Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo natscheerders..

Een kleine vijftig jaar 'moet' ik me regelmatig scheren, een periode van enkele jaren in de seventies uitgezonderd toen baarden, net als nu weer, 'in' waren.

In al die jaren heb ik me nooit met een electrisch apparaat geschoren. Trok me niet aan, nooit geprobeerd zelfs. Altijd Gillette krabbertjes gebruikt, eerst met 1 mesje later 2 mesjes, toen 3 en nu met 5, die van de Lidl. Schuim uit bus. De laatste tijd steeds vaker ontevreden over het resultaat. De mesjes lijken eerder bot. Kwaliteit of verandering van mijn haargroei?. Vandaag viel m'n oog heel toevallig op een gevoerd metalen Gillette doosje met krabbertje, en een apart doosje voor mesjes dat sedert het overlijden van mijn vader in 2012 in de kast staat. Geen idee waarom, ik trof het destijds aan (hij had het al jaren niet meer gebruikt..) maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te gooien. Via dat doosje even het net op en toen trof ik dit forum. Nooit geweten dat er zo'n wereld schuil gaat achter dat dagelijkse klusje in de badkamer.

Dus, nu ben ik me wat aan het inlezen en ga voorzichtig aan eens kijken of ik misschien toch de overstap ga maken naar de 'ouderwetse'  double-edged mesjes.  Aan vragen stellen ben ik nog niet toe, voorlopig denk ik voldoende info uit het doorlezen van alle discussies hier te kunnen halen. De keuze in mesjes, kwasten, zepen, cremes en dergelijke is wel errug ruim. Eerst maar eens kijken of ik dat wat kan terugbrengen. Hoewel dat zonder eigen ervaring misschien wel lastig gaat worden. Mocht ik met een vraag zitten waarop ik het antwoord niet kan vinden, zal ik me melden in de hoop dat jullie me aan het antwoord kunnen helpen. Dank alvast!

Posted

Welkom Kees en probeer zeker de DE eens rustig uit; zonde om het niet te doen!

Wat betreft de rest van het aanbod; dat is zeker gigantisch en de laatste jaren ook flink toegenomen maar met even zoeken is er voor iedere portemonnee (ook budget) aan prima werkende spullen te komen.

Posted

Houd er de muiscursor eens op Kees, ervan uitgaande dat je niet met een telefoon loopt te kutten.