bassochist Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 ik heb wat hulp nodig mbt een nieuwe kwast, ik wil een keer een dashaar kopen, niet omdat mijn varkensharen omega's niet bevallen die hun werk ook goed, maar ik wil wat zachters. nu heb ik al rondgezocht, en ben een paar kwasten tegen gekomen, ik zal ze hieronder neerzetten, en dan zou ik graag willen weten of er 1 of meerdere tussen zitten waar je echt van weg moet blijven, en welke qua prijs kwaliteit verhouding het beste kunt nemen. de ej best badger http://shaveandmore.com/nl/edwin-jagger-best-brushes/455-best-badger-imitatie-ebony-medium-incl-drip-stand.html# muhle http://www.manandshaving.nl/product/603/muhle_scheerkwast_dashaar_hout_grenen.aspx tfs black http://www.barbieredifigaro.nl/index.php?route=product/product&path=1_9&product_id=535 hjm http://www.manandshaving.nl/product/259/hjm_scheerkwast_dashaar_zwart.aspx hjm black badger http://www.scherenshop.nl/index.php?route=product/product&path=61_64&product_id=104 vb brand finest badger http://www.vintagebladesllc.com/vshop/xcart/home.php?cat=240 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Ligt eraan wat je wilt. Stevigheid, zachtheid? Ook budget is belangrijk. Van de genoemde kwasten zou ik gaanvoor de vintage blades finest two band. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Het ligt er een beetje aan wat je precies bedoeld met zachter want als een varkensharenkwast eenmaal goed ingebroken is dan zijn de toppen zachter dan de meeste soorten das. De stugheid van varken blijft echter zo goed als intact; das is veel minder stug tenzij je echt een supergevulde kwast koopt. Ik zou in ieder geval bij de HJM's wegblijven, niet dat die nou zo slecht zijn maar die kunnen aardig (blijven) prikken. De Mühle die jij hebt gelinkt is vergelijkbaar en komt ook uit dezelfde fabriek. De andere kwasten ken ik alleen van naam en niet in gebruik. Ik vind zelf de kwaliteit 'best' van Simpsons en de 'superbadger' van Vulfix een mooie combinatie tussen comfort en prijs. Beide kwaliteiten zijn overigens volkomen identiek en komen ook uit dezelfde fabriek. De zachtste kwaliteit is silvertip maar pas op want de naam is niet beschermd en te goedkope producten kunnen vies tegenvallen. Zacht en das gaan niet samen met een laag prijskaartje ben ik bang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Die HJM's en Muhle zijn goedkoper pure badger kwasten, als je er echt op vooruit wilt gaan zou ik die niet aanbevelen. Zeker als het haren betreft die op lengte zijn geknipt. De dichtheid van de Muhle (en waarschijnlijk ook de HJM's) is echt heel matig. Hoe ik dat weet; ik heb zo'n kwast ongebruikt thuis liggen, maar dan met olijfhouten handvat. De andere kwasten ken ik evenmin, maar als ik de foto van de EJ Best Badger zie hoef ik hem niet meer. De haren lijken veel te lang om niet floppy te zijn. Maar wellicht is het een vertekend beeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Spaar gewoon IETS door en kijk voor een Simpsons Berkeley niet duur, prima backbone, lekker zacht op het gezicht, niet te groot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Spaar gewoon IETS door en kijk voor een Simpsons Berkeley niet duur, prima backbone, lekker zacht op het gezicht, niet te groot. De Berkeley is inderdaad een prima all-rounder. Als je aan een kleine kwast genoeg hebt is ook de Simpsons Special (in 'best') een uitstekende keus; zacht, kwaliteit, nog voldoende backbone ook voor harde zepen en een prijskaartje onder de €40. Alleen minder geschikt als je grote hopen schuim in een kom opklopt, want dan krijg je zeep aan je vingers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassochist Posted October 9, 2013 Author Share Posted October 9, 2013 tja wat zoek ik eigenlijk, daar zit gelijk het probleem, ik scheer net een aantal weken met een de, mijn varken van een paar euro (ik heb een grote en een kleine) doet het voor zover prima, de grotere kwast vindt ik niet prettig om mee te werken, maar die kleine doet het goed, het is gewoon dat ik eens iets anders erbij wil hebben om te proberen, om te kijken of het bevalt, en hoe dat voelt, en dan ga je kijken naar de wat goedkopere omdat je bang bent dat miss die dure kwast niet bevalt, maar ik wil dus op voorhand al weten of ik die dus gewoon moet laten liggen (zonde om geld uit te geven aan iets wat niet lekker werkt of voelt) ik weet wel dat ik inmiddels van een redelijk stevige kwast hou, die niet te groot is, ik zal eens kijken naar de kwasten die hier genoemd worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Stevige kwast die niet te groot is? Simpson Duke 2 of 3 of Chubby 1 of Classic 1. Dat zijn kleine kwasten (al is de knot rond de 24 mm) met een lage loft waardoor je veel stevigheid en veel haar hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Stevige