Keesw Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Na een weekje forum lezen, webshops bezoeken en 'youtuben' moest het er maar eens van komen. Beginnen! Eerst: de krabber die ik in de nalatenschap van mijn vader heb aangetroffen blijkt, na raadplegen van Mr Razor Joachim een Gillette Old type Brownie uit de twintiger jaren te zijn. Dat vond ik wel grappig: daar ga ik dus mee beginnen. Open combe, dat wel, dus misschien vloeit er bloed.. Misschien valt het ook wel mee, ik heb per slot al zo'n 5 decennia met (weliswaar ander) mes geschoren. Mesjes: meteen maar 100 Astra Superior besteld: iedereen lijkt daar mee overweg te kunnen... Voor de zekerheid meteen maar Omega aluin bijbesteld.. Zeep: Prorasso groen kuipje en TOB mr Taylors tube. Nou nog een kwast, dat is geworden Progress Vulfix Grosvenor 404. Een scheerkom ook van Prorasso, met handvat opzij, dat leek me wel handig. Dan meteen ook maar een houdertje, want je moet je kwast ophangen begreep ik (die is van Edwin Jagger). After shave balsam Prorasso green. Ik heb niet de duurste spullen uitgezocht, maar alles bijelkaar was het toch een bedrag wat ik niet elke maand aan scheren hoop uit te geven. En nou maar uitkijken naar de postbode, of welke bezorger dan ook... Voelt als cadeautjes die onderweg zijn. Da's al wel lollig. Heb ik een beetje goeie keuzes gemaakt? Moet er nog wat bij? Hoeveel kans geven jullie me dat die echt antieke krabber gaat werken? Of is het advies er sowieso nog een andere bij te kopen?? Oh ja het afkortingen lijstje heb ik gevonden: dank. RAD lijkt me op de loer te liggen 2
Snuff Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Keesw schreef 12 minuten geleden: Ik heb niet de duurste spullen uitgezocht, maar alles bijelkaar was het toch een bedrag wat ik niet elke maand aan scheren hoop uit te geven. Welkom! Aangaande bovenstaande:
koenfucius Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Welkom en mooie start.Proraso is zeker niet verkeerd. Ikzelf prefereer proraso wit, de groene vind ik minder aangenaam qua geur.Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Guest Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Welkom, vermoedelijk laten ze je hier snel kennis maken met.
Robgtt99 Posted August 17, 2018 Posted August 17, 2018 Welkom Denk dat je met die krabber wel goed vooruit kan. En advies voor een tweede of andere krabber erbij ? Ik zou rustig beginnen. En kijken hoe het allemaal bevalt. Daarna, denk volgende maand, kan je overwegen om alvast een kast aan te schaffen voor de hoogstnoodzakelijke spulletjes 1
Keesw Posted August 17, 2018 Author Posted August 17, 2018 Zo ging het ook toen in begon met vliegvissen.... inmiddels 2 ladenkasten en twee planken in de boekenkast vol met bind-spulletjes. Daarnaast nog tig hengels in allerlei maten en lijnen in variaties...☺️ 1
efsk Posted August 17, 2018 Posted August 17, 2018 Dat vind ik intrigerend als ik het zie, dat vliegvissen, maar heb nooit de moeite genomen me erin te verdiepen.
Keesw Posted August 17, 2018 Author Posted August 17, 2018 kom je niet meer van los... 2 hobbies in één: vliegjes maken en het vissen zelf. Je moet toch wel iets weten van de verschillende stadia waarin insecten zich ontwikkelen om de juiste imitaties te kunnen maken en, natuurlijk: bergen bont, veren, staarten van allerlei beesten en ook nog allerlei synthetisch materiaal en natuurlijk honderden haken in alle maten en gewichten..?
Snuff Posted August 17, 2018 Posted August 17, 2018 Bij mij is het ondertussen meer als 30 jaar geleden maar inderdaad fascinerende hobby
Keesw Posted August 17, 2018 Author Posted August 17, 2018 grapje..neem ik aan... zo niet: vraag naar de reden van 'verloren'tijd inspanning...
Recommended Posts