Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heb mijn silvertip dassenhaar kwast gewassen met afwasmiddel en daarna met shampoo. Sinds die tijd kan ik moeilijk scheerschuim opkloppen. Nu kwam ik erachter dat er olie in de shampoo zit. Dat mag nooit in een scheerkwast komen!

Weet iemand hoe ik de scheerkwast kan reinigen? Nog een keer met afwasmiddel reinigen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

Ik denk.met barbecide in de us reiniger het beste is.3n anders geeoon in een potje met barbecide zetten..

En als dat niet werkt...is er altijd nog wel remmenreiniger.dat ontdoet alles van vet en olien....

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Posted

Dank voor de reactie. Ik dacht dat barbacide alleen ontsmet, maar blijkbaar dus ook ontvet!?

Posted

Probeer eens witte natuurazijn welke je aanlengt met water daar een kwartiertje in laten weken en dan met een milde shampoo wassen.

• I like it 1
Posted

Ouderwetse groene zeep?????

Maakt alles schoon.

Soda ontvet.

Maar denk dat een paar keer gebruiken het probleem ook wel oplost, alleen heb je dan even wat minder schuim.

Posted

Thanks! Ik ga het vanavond proberen. Eerst even de natuurazijn. Dat lees ik op meerdere plaatsen.

Posted

Ik zou geen soda gebruiken. 

Edit van Shavemac: “Vermeiden Sie scharfe Reinigungsmittel und sodahaltige Mittel, da diese den Rasierpinsel schädigen”

Posted

Tips welke milde shampoo ik kan gebruiken? Wil niet weer shampoo met oliën hebben waardoor de kwast weer gereinigd moet worden.

Ik gebruik daar shampoo voor ‘normaal haar’ voor. Weet niet welk merk maar dat is meestal wel mild.
Anders bel je gewoon ff met De Scheersalon en vraag je wat het beste is.
Weet je het meteen.
Succes ermee..!
Posted

Soda is inderdaad link, te lang weken en je kan de kwast weggooien. Zo heb ik een mooie varkenskwast verkloot.

Ik zou eerst ook zo mild mogelijk proberen te reinigen.

Posted
Men schreef 13 uur geleden:

Tips welke milde shampoo ik kan gebruiken? Wil niet weer shampoo met oliën hebben waardoor de kwast weer gereinigd moet worden.

Ik gebruik hier een kattenshampoo voor. Klinkt raar, maar het doet het geweldig.

Posted
Harkos schreef op ‎30‎-‎7‎-‎2018 om 09:38:

Maar denk dat een paar keer gebruiken het probleem ook wel oplost, alleen heb je dan even wat minder schuim.

Dit, minste risico voor je kwast en je hebt alleen een paar keer meer zeep nodig.

En terstond een nieuwe kopen natuurlijk....:mrgreen:

• Haha 1
  • 3 weeks later...
Posted

Kleine update voor jullie. Ik heb de kwast even laten weken in water met Dreft. Daarna 20 minuutjes in natuurazijn in water. Vervolgens een paar keer goed uitwassen en een lekker schuimpje opkloppen. Gaat weer perfect! Ben erg blij.

• I like it 6
  • 5 months later...
Posted

Ik maak mijn kwast altijd schoon met wat baby shampoo van zwitsal. Alleen geen idee of je daarmee de olien uit je kwast krijgt.

Edit:

Sorry overheen gelezen dat het al opgelost was.

Posted

Ik vermoed dat baby shampoo zoals je zelf al schrijft niet geschikt is voor het reinigen van kwasten omdat het juist de babyhuid  niet ontdoet van zijn olielaag. Een gewone milde shampoo voldoet m.i. veel beter.

• I like it 1
Posted
Hanskoning schreef 6 uur geleden:

Ik vermoed dat baby shampoo zoals je zelf al schrijft niet geschikt is voor het reinigen van kwasten omdat het juist de babyhuid  niet ontdoet van zijn olielaag. Een gewone milde shampoo voldoet m.i. veel beter.

Bedankt goede tip!

• I like it 1
Posted

Mooi dat het gewerkt heeft.

Over het idee om Remmenreiniger te gebruiken. remmenreiniger ontvet goed, maar is ook best aggressief. Verdrijft vocht en bleekt kunststof.

Ik gebruik dat spul zelf ook veel. Maar zou het niet snel op een kwast spuiten, syntheet of niet. Wie het geprobeerd heeft mag mij corrrigeren, was het namelijk zelf niet van plan om dat te doen ?.