kwast die niet te groot is? Simpson Duke 2 of 3 of Chubby 1 of Classic 1. Dat zijn kleine kwasten (al is de knot rond de 24 mm) met een lage loft waardoor je veel stevigheid en veel haar hebt. Dat is zeker waar maar dan gaat het prijskaartje al weer een stuk omhoog. Ik geloof niet dat dat nou echt de bedoeling is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Stevige kwast die niet te groot is? Simpson Duke 2 of 3 of Chubby 1 of Classic 1. Dat zijn kleine kwasten (al is de knot rond de 24 mm) met een lage loft waardoor je veel stevigheid en veel haar hebt. Dat is zeker waar maar dan gaat het prijskaartje al weer een stuk omhoog. Ik geloof niet dat dat nou echt de bedoeling is... Absoluut waar, maar wilde ze wel even noemen om een voorbeeld te geven voor stevige kwasten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 9, 2013 Share Posted October 9, 2013 Een Chubby is wel meteen een uiterste wat mij betreft. En erg aan de prijs door z'n hoge dichtheid. Een Duke kan ik absoluut aanraden, of een Semogue SOC 2 band, een stuk goedkoper en een erg goede kwast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Is dit niks voor jouw: http://www.gut-rasiert.de/forum/index.php/topic,25866.0.html" onclick="window.open(this.href);return false; 120 euro voor vier borstels is niet veel geld, wat je niet bevalt kan je doorverkopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Dat klinkt als een goede deal, maar helaas moet je wel lid zijn van dat forum om die post te kunnen bekijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Degraaffm Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Die HJM's en Muhle zijn goedkoper pure badger kwasten, als je er echt op vooruit wilt gaan zou ik die niet aanbevelen. Zeker als het haren betreft die op lengte zijn geknipt. De dichtheid van de Muhle (en waarschijnlijk ook de HJM's) is echt heel matig. Hoe ik dat weet; ik heb zo'n kwast ongebruikt thuis liggen, maar dan met olijfhouten handvat.De andere kwasten ken ik evenmin, maar als ik de foto van de EJ Best Badger zie hoef ik hem niet meer. De haren lijken veel te lang om niet floppy te zijn. Maar wellicht is het een vertekend beeld. Nuttig topic dit! Ook ik zoek een nieuwe badger en kwam ook uit op een Edwin Jagger of een Muhle.. Uiteraard zoek ik ook een kwalitatief goede brush dus dan nog even doorsparen voor een Simpson of Semoque! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ottjes Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Wat ook leuk is is je eigen kwast ontwerpen bij Henk's scheerkraam. De vorm en houtsoort van de handvatten kan je zelf kiezen en de kwast is van chinees silver tip dassenhaar (verlijkbaar met Engelse silvertip kwasten volgens Henk). In 2010 heb ik € 45 euro voor een kwast betaald en nog altijd erg tevreden met de kwast. Lampuhkap heeft ook een kwast van Henk en heeft meer vergelijkingsmateriaal dan ik, en kan dus beter zeggen hoe de kwast is tov andere merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 als ik de foto van de EJ Best Badger zie hoef ik hem niet meer. De haren lijken veel te lang om niet floppy te zijn. Maar wellicht is het een vertekend beeld. Nee, is ook een floppy borstel, niet slecht echter, het is maar waar je naar op zoek bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Degraaffm Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Wat ook leuk is is je eigen kwast ontwerpen bij Henk's scheerkraam. De vorm en houtsoort van de handvatten kan je zelf kiezen en de kwast is van chinees silver tip dassenhaar (verlijkbaar met Engelse silvertip kwasten volgens Henk). In 2010 heb ik € 45 euro voor een kwast betaald en nog altijd erg tevreden met de kwast. Lampuhkap heeft ook een kwast van Henk en heeft meer vergelijkingsmateriaal dan ik, en kan dus beter zeggen hoe de kwast is tov andere merken. Dit lijkt me dan ook wel weer gaaf! Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Nuttig topic dit! Ook ik zoek een nieuwe badger en kwam ook uit op een Edwin Jagger of een Muhle.. Uiteraard zoek ik ook een kwalitatief goede brush dus dan nog even doorsparen voor een Simpson of Semoque! Het is niet zo dat Mühle/EJ borstels per definitie niet goed zijn maar beide merken zijn niet goedkoop dus verwacht niet te veel van hun instappers. Van Mühle heb ik nog ooit een prima gemaakte Silvertip gehad waar, behalve dat het totaal 'mijn' kwast niet was, weinig op aan te merken is. In vergelijking met Simpsons missen de betere Mühles wel iets dat ik maar simpelweg als persoonlijkheid zou omschrijven; goed gemaakt maar ze doen me niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Ik blijf bij de Berkeley. En met korting ook nog te krijgen bij onze vrienden van BdF Wat wil je nou nog meer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts