Jump to content

Pitralon

Johan

Recommended Posts

• 3 months later...
Heb zojuist de Pitralon Classic 100ml gezien en gekocht bij de op=op voordeelshop voor €3,99. Pittig/kruidig geurtje!

Bedankt voor de tip! Ik ben nieuwsgierig dus daar ook maar eens langs.

€10,- voor 3 stuks, als het werkelijk in de smaak valt.

Heb zojuist de Pitralon Classic 100ml gezien en gekocht bij de op=op voordeelshop voor €3,99. Pittig/kruidig geurtje!

Bedankt voor de tip! Ik ben nieuwsgierig dus daar ook maar eens langs.

€10,- voor 3 stuks, als het werkelijk in de smaak valt.\

Het is voor mij erg lang geleden dat ik een after shave gebruikte welke geen balsem/creme is.

Aanrader! Ik heb nog vier volle flessen in de kast, dus ik hoef voorlopig niets. Vier euro is een mooie prijs.

Zou het een lokaal iets zijn dan? In Utrecht Kanaleneiland hadden ze zeker 50 flesjes.

Labori heeft me trouwens laten weten dat er geen plannen zijn om Pitralon weer breed in de schappen te zetten bij de Nederlandse drogisten (Kruidvat, Etos, e.d.). Ik vraag me dus ook af waar de "Op is Op" voorraad vandaan komt. Duitsland of midden-Europa? Of probeert Labori toch de interesse te peilen?

De dame bij de op=op vertelde mij dat de filialen zelf mogen kiezen of ze Pitralon willen verkopen. Groningen had geen plek voor iets extra's dus hebben ze het niet gedaan. Ze heeft voor mij nog naar de andere filialen in Groningen gebeld om te vragen of ze het daar wel hebben maar dat is dus niet het geval.

Ik zit nog goed in de Pitralon maar voor dat geld en met een op=op in de buurt ga ik volgende week toch even kijken. :roll:

De groene Brut is trouwens ook helemaal niet verkeerd, niet echt bijzonder of zo maar die geur 'klopt' wel.

En als ik er toch binnenloop maar eens even tsjekku wat er nog meer ligt. 8-)

Ik zit nog goed in de Pitralon maar voor dat geld en met een op=op in de buurt ga ik volgende week toch even kijken. :roll:

De groene Brut is trouwens ook helemaal niet verkeerd, niet echt bijzonder of zo maar die geur 'klopt' wel.

Haha, ik heb zo'n gevoel dat jij tot 2049 voorraad hebt?

Uit mijn hoofd hadden ze (ik had een fotootje moeten maken):

- Pitralon Classic, Polar en Original aftershave (3 voor 10 euro)

- Brut musk aftershave (Brut was ook 3 voor 10 euro volgens mij)

- Brut 33 EdT

- Brut Original cologne (10 euro, getwijfeld, maar toch niet meegenomen)

- Old Spice Whitewater (en een boel andere Old Spice producten, zoals deo en scheerschuim)

- Vergulde Hand, ook de Extra Fris en de scheercreme

- Een heleboel AXE en andere merken die me niet interesseren

Haha, ik heb zo'n gevoel dat jij tot 2049 voorraad hebt?

:mrgreen:

Valt met de aftershaves (nog) wel mee. Ik denk niet dat ik het met wat ik nu heb 15 jaar volhoud.....

Ok, vanmorgen heb ik de Pitralon Polar gebruikt (eerste keer). Die kende ik nog niet, in tegenstelling tot de Classic en de Original.

De Polar lijkt heel anders dan de overige Pitralons. Bij het opdoen is er een beetje een menthol-sensatie, niet overdreven sterk, maar toch wat duidelijker dan bij de Classic. De geur doet in eerste instantie denken aan citroentjes en menthol, maar die vervliegt behoorlijk snel. De Classic heeft duidelijk meer "alcohol prik" dan de Polar.

Wat overblijft (ik heb hem nu anderhalf uur op) is een lichte lente-achtige geur, die me ook aan frisse zeep doet denken. De geuren van de Classic en de Pure blijven lang hangen; de Polar is meer op de achtergrond aanwezig.

Mijn associaties:

Classic: kruidig en houtig

Original: fruit en bloemen

Polar: lente en fris

Zoals gezegd, dit is de eerste keer dat ik de Polar gebruik, dus ik weet nog niet wat ik er op de lange termijn van vind. Maar mijn eerste indruk is dat het vooral een lekkere aftershave voor de zomer is. Omdat de geur zo licht is, lijkt het ook een goede keuze voor gelegenheden waar uitgesproken geuren niet gewenst zijn.

Stoppel, ik hoop dat je iets hebt aan het bovenstaande. Ik vind de Polar niet slecht, maar ik hou van uitgesproken geuren. Vooral de Classic heeft daarom mijn voorkeur.

Ik ken die Zwitserse niet van gebruik maar die zit in dezelfde flesjes als waar vroeger de Nederlandse Pitralon inzat en die is werkelijk totaal anders; eerder medicinaal van geur dan een lekker luchtje. Hij ruikt van horen zeggen totaal anders dan de Duitse Classic iig;

http://www.manufactum.de/schweizer-pitralon-p757229/

Er is ook nog een Tsjechische variant en die ruikt nu als een wat bloemige aftershave. Op zich wel lekker.

http://www.shoeboxshaveshop.com/czpiafsp.html

Misschien mag ik jullie deelgenoot maken van de gezamenlijke inspanning van BdF?

Toen ik dit draadje las heb ik een beetje op gedaan en Lysbet laten ruiken.

Volgens Lysbet is het fris en typisch een geur van vroeger. Beetje zoals eau de cologne.

Ik vind het zelf ook een beetje een ouderwetse, frisse, rozebottel-achtige geur.

Uekaz! of, meer waarschijnlijk: uezaz.