavon etc) maakt 1 tot 2 minuutjes in laten werken een wereld van verschil. Bij de betere (DRH, TFS, Arko) maakt het weinig uit.

Ik doe hetzelfde.  Maar met of zonder....

Beide gevallen gewoon een goede scheerbeurt. 

gebruik voornamelijk de zepen van Stirling, prorasso, simpson, TOBS, baume.be.  

Maar heb zelf nog nooit scheerolie gebruikt.   

Puur uit nieuwsgierigheid. 

Alles een keer geprobeerd hebben 

• I like it 1

Ik ben ook een fervent gebruiker van Pre-shaves zowel cremes als olie, behaal ik een beter resultaat met pre-shave?? Néé een goede zeep is absoluut voldoende om de baardharen volledig te verzachten, ik gebruik het eschter meer om het  ritueel na het wassen de pre-shave in te masseren en vervolgens schuim te gaan kloppen.

Ik heb diverse zelfgemaakte olien en daarnaast bijvoorbeeld van Treufitt & Hill, American Crew, Floid, Acca Kappa en Bleubeards Recenve.

Of het de kwasten nadeling beinvloed weet ik niet ik heb dit in ieder geval nog nooit opgemerkt. Volgens mij valt dit mee ( maar dit zeg ik zonder enige schtergrond of kennis) omdat de kwast na het opschuimen geheel gevuld is met schuim en dus geen olie op kan nemen en ook het opschuimen over de olie heen is geen enkel probleem.

Dat laatste ondervind ik echter wel bij de pre-shave creme van Vitos niet elke scheerzeep wordt van deze ondergrond gelukkig.

Vandaag, beter zojuist, de scheerolie van Simpson gebruikt

De geur rook.....

.... als ik het nog geur noemen, rook naar afgewerkte frituurolie.

Niet geheel naar mijn smaak. 

Haren ingesmeerd en even laten zitten.    Schuim geklopt met Simpsons peppermint en rosemary. 

En met een oudere kwast mijzelf ingesmeerd.   

Dit ging prima

Scheerbeurt met de Koraat ging soepel.  Resultaat: glad...

Gladder dan normaal ?

Nee.

Soepeler?

Nee

Ik moet bekennen dat ik altijd met Simpsons (de cafe latte) een makkelijke soepele scheerbeurt heb.  En met goed resultaat.  

Mijn voorkeur gaat uit om de olie over te slaan.    Alleen al vanwege het idee dat ik in een frietkot sta qua geur.  

• I like it 1
  • Haha 4