Jump to content

Recommended Posts

Posted

Merkur 37c

Gillette platinum

Yaqi tuxedo 24mm

Solea d'Amaris

Balea ultra sensitive balsem

We blijven nog in vakantiestemming met dezelfde combinatie als gisteren, wat een goeie scheerbeurt opleverde

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

• I like it 3
Posted

1D852F8B-FF49-4E41-963E-9D74136F885E.jpg
Karve D-plaat met Kai mesje (4)
AP Shave Co tuxedo
Musgo real
Aluin
Proraso groen as
L’Oréal hydra balm

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• I like it 4
Posted

Zo op de verjaardag van mijn kleine meid (5 jaar) maar eens mijn oudste mes gepakt, een George Britton.

Setup:

wimmie bowl

J&T 2 band

George Britton 15/16 

OSP  Grapefruit & Menthol

Osage Rub

lekker glad, alleen balen van het weer haden een verjaardagsfeestje gepland in de speeltuin, nu snel een alternatieve locatie vinden.

• I like it 4
Posted

Eclipse maar weer eens uit de kast gehaald. Leuk ding om te zien, al zit er een scheurtje in het handvat en wordt het zilver wat dof. Scheert erg mild, maar toch lekker glad. Misschien toch maar eens vaker gebruiken. 20180813_075408.thumb.jpg.31a95c921ffb64a370b4791f62fdefc0.jpg

• I like it 7
Posted
Scheerbeurt van de dag - 13 augustus 2018
Zeep: Catie's Bubbles Le Marche du Rasage
Kwast:  Stirling Synthetische Tweebander 24mm
Mes:  Leaf Razor
Mesje:  Rapira Platinum Lux (3)
Aftershave:  Prep Aftershave Balm

Ook nu weer de vakantiecombinatie. Hier in Zwitserland lijkt het water wat harder dan in Italië. Het laden van de zeep kost daardoor iets meer moeite. Maar uiteindelijk wel prima schuim.

• I like it 2
Posted

Shavemac Silvertip D01 2 band bulb 24 mm x 50 mm Jungle Moss,
Stirling Eskimo Tuxedo,
Gillette Tech Fat Handle,
Shapu Super Stainless 6e x,

Gem G bar,

Gem Personna Pfte 8e x,
4711 Echt Kölnisch Wasser,
Mennen Beaume Apaisant ASB.

SOTD_20180814.thumb.jpg.694c8bb1bb36b088474c822b60e90d08.jpg

Kwast en zeep:
Shavemac Silvertip D01 2 band bulb 24 mm x 50 mm Jungle Moss en Stirling Eskimo Tuxedo:
Ofschoon het buiten wat grauw is en de temperatuur aan de matige kant, toch maar een mooi koelende zeep uit de kast gepakt. Moet even een frisse kop hebben. Met de Shavemac vlot een mooi stevig schuim gemaakt van de Eskimo Tuxedo. Het hele hoofd maar weer even glad trekken, behalve de snor.
Mesje en krabber:
De Shapu Super Stainless voor de 6e x gebruikt.
Daar de Shapu wat sleets wordt en nog net een nette gelaat beurt doet, voor de top een Gem Pfte gebruikt. De Shapu In de Tech en de Gem in de G bar. Dat is wel even scheren in twee werelden, maar wel met het gewenste resultaat. Alles mooi glad.  De Shapu vervolgens in de spaarpot gedaan.
Resultaat: DFS.
Tot slot: De 4711 is best lekker na de Eskimo Tuxedo. Niet mijn favoriete AS. Kwestie van flesje leeg klaar, maar is toch wel mooi verfrissend en niet erg overheersend met zijn geur. Wat ASB van Mennen en klaar.
Laatste dingetjes voor vertrek en dan kan het morgen beginnen. 7 weken op reis.

• I like it 5
Posted

gefeliciteerd Wim!

526515267_A-1(4).thumb.jpg.9bd701e3d55a9f24e8824336e7800975.jpg

Yoresh Shaving Scuttle

Paradigm 17-4 met lab blue mesje

Plisson L'Occitane Synthetic 22mm

Musgo Real Lime Basil creme

Saponificio Varesino Felce Aromatica aftershave balm

• I like it 4
  • Thanks! 1
Posted

Stirling Kong,
Speick scheerstaaf,
Karve Christopher Bradley F,
PolSilver Super Iridium (3),
Tunney aluin,
Pitralon Original.
5995856fe4196089bc719798a4e4f40b.jpg
Het opbrengen van scheerzeep met een scheerstaaf, dat is niet mijn manier...
De Speick in scheerstaafvorm heeft een andere formule, die mij een fijner schuim oplevert. Binnenkort dus vermalen en in een bakje doen.
Vandaag had ik de Karve nog weer beter door, dus ik loop weer heerlijk glad geschoren over de camping!

• I like it 5
Posted

De Meissner opmaakcreme erbij gepakt en daar achteraf spijt van want het is toch zelfs zonder zonneke vies benauwd en dan had een heerlijk koelend mentholzeepje toch beter van toepassing geweest.

Maar alla verders geen klagen want het is onbetwist een machtige mooie crème met een dito geur.

Ook geen klagen over de Charcoal Level - 3 die twee beweringen van Talibeard logenstraft. ;)

Het maakt wel degelijk uit in scheerkarakteristiek van een krabber als er door het gebruik van een andere onderplaat een grotere afstand ontstaat tussen de twee platen ondanks toepassing van hetzelfde mesje en gelijke scheertechniek. Pak anders je verstelbare krabber erbij en neem niet die middelstand 2á 3 die hier vaak opgevoerd wordt maar knal hem eens de gehele scheerbeurt op het hoogste standje misschien merk je verschil, dus je scheert niet alleen met de topplaat. xD

En ik zal wel geluk hebben hebben maar de heden ten dagen -en als je ze zo wilt noemen "Premium"- krabbers die ik hier heb mogen begroeten zijn toch bijna allemaal stuk voor stuk fantastische krabbers. Natuurlijk is de opmerking van Harrie wel geheel terecht dat er heel veel machtige Vintage krabbers zijn die ontzettend fijn scheren. :)

Kijk naar mijn top 5 lijstjes en jullie ontwaren de vintage Karl Engels zelfs op de tweede plaats en in de slants zijn het allemaal oudjes.

Maar ook zonder dit intermezzo begrijpen de lezertjes wel dat ik met elke scheerbeurt met de Charcoal deze level - 3 plaat vertrouwder geraak en hij dien ten gevolge ook steeds meer respect afdwingt wat een heerlijk apparaat.

image.jpeg

@Kamp gefeleciteerd Wim en nog vele mooie jaren voor de kleine grote dame.

• I like it 3
  • Thanks! 1
  • Haha 1
Posted

SvdD 20180813.

Ge4ylwV.jpg

J&T® appel / Cashmere.
Jabones by Luna "Ginebre".
RazoRock "Hawk" V1 - zwart.
Feather Artist Club Pro Super (2).
Loris "E-202" EdP.

• I like it 2
Posted

Hoofd, 2e en laatste keer dit jaar. Ik heb gewoon nog teveel haar op mijn hoofd, om het lekker glad te krijgen in afzienbare tijd.

- Omega 31151 met Proraso Groen

- GEM Junior met GEM (6*)

- Hema ASB met als resultaat DFS

Daarna het vakantiemesje gepakt om de baard te reduceren:
- J&T #2212 met Eufros Ylang Ylang

- Lord L122 met Lord Super (3*)

- Cien X-Bolt met als resultaat nBBS

En weer is mijn vermoeden bevestigd, dit mesje in deze krabber, is niet de juiste combinatie. Daarom het mesje overgeplaatst naar de Kraken 248 voor een volgende keer.

Posted

@Hanskoning  beweert dit;

Ook geen klagen over de Charcoal Level - 3 die twee beweringen van Talibeard logenstraft. ;)

Het maakt wel degelijk uit in scheerkarakteristiek van een krabber als er door het gebruik van een andere onderplaat een grotere afstand ontstaat tussen de twee platen ondanks toepassing van hetzelfde mesje en gelijke scheertechniek. Pak anders je verstelbare krabber erbij en neem niet die middelstand 2á 3 die hier vaak opgevoerd wordt maar knal hem eens de gehele scheerbeurt op het hoogste standje misschien merk je verschil, dus je scheert niet alleen met de topplaat.

Nou vind ik het best dat je er geen drol van snapt Hans maar om me dan ook nog te 'citeren' mbv zelfgemaakte beweringen is toch al te straf. Ik weet niet welke beweringen je precies bedoelt want dat kan ik uit dit gebral niet echt opmaken maar ik heb nog nooit beweert dat je je met een topplaat scheert (maffe vent O.o) en ik heb al helemaal nooit beweert dat meer vrijheid van het mesje (grotere bladegap of eigenlijk; meer vrijligging van de snede) geen verschil in scheerervaring maakt, integendeel zelfs; dat maakt gigantisch uit. 9_9

Scheren met een topplaat........, jij geeft dan wel veel centjes uit aan leuke scheerspulletje Hans maar dat heeft toch niet kunnen verhinderen dat je tamelijk ongehinderd door kennis en inzicht door het (scheer-)leven paradeert! Tjééés zeg! En dan mij de schuld geven!>:(

Posted

Zullen we maar terug naar scheerbeurt van de dag overgaan want dit gaat een beetje de verkeerde kant uit?

yoresh scuttle

kanayama 80000 strop

Iwasaki 60 6/8”

brito lavendel crème 

baume aftershave balm 

• I like it 2
Posted

Néé ik moet hier wat van zeggen Snuffie en dat is dat Harrie geheel in zijn recht staat en gelijk heeft.

Ik heb helaas een opmerking van hem verkeerd geïnterpreteerd en deze ook nog eens fout gemixt in mijn hoofd met een ander citaat leidende tot een verkeerde conclusie. 

Want Harrie zegt wel degelijk dat het verschil maakt zie zijn citaat: De agressiviteit van die krabber heeft overigens niets met de open kam van doen; je benadert de huid vanuit de kopplaat en niet de onderplaat. Het is puur de vrijligging van het snijvlak waardoor je wel heel veel ruimte hebt rondom de snede.

Dus ik zit geheel fout en daarom hierbij mijn oprechte excuses aan Harrie.

Waarbij ik wel aanteken om dan  -en ik zal je nu correct citeren- direct te gaan spreken over gebral, maffe vent, maar dat heeft toch niet kunnen verhinderen dat je tamelijk ongehinderd door kennis en inzicht door het (scheer-)leven paradeert! waarbij je het zelfs nodig acht om het woord "scheer" tussen haakjes te zetten vind ik dan weer ietwat overdreven.

Om daarbij ook weer mijn uitgavepatroon voor deze hobby erbij te halen met de opmerking: jij geeft dan wel veel centjes uit aan leuke scheerspulletje Hans, wel dit doet me terugdenken aan vroegere tijden, hoe was het toen ook al weer...........ó ja Snob.

Maar vooruit Harrie ik zat fout excuses zijn gemaakt, ik zal voortaan wat beter lezen dus nu weer verder met de geneugten van onze hobby.

• Thanks! 1
Posted

@Hanskoning Oei, oei dit vraagt denk ik weer om excuses van mij want dit wordt veel te zwaar opgepikt. Ik dacht met het liken van jouw originele post in combinatie met een voor mijn doen (denk ik toch) ongebruikelijke over-the-top taalgebruik samen met nog wat emoji's ik voldoende had duidelijk gemaakt dat ik dit toch, ahum, vooral als dollen bedoeld had maar misschien was ik wat al te dol en het blijft toch lastig soms om zonder direct (fysiek) contact het allemaal goed over te brengen.

Dus sorry Hans dat ik dit niet duidelijk genoeg heb weten te maken en ik wat al te onnadenkend een poging tot een geintje heb uitgehaald. Ik zal de volgende keer eerst maar eens rustig nalezen en er niet vanuit gaan dat de bedoeling direct voor het oprapen ligt. :/

• Thanks! 1
Posted

@talibeard  xD xD zo blijven we excuses maken en het is toch echt een scheerforum. :S Heb je niets iets te zeggen over een Carbon mesje of zo ? Doet me er trouwens aan herinneren dat ik al een tijdje geen Captain Red meer gebruikt heb.

• I like it 2
Posted
kalerolf schreef 8 uur geleden:

.....
Een hele fijne dinsdag.

Heb jij ook vakantie? Hier in Frankrijk is het maandag zag ik net op mijn telefoon ?

Posted

iKon B1 op een Bishop greepje
Shapu (3)
Shavemac 26 mm 2-band
Queen Charlotte - iced key lime

De B1 is een kop die ik maar middelmatig vond, te mak en wat zielloos. De Shapu’s zijn ook middenmoot, beperkt scherp maar voor mij zeer bruikbaar omdat elk mesje na 3 beurten in de container gaat. Waarom deze info denkt U nu? Welnu omdat de combinatie van deze 2 middenmotors een zeeeer goede scheerbeurt generen. Uiterst comfortabel en reteglad, dat is toch fijn.

2ee2bab64e85cfbda634acd1361d966a.jpg

• I like it 5
Posted

Muhle R41
Polsilver Super Iridium
Tuxedo olijfhout kwast 24mm
Kepkinh Frosty Lemon
Prep ASB

Heerlijk, weer een scheerbeurt met de fris geurende en verkoelende Frosty Lemon.
44cee5e7398478fd6a4fa118b5eb1253.jpg

• I like it 4