Jump to content

Recommended Posts

Posted

Op de laatste ochtend van mijn vakantie wil ik deze kans benutten. Een SVdD terwijl jullie nog de avondmaaltijd van zondag aan het herkauwen zijn.

Een scheerbeurt zoals de afgelopen 3 weken: (en ik kijk uit naar mijn badkamerkast)

Phoenix Alpha Ecliptic Slant Razor

Polsilver mesje

Vetro Aloa Vera

l’Occitane Cade ASB

Slaap lekker heren!

• I like it 4
Posted

Dat synthetische kreng  (Maggard Tuxedo) wil maar nergens vergeten. Vele spiegels onder gespetterd.

Posted

De Feather professional super ging 9 beurten mee. Kijken hoe deze zich gedraagd. Vind deze ATT Een topper. Net een sneeuwschuiver; groot, krachig en efficiënt. Kan er me elke dag wel mee scheren. Twee gangen en spekglad. 

DD2A1D72-4E21-4B73-944E-0DB20932DB84.thumb.jpeg.d75c5ee6156789dfac1b6a041dcb6c1d.jpeg

• I like it 2
Posted

Phoenix Alpha Ecliptic

Wizamet super iridium

Maseto extra density finest badger 24mm

Stirling Executive Man

Speick aftershave lotion

Nivea sensitive balsem

Na een weekend op verplaatsing in de buurt van Brugge en Damme, waar we met zijn vijftienen een voorafname deden op mijn aankomende verjaardag met veel lekker eten en drank, en tussendoor een beetje wandelen, fietsen en zwemmen, nu enkele dagen thuis voor we op vakantie vertrekken (waar ik het waarschijnlijk met één combinatie zal moeten doen - dat worden dus erg eentonige SvdD). 

Dus nog snel enkele produkten die de laatste tijd iets minder aan bod gekomen waren, te gebruiken.  Bij het gebruik van de PAA ecliptic en de stirling executive besef je dan meteen dat dit toch topprodukten zijn, waarmee je elke dag een schitterende scheerbeurt zou kunnen hebben.

IMG_20180730_075651059.jpg

• I like it 8
Posted

Stirling 26/54,
Catie's Bubbles Ocean Grove,
Timeless OC,
Captain Rood (1),
Tunney aluin,
Eigen Toco-Tholin/Sinaasappel aftershave balsem.
d502bef5a6bf0479e3ff458c4709cb05.jpg
Mooie combi van krabber en mesje; alleen op de bovenlip tegen de vleug in voelde het trekkerige wat de Captain-mesjes wat hebben iets te veel.
De zeep van Catie's Bubbles is ondertussen nog meer van de geur verloren, de werking is heel goed.
Op naar de camping![emoji295]️

• I like it 5
Posted
koenfucius schreef 39 minuten geleden:

Na een weekend op verplaatsing in de buurt van Brugge en Damme, waar we met zijn vijftienen een voorafname deden op mijn aankomende verjaardag met veel lekker eten en drank, en tussendoor een beetje wandelen, fietsen

Is je ruggengraat na dat fietsen nog één geheel? ;-) Of hadden jullie zoveel op dat je niet eens de staat van het wegdek opmerkten? Wel mooie streek daar al zeg ik het zelf.

Charcoalgoods Brass SB Lvl 3 met Lord Super Inox mesje (5x)

Yoresh Shaving Scuttle

Plisson Acetate Burgundy Synthetic 22mm

Martin de Candre Fougere

Edt Figaro

• I like it 3
Posted

Krabber: REX Ambassador

Mesje: Voskhod

Zeep: Caola Barbon shavingcream

Borstel: Isana das

Aftershave: Caola Barbon aftershave

Aftershave balsem: De Vergulde Hand 

Weer een fantastische scheerbeurt met de REX. Volgende scheerbeurt is vanaf het vakantieadres nu moet ik keuze maken welke krabber ook op vakantie gaat.

Posted

Is je ruggengraat na dat fietsen nog één geheel? ;-) Of hadden jullie zoveel op dat je niet eens de staat van het wegdek opmerkten? Wel mooie streek daar al zeg ik het zelf.

Charcoalgoods Brass SB Lvl 3 met Lord Super Inox mesje (5x)
Yoresh Shaving Scuttle
Plisson Acetate Burgundy Synthetic 22mm
Martin de Candre Fougere
Edt Figaro
Ik fiets normaal in Brussel... Enough said

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

• I like it 3
Posted

Vero Black Harkos®  Fibre,
Dr. Harris Lavender,
Mühle R41 (2011),
Captain Red carbon 3e x,
L.T. Piver lotion Lavande,
The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel.

Kwast en zeep:
Vero Black Harkos®  Fibre en Dr. Harris Lavender:
Soms zit het mee en soms zit het tegen. Vanmorgen moest ik afscheid nemen van de Vero Black Fibre. