koenfucius Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Merkur 37cWizamet super iridiumYaqi tuxedo 24mmNivea scheercrèmeOccitane cade balsemToen ik pas begon met natscheren, heb ik een hele vakantie gedaan met nivea crème en merkur 34. Als ik nu nog eens teruggrijp naar de nivea, kan ik alleen maar zeggen dat het functioneel is. De Solea d'Amaris is duidelijk beter - heeft een aangename geur, terwijl nivea bijna reukloos is. De Solea is ook dikker, vettiger, wat een beter dekkende laag geeft en een beter gevoel achteraf. Een balsem is niet echt nodig bij de Solea.Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Stirling Kong,Proraso Wit,Rockwell 6C Gunmetal @5,Voskhod (3),Tunney aluin,Pitralon Polar.Fijne dag! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Simpsons LE TSN 2013 P8 Phyl #195 Best Badger, Calani Bay Rum, Mühle R41 (2013), Personna - Lab Blue 8e x, Pinaud-Clubman Virgin Island Bay Rum, Bay Rum Harkos® ASB. Kwast en zeep: Simpsons LE TSN 2013 P8 Phyl #195 Best Badger en Calani Bay Rum: Bay Rum en nog eens Bay Rum. Ik vind dat zo lekker. Moet eigenlijk eens uitzoeken wat de lekkerste is. In elk geval komt de Calani heel ver. Klop je mooi schuim van (mooier, dan op het plaatje) maar dat ging even tussendoor. Lekker nat en goed schuim, niet overvet, maar wel die nodige glibberigheid. Wat minstens zo belangrijk is, is ook nog eens de lekkere geur, die in he schuim blijft. Mesje en krabber: De Personna - Lab Blue voor de 8e x gebruikt. De Personna blijft gaan. Mag morgen gewoon nog een keer. Geen hoekgevoeligheid, ook niet wat valser door het gebruik, dus prima, zoals te verwachten. In de R41 (2013) is het mesje prima opgeborgen en is het een super scherende en vergeving gezinde combi, heel wat vriendelijker, dan eergisteren met de R41 (2011) en hetzelfde mesje. Ik zal mijn schedel er niet mee doen, maar verder is het super effectief en tegelijk betrouwbaar. Resultaat: BBS. Tot slot: Lekker de Virgin Island van Pinaud er over. Deze AS is echt mooi kruidig en dat wordt nog eens benadrukt door mijn eigen ASB, die ook heerlijk naar kruidnagel en pimenta racemosa ruikt. Zo snel nog even de motor uit de schuur, voor het weer echt heet wordt. 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dajd94 Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Scheerbeurt van de dag - 6 augustus 2018 Zeep: Catie's Bubbles Le Marche du Rasage Kwast: Stirling Synthetische Tweebander 24mm Mes: Leaf Razor Mesje: Rapira Platinum Lux (3) Aftershave: Prep Aftershave Balm Weer een rijk en vol schuim geslagen van de Catie's Bubbles LMR. Daarmee heb je een prima ondergrond voor het scheergeweld. Een volledig glad resultaat was weer mijn deel. Afgemaakt met de Prep Balm. Dit is voor mij een geslaagde aankoop geweest. Verzorgend, niet te vet en makkelijk te combineren met verschillende zepen. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Het tweede optreden van de ATT SE1 ging als vanzelf, lekker comfortabel en glad. Morgen mag er een Feather super professional mesje in i.p.v. de normale. Als ik de Asylum niet zou hebben kwam deze krabber hoog op het verlanglijstje.... 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Plisson scheerzeep Shavemac 24/54mm silvertip D01 fanshape Asylum se Feather professional super (2) Vanmorgen de twee scheerbeurt met de Asylum. Blijf het lastig vinden bij de hoek onder mijn neus en de gleuf in mij kin. Ben nog niet overtuigd...…. morgen maar eens proberen met een ander mesje, de Feather professional. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Zeep: KEPKINH anise & cedrus Krabber: REX Ambassador Mesje: Wilkinsord Sword Kwast: HJM dashaar Aftershave: Ergonomisch DVH aluin Aftershave: Nivea 2 in 1 refresh & care Zoals te verwachten was de KEPKINH weer erg prettig om mee te scheren en de anijs geur is heerlijk aanwezig. Gelukkig zit er in deze versie ook voldoende menthol om de dag koel te beginnen, de Nivea aftershave bluste de rest af. De kwast van HJM is prettig maar pikt net te weinig zeep mee deze gaat voor creme gebruikt worden. Omdat het nog lang warm blijft is menthol de komende tijd mijn beste vriend aangevuld met af en toe een koel biertje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoolder Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Prettige dag nog! 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 SvdD 20180806. J&T® bog oak / WD High Mountain badger. Scheermonnik "Soek". Merkur 39C. Shark Super Stainless (4). Nivea Men "Deep Comfort" ASL. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Zo even kijken plaats ik hem in de goede week deze Svdd?? pom pom 6 augustus jawel. Ik kon de smeekbedes van mijn grote Belgische vriend tot nu toe nog steeds weerstaan maar zijn mail van vanmorgen noopte mij om de afgrijselijk leijke en vooral afzichtelijke krabber de Charcoal Torpedo Brass Level - 2 waarvan men hoopt dat die beter scheert als hij er uitziet, zijn debuut te laten maken in combinatie met een Personna Bleu Lab USA mesje. Ja en dan de eerste indruk onderschrijf ik de jubel verhalen van mijn jonge bling bling vriend en Snuffie die deze krabber tot de top der toppen hebben uitgeroepen.............................. Wel laat ik zeggen op de middelbare school werd gefluisterd dat juist de lelijke meisjes in het fietsenhok net iets verder gingen als de knappe dames, nogmaals dit heb ik natuurlijk alléén van horen zeggen. De lezertjes die nu in gedachten terug zijn in de tijd van het fietsenhok weten ruimschoots voldoende, deze eerste scheerbeurt was van een ongelooflijk hoog niveau en dan wordt het ( misschien wel onwaarschijnlijk) in de komende scheerbeurten als ik gewend ben aan deze krabber nog beter. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Rockwell 6C Gunmetal #5 Mem (4) Merkloze Vintage varken Monsavon Pitralon Original ASL 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Hanskoning schreef 1 uur geleden: en dan wordt het ( misschien wel onwaarschijnlijk) in de komende scheerbeurten als ik gewend ben aan deze krabber nog beter. Twijfelen aan wat twee van je vrienden zeggen en halsstarrig proberen met de mooiere meiden terwijl deze O zo toegeeflijk is en je in 1,2,3 klaar heeft ? misschien had je beter gezwegen want mogelijks gaan er nu meerderen hun kans wagen bij het lelijk spul en de voorraad daarvan is ook niet oneindig! Ik mocht in het fietsen hok vandaag de zus met haar grote mond gebruiken en was nog sneller klaar. charcoal level 3 met feather mesje plissoft 24mm varesino 70 zeep varesino 70 aftershave 3 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Snuff schreef 40 minuten geleden: .....Terwijl deze O zo toegeeflijk is en je in 1,2,3 klaar heeft ........ ..... zus met haar grote mond gebruiken en was nog sneller klaar. Misschien vinden de oudere mannen met de strammere botjes het een voordeel dat “snelle klaar zijn” maar ikzelf geniet er wel van als het allemaal net iets langer duurt ? 5 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 De TI 41S Le Dandy vandaag Fijne dag 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Ator razor schreef 22 minuten geleden: Misschien vinden de oudere mannen met de strammere botjes het een voordeel dat “snelle klaar zijn” maar ikzelf geniet er wel van als het allemaal net iets langer duurt ? Dank je. Hoef ik dit niet meer zelf neer te kwakken. 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
peto Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Pearl OC krabberPolsilver Super Iridium 3*Yaqi Tuxedo 26mmDr Harris Windsor zeepPinaud Clubman Original ASL Weer lekker fris en glad..!! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 efsk schreef 47 minuten geleden: Dank je. Hoef ik dit niet meer zelf neer te kwakken. Deze ouwe stijve rakker doet het wel nog altijd twee keer per dag wat niet van alle jonge bokjes op het forum kan gezegd worden 2 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyVG Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Hanskoning schreef 3 uur geleden: Zo even kijken plaats ik hem in de goede week deze Svdd?? pom pom 6 augustus jawel. Ik kon de smeekbedes van mijn grote Belgische vriend tot nu toe nog steeds weerstaan maar zijn mail van vanmorgen noopte mij om de afgrijselijk leijke en vooral afzichtelijke krabber de Charcoal Torpedo Brass Level - 2 waarvan men hoopt dat die beter scheert als hij er uitziet, zijn debuut te laten maken in combinatie met een Personna Bleu Lab USA mesje. Ja en dan de eerste indruk onderschrijf ik de jubel verhalen van mijn jonge bling bling vriend en Snuffie die deze krabber tot de top der toppen hebben uitgeroepen.............................. Wel laat ik zeggen op de middelbare school werd gefluisterd dat juist de lelijke meisjes in het fietsenhok net iets verder gingen als de knappe dames, nogmaals dit heb ik natuurlijk alléén van horen zeggen. De lezertjes die nu in gedachten terug zijn in de tijd van het fietsenhok weten ruimschoots voldoende, deze eerste scheerbeurt was van een ongelooflijk hoog niveau en dan wordt het ( misschien wel onwaarschijnlijk) in de komende scheerbeurten als ik gewend ben aan deze krabber nog beter. Volgens mij moet je gezien je sterkte baargroei nog een level hoger gaan maar voor mij zal de lvl1 wel perfect zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Misschien vinden de oudere mannen met de strammere botjes het een voordeel dat “snelle klaar zijn” maar ikzelf geniet er wel van als het allemaal net iets langer duurt [emoji12]Hallo #Metoo! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Niet op letten Harkos, naarmate hij ouder wordt krijgt ie vanzelf zijn zin, dan duurt het allemaal veeeeeel langer (behalve voor enkelen dan). hierbij dus verslag van mijn tweede keer: Filarmonica 14 Double Temple full hollow 8/8" Yoresh Shaving Scuttle Kanayama Cordovan #80000 strop Plisson Ferrari Red Synthetic 22mm Castle Forbes 1445 baume aftershave balm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 DannyVG schreef 33 minuten geleden: Volgens mij moet je gezien je sterkte baargroei nog een level hoger gaan maar voor mij zal de lvl1 wel perfect zijn Prettiger scheren dan de level 2 zal er wel niet inzitten (althans mijn ervaring) maar de level 3 is wel nog een stapje hoger qua efficiëntie, ik kan met 2 passen rondkomen en zelfs als ik hem 2 keer per dag gebruik geen invloed op mijn huid. Echter wel veel meisjesgevoel op je vel (denk R41 2011). Maar bijna 100% zeker dat Hans hier inderdaad extatisch van zou worden. Opmerking: Deze namiddag tussendoor een mini scheerbeurt gemaakt alleen op het gezicht met een Charcoal level 1 brass en deze scheert toch anders als de Charcoal level 1 in roestvrij staal ? Te vroeg om uitsluitsel te geven, meer beurten voor nodig maar voor mij toch duidelijk merkbaar. Mogelijks is de SS versie die ik bezit een van de eersten (niet genummerd) en heeft die een andere geometrie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Ator razor schreef 2 uur geleden: Misschien vinden de oudere mannen met de strammere botjes het een voordeel dat “snelle klaar zijn” maar ikzelf geniet er wel van als het allemaal net iets langer duurt ? Tuuuuuuuuuuurlijk Gert helemaal gelijk in maar eeeeh zeg eens eerlijk sinds wanneer ben je dit gaan waarderen? Na lang aandringen van de vrouw des huizes en enige therapeutische behandelingen die het probleem van de chronische vroegtijdige ejaculaties beheersbaar hebben gemaakt?? 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted August 6, 2018 Share Posted August 6, 2018 Lord L6 Polsilver Super Iridium Jan Zoethout custom syntheet Aquagena Hotel body milk Floïd Wat doe je als je 5 dagen in een hotel zit? Dan neem je de scheerspullen mee die je zelf heerlijk vindt, maar je wederhelft niet uit kan staan! Heerlijk geschoren met deze fijne zeep, qua geur lijken de zeep en Floïd voor elkaar gemaakt. Deze keer ook body milk op het schedel gesmeerd, dat werk erg fijn! Kan het zeker aanraden, op het schedel dan in ieder geval. DFS! Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted August 7, 2018 Author Share Posted August 7, 2018 Lord L6 Polsilver Super Iridium Jan Zoethout custom syntheet Aquagena Hotel body milk Floïd Wat doe je als je 5 dagen in een hotel zit? Dan neem je de scheerspullen mee die je zelf heerlijk vindt, maar je wederhelft niet uit kan staan! Heerlijk geschoren met deze fijne zeep, qua geur lijken de zeep en Floïd voor elkaar gemaakt. Deze keer ook body milk op het schedel gesmeerd, dat werk erg fijn! Kan het zeker aanraden, op het schedel dan in ieder geval. DFS! Brrr, Aquagena, ooit de stick gehad, vond ik echt verschrikkelijk, droog gevoel na het scheren en gaf mij enorme irritatie. Toont nog maar eens UEKAZ.Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted August 7, 2018 Author Share Posted August 7, 2018 Merkur 37cWizamet super iridiumYaqi tuxedo 24mmSpeickSomerset's face balmGoeie scheerbeurt. De nieuwe balsem is aangenaam, hoewel ik het graag ietsje dikker zou gehad hebben.Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts