Jump to content

Recommended Posts

Posted

Na 18 pagina's "Krabbers" doorzocht te hebben, heb  ik geen post kunnen vinden waar we onze lijstjes kunnen plaatsen met de top krabbers die je op dit moment in je bezit hebt. Duidelijk geopteerd voor het benoemen van "op dit moment" want het blijkt voor velen zo te zijn dat  hoe langer je hier lid bent op dit forum hoe meer je aangestoken wordt door de enthousiaste gebruikerservaringen van de andere leden die vervolgens weer vaak leiden tot prachtige aankopen. :)

Ook mijn lijst van top krabbers heeft door de jaren vele mutaties ondergaan deels doordat ik ook van diverse mensen krabbers mocht uittesten en deze zo goed bevielen dat ze ook hier een plaats in huis kregen. Daarvoor gaat trouwens ook mijn dank uit naar enkele leden alhier die al menige uren voor mij op het internet zoekende zijn geweest om bepaalde krabbers voor mij aan te schaffen.

Wel mijn 2 top 5 lijsten zien er als volgt uit:

Rechte krabbers:

1) Charcoal Brass Torpedo Level - 2

2) Karl Engels

3) Wolfman 22 TI 0,74

4) Timeless Satin Smooth SB 0,95

5) Joris Plisson

Slants / Scheve krabbers:

1) Mulcuto Nadelspitzen

2) Lutz 

3) Apollo

4) Fasan

5) Mulcuto Schrägschnitt metaal / plastiek

Hierbij wel de opmerking dat er een Scheve is die eigenlijk op nummer 1 hoort te staan en dat is de Saba, dit is thans nog steeds voor mij de heerlijkste scheve waar ik me ooit mee geschoren heb.  Deze heb ik van Richard (u weet wel onze Professor in scheve en torsie zaken) mogen uittesten maar is helaas niet in mijn bezit.

• I like it 3
Posted

1. Charcoal brass - Bishop level 2 SB
2. Valencia - OC, krom
3. Asylum - RX
4. Timeless - RVS 0.95 scallopted OC/SB
5. Apollo - Krom/SB

• I like it 2
Posted

1. Paradigm 17-4

2. Charcoal level 2

3. Blackbird SB

4. Wolfman 0.74

5. Charcoal level 1

edit: nog iets te vroeg maar ik vermoed dat de CG lvl 1 hoger in de klassering komt te staan de komende maanden en nummers 3 en 4 gaan zakken en de CG level 3 zijn plaats onder de eerste 5 gaat opeisen. Een grote maand geleden stond de Wolfman Guerrilla nog in de top vijf maar die is gezakt, nog altijd een fantastische milde maar zeer efficiënte krabber maar toch (deze gaat in de verkoop of ruil binnenkort).

• I like it 4
Posted

Als bedoeld wordt met top-krabbers uit het top-segment dan nog geen. De enige krabbers uit het hogere segment in mijn bezit zijn een ATT Calypso in M1 en R1 en uit het  segment daar net onder evt nog een EJ Chatsworth en de eerste(n) zijn nog niet zo ver (te weinig gebruikt) om tot de favorieten te horen terwijl de EJ, voorzien van een recente Mühle/EJ 89-kop, gewoon te middelmatig is om daar ooit bij te horen. Ik heb wel een aantal favoriete krabbers maar die zijn, niet expres, juist uit het lagere en/of onbekende en geen drol kostende (maar dus ook niet meer terug te vinden) segment.

Bovendien kan ik daar de helft van niet met zekerheid bij de naam, laat staan type, noemen. Mijn top 5 gaat er dan ongeveer zo uitzien;

1. een vermoedelijke Gladweg safetybar-kop gemonteerd op een greepje van Bob's razor works (helaas al een tijdje overleden)

2. volledig onbekende Europeaan, waarschijnlijk Frans of Italiaans; safetybar

3. volledig onbekende Europeaan, waarschijnlijk Duits; safetybar

4. Lord L6

5. Gillette F-H Tech, Canadees, model 1932 (dat ik hier voor zou kiezen achtte ik 5 jaar geleden volstrekt onmogelijk)

vlak daaronder nog een aantal 'bekendere' jongens zoals;

a. GEM G-bar

b. Swing safetybar

c. LM 68

d. Star model 1912

e. Merkur 33C

Ik vind nog wel meer leuk (Fatip/ diverse GEM modellen en zo nog wat) maar ik heb al gesmokkeld, net als Hans zelf met zijn slants trouwens.....) en vind het zo al wel weer obscuur genoeg.

Posted
talibeard schreef 6 minuten geleden:

Als bedoeld wordt met top-krabbers uit het top-segment dan nog geen.

Is zeker geen vereiste, top krabber is voor mij iets wat je top vind scheren. Bekendheid, prijs, en wat niet meer heeft daar weinig mee te maken naar mijn bescheiden mening. Kan alleen voor mezelf spreken maar vroeger zag mijn lijstje er helemaal anders uit en bestond het nog uit de wat oudere krabbers maar ja een mens heeft een hobby of niet en dus na xxx krabbers komt je lijstje er anders uit te zien. Het is helemaal niet de bedoeling dacht ik dat je het nieuwste/beste/duurste/weet ik veel moet hebben om lekker mee te doen op het forum, waar je je goed bij voelt is top punt uit ;-) 

• I like it 3
Posted

@talibeard Top 5 niet in de hoedanigheid van uit het topsegment Harrie maar gewoon hetzelfde stramien als bijvoorbeeld je top 5 zepen etc. oftewel je persoonlijke top 5 van jouw krabbers.

Posted

Moeilijke keuze vind ik. Het moet voor mij comfortabel en effectief scheren., maar het design moet voor mij esthetisch aantrekkelijk zijn. Al scheert een krabber nog zo fijn, als ik vind dat het er niet uit ziet, verlies ik meteen interesse. (er is genoeg wat er mooi uitziet en goed scheert) Van de andere kant zijn er ook krabbers die er mooi uit zien maar voor mij voor geen meter scheren. 

Top 5 dan, en dat zijn de krabbers waar ik het meest naar grijp:

1. Jarwin Deluxe, (moderne versie van Darwin deluxe door Jürgen Hempel) 

2. Bbs-1 

3. Wolfman SB 0.61 titanium

4. Paradigm Ti II (met oorspronkelijke handvat, deze zou nog kunnen stijgen) 

5. Tradere OC gen. I

Met de meeste andere recente krabbers zoals o.a. Karve, Charcoal goods, maar vind de meeste minder interessant om te zien en dan heb ik meteen minder interesse. Ook scheve en kromme krabbers heb ik qua scheren niks mee, mijn ocd kan er niet aan wennen. (Moet wel zeggen dat al de epistels, met name van Richard, over deze krabbers me wel weer heel erg interesseren, maar in huis komen ze niet) Aan de andere kant vind ik de Blackbird ontzettend mooi, vooral de kop, maar de versie die ik had voelde er agressief aan op mijn gezicht en scheerde daarom niet zo. Ik begrijp dat de scherpe hoeken in latere versies wat meer afgevlakt zijn dus misschien maakt deze wel een rentree in de top 5. Smaken verschillen en veranderen. Maar goed, dit ter verduidelijking van mijn persoonlijke top 5. 

• I like it 2
  • Thanks! 1
Posted
Wolf schreef 31 minuten geleden:

Al scheert een krabber nog zo fijn, als ik vind dat het er niet uit ziet, verlies ik meteen interesse.

Grappig maar dat is voor mij echt andersom; als een krabber fijn scheert maakt het mij niet of nauwelijks uit hoe die er dan uitziet. Zelfs een lelijkerd met plate-loss, deukjes of andere beschadigingen (zoals mijn #2) kan gewoon bij mijn favorieten horen. Natuurlijk vind ik een mooie krabber ook leuker maar het scheren bepaalt de plek op mijn lijst, niet het uiterlijk.

• I like it 3
Posted
talibeard schreef 32 minuten geleden:

Grappig maar dat is voor mij echt andersom; als een krabber fijn scheert maakt het mij niet of nauwelijks uit hoe die er dan uitziet. Zelfs een lelijkerd met plate-loss, deukjes of andere beschadigingen (zoals mijn #2) kan gewoon bij mijn favorieten horen. Natuurlijk vind ik een mooie krabber ook leuker maar het scheren bepaalt de plek op mijn lijst, niet het uiterlijk.

Ben nogal "shallow" (ondiep) schijnbaar zoals ze bij ons zeggen. Natuurlijk moet het goed scheren, maar er zijn ook zat dingen die goed scheren en er ook goed uit zien. Beetje zoals met partners. Andere karaktertrekken zijn belangrijker wellicht, maar het oog wil ook wel wat. Dat ze "goed kunnen scheren" is natuurlijk een vereiste. (heb het weer over krabbers dan) 

• I like it 3
  • Haha 4
Posted
Wolf schreef 1 uur geleden:

Jarwin Deluxe

Dat is een uniek stuk ??

Gewoon uit nieuwsgierigheid: Weet niet of je ervaring hebt met de originele Darwin maar indien ja vergelijkbaar qua scheren?

Wolf schreef 36 minuten geleden:

Beetje zoals met partners. Andere karaktertrekken zijn belangrijker wellicht, maar het oog wil ook wel wat.

Ben ik blij dat het mijn vrouw niks uitmaakt dat er wat brokken en hoeken vanaf zijn :lol:

• Haha 2
Posted

Geen ervaring met de Darwin zelf al staat hij wel op mijn verlanglijstje. Als ik het vergrijp is de Jarwin vergelijkbaar en scheert buitengewoon. Had al contact met Jürgen vanaf het moment dat hij met een plastic 3d geprint prototype bezig was en was zo vrijgevig er 1 aan me te verkopen. Ja en gelukkig  dat onze vrouwen gelukkig erg vergevingsgezind zijn vwb ons uiterlijk. 

• I like it 1
Posted

Ah het is het innerlijk dat telt (zeggen de minder mooie mannen altijd). Wellicht niet op jonge leeftijd maar ik denk wel dat vrouwen eenmaal ervaring opgedaan eerder op zoek gaan naar iemand met inhoud dan iemand die er als een model uitziet.

De Darwin kon mij qua scheren niet bekoren al is ie wel heel mooi en uitzonderlijk. Maar ja de BBS-1 kon mij ook niet overtuigen en die staat bij veel mensen op nummer 1, in ieder geval twee stukken waar vele mensen enigszins jaloers naar zullen kijken! ?

• I like it 1
Posted

1. Mulcuto Needlepoint (t)

2. Valencia 601A (t)

3. PAA Alpha Ecliptic (s)

4. Saba (s)

5. Merkur 38 (oude model, t)

• I like it 3
Posted
efsk schreef 2 uur geleden:

Dan ben ik toch maar gezegend: ik heb inhoud en zie er goed uit.

Ik denk dat ik namens de groep spreek dat we er dankbaar voor zijn dat je ons met je aanwezigheid hier vereerd. 

• Thanks! 1
  • Haha 4
Posted

Je hebt per ongeluk het vraagteken ingetoetst waar je het uitroepteken bedoelde Chris.

• Haha 3
Posted

Ben het toch eens met Wolf. Ik wil een mooi design en goede prestaties. De Rockwell 6C/S, Charcoal en Blackbird vallen al meteen af omdat ik ze spuuglelijk vind, maar uskaz uiteraard. Een top 5 samenstellen is helaas niet mogelijk hier, aangezien ik er nog maar 4 getest heb tot dusver.

• Haha 1
Posted

De Combinatie mooi design gepaard gaande met uitstekende scheerprestaties hebben hier ook de voorkeur omdat er een 15 tal pontificaal in de badkamer staan uitgestald. Echter voor mij gaan wel de scheerprestaties boven het uiterlijk want zie mijn top 5 en dan vooral de slants sectie hier staan er een paar krabbers tussen die niet echt tot moeders mooiste behoren. 

Dus een krabber afwijzen om zijn uiterlijk is hier uit den boze het gaat er echt om wat een krabber op scheergebied mij te bieden heeft en dat bepaald of het een blijvertje is of niet. 

• I like it 3
Posted

Top 5 lukt me net na de aanschaf afgelopen jaar van 2 plastieken. Deze doen het dan direct erg goed in mijn overzicht. 

Mulcuto Schraetschnitt

Blackbird Closed Comb
Phoenix Alpha Ecliptic Slant Razor
Above the Tie S1
Merkur 37C

Opvallend dat de ATT's zo weinig in de lijstjes voorkomen. Twee jaar geleden was dit merk toch het summum om mee te scheren (afgezien van de onbereikbare Wolfman).

• I like it 4
Posted

Huidige Top 5 DE (meest gebruikt)

Merkur 37C

ATT S1

Fatip Grande (laatste model)

Gillette Flare tip Rocket

Parker Variant

• I like it 3
Posted

Mijn Top 5

Pearl OC krabber