Eric Posted August 8, 2018 Posted August 8, 2018 Na veel jaren met een rode geiriteerde en ontstoken huid te hebben rond gelopen te hebben na het scheren (met zo`n veel te duur fuc*ing cartridge systeem en zo`n drijfgas bus met ellende)), eindelijk op aanraden van m`n huisarts op de klassieke manier gaan scheren, en binnen 2 weken was mijn huid zo enorm opgeknapt dat klassiek scheren niet meer uit mijn leven te bannen was!!! ik scheer me nu dus vanaf 2015 zonder problemen met een safety razor en uiteraard met diverse goede betrouwbare producten. Deze vakantie sloeg de schrik mij echter om het hart, vuurrode bakkenbaarden na het scheren! ach denk je dan zal wat irritatie zijn van m`n nieuwste scheer product of mesjes die ik speciaal voor de vakantie had aangeschaft, zal wel wegtrekken, maar de volgende ochtend (slik) ook mijn wangen rood en vurig en 5 ontstoken puisten op m`n kin en kaaklijn , dus gauw maar even naar de super om wat zinkzalf te halen om m`n huid wat te verzachten en de puistjes wat in te drogen, na 2 dagen gewacht te hebben om m`n huid wat rust te gunnen toch maar proberen te scheren, wat een ramp!!! alles opengehaald en een zeer pijnlijke huid! misschien een andere asb proberen? of dan maar uit de zon blijven dacht ik misschien komt het daar wel door!!! De rest van de vakantie bleven de rode puisten vlekken en irritatie maar komen, (lekker hoor op vakantie die hierdoor al enigszins verpest was) bij thuiskomst direct een bezoek aan de huisarts en hem uitgelegd dat het scheren altijd is goed gegaan maar nu ineens helemaal mis is, komt het door m`n nieuwe producten dokter of m`n andere DE blades? uhh nee jongen je hebt folliculitis! onsteking van de haarzakjes met de Staphillocock bacterie! hier heb je een zalf en een lotion om de ontstekingen de doen remmen. Nu een week verder is m`n huid nog steeds iets rossig maar het gaat enorm vooruit, gelukkig gaat het scheren weer prima want dat zou ik echt niet meer willen missen. Wat ik wil zeggen, zoek niet direct de oorzaak van huidproblemen in het scheren! en denk logisch na! wat al die tijd goed ging kan niet ineens helemaal fout gaan net als bij mij! ga naar je huisarts die kan meestal in 1 oogopslag zien wat er met je huid aan de hand is of je doorverwijzen naar een dermatoloog. Ik hoop dat ik met mijn verhaal een bijdrage kan leveren aan het oplossen van de problemen die andere ook zouden kunnen ondervinden. 8 1
Tjebbe Posted August 8, 2018 Posted August 8, 2018 Fijn dat je weer, voorzichtig, kunt genieten van het scheren! 1
ChrisA Posted August 8, 2018 Posted August 8, 2018 Inderdaad rustig nadenken .Wat is er veranderd?? Mooi dat het weer gaat. 1
Recommended Posts