Jump to content

Nieuw even voorstellen.

Martijn88usa

Recommended Posts

Goedendag..

Ik zal me eigen even voorstellen..

Ik ben martijn.

Ben 30 jaar

Trotse vader van 3 kindjes

Verder zijn me hobby.s

-sigaren

-bbq

-en western/country.

En uiteraard me bezig houden met me uiterlijk.

Ik scheerde mezelf meestal met van die krabbers.

Toen zag ik is zo een (als ik het goed zeg) een shaved liggen waar je zelf je mesjes in moest doen.

Dus dacht laate dat eens proberen voor ik een duur open mes koop.

Nu tijdje verder heb ik dus steedseer intresse gekregen in het uitgebreid scheren en aftershave en lekkere scheer zeepjes.

En ben ik dus nu aan het sparen voor een mooi egt open mes met een goeie scheerkwast en alles wat erbij hoord.

(Let niet te veel op mijn schrijf/tik kunsten ik doe mijn uiterste bestaar ik heb dislectie dus kan nog wel eens worden verkeerd tikken. Dank alvast voor u begrip.)

Bij vragen stel ze gerust daar zijnbhet vragen voor.

Ik hoop hier veel te mogen leren/lezen en ook andwoorden op vragen te kunnen geven in loop de tijd.

Met vriendelijke groet

Martijn.

Wat ik zelf in gedachte had was het volgende zelf samengestelde set.

-Muhle stylo scheerkwast zilverspits dashaar thujahout

-dovo openscheermes forestal redwood 5/8"

-dovo strijkpasta geel

-dovo strijkriem xl

-ardennes corticule slijpsteen

-dovo etui leer open scheermes

-baume.be scheerzeep 125gr

-suavecito pre shave

-floid aftershave menthol suave

-boker klasiek scheermes gesloten kam vlindersluiting.

-muhle stylo scheerkwast en scheermes houder.

Ik hoop dat dit een goeie keuze.

Mvg martijn

Het word denk ik toch een Thiers-Issard open scheermes Diamant/Bocote 5/8"
inplaats de dovo..

Altijd fijn om weer een potentiële open mes gebruiker te mogen verwelkomen. Een Keuze voor een Thiers Issard boven een Dovo daar kan ik wel achter staan. Ik heb er zelf ook enkele. Voordat je echter overgaat tot koop zou ik je willen adviseren om je goed in te lezen op het forum om als het ogenblik daar is een goede keus te kunnen maken.
Veel leesplezier.

Tony schreef 1 uur terug:

Altijd fijn om weer een potentiële open mes gebruiker te mogen verwelkomen. Een Keuze voor een Thiers Issard boven een Dovo daar kan ik wel achter staan. Ik heb er zelf ook enkele. Voordat je echter overgaat tot koop zou ik je willen adviseren om je goed in te lezen op het forum om als het ogenblik daar is een goede keus te kunnen maken.
Veel leesplezier.

Dank u.

Zijn er nog open messen waarvan jullie zeggen deze zou ik boven die thiers island kiezen? Ik heb er namelijk zelf geen verstand nog van kwa kwaliteid van de open messen en wil wel gelijk een goeie kopen.

Ik wil mijn aankopen gaan doen bij manandshaving.nl

Bedankt voor jullie tips alvast.

Zoals boven al gezegd, lees eerst even mee op het forum. Neem daar je tijd voor.

En op de markt van het forum staan vaak zeer mooie open messen voor relatief weinig geld. Ik zou zelf hier zo’n mooi mes kopen. Weet je zeker dat het goed is en scheerklaar. Sommige verkopers bieden zelfs een gratis slijpbeurt aan tegen verzendkosten. Altijd handig!

Later, als je kennis over open messen is opgekrikt door hier het forum te volgen kun je zelf een goede keuze maken voor eventueel een nieuw mes. 

Dan weet je ook meteen meer over het onderhoud van een open mes. 

• I like it 1

Nu heb ik zelf geen ervaring met het kopen van open messen bij de genoemde verkoper maar helaas maar al te vaak zijn de nieuwe messen die tegenwoordig te koop aangeboden worden niet goed genoeg geslepen om er een comfortabele scheerbeurt mee te hebben.

Nu is een welkomsdraadje niet de plaats om iemand uitgebreid te adviseren dus nogmaals lees je verder in en stel dan eventueel een gerichte vraag in het open mes gedeelte van het forum.

• I like it 2
  • Thanks! 1

Manandshaving geeft aan dat ze hun messen laten slijpen door een professionele slijper. 

En niet vanuit de fabriek. 

Ik ben wel benieuwd naar je ervaring.   Heb er mooie messen gezien.  

Tip die ik mee wil geven

gebruik wel de kortingscode voor 7,5%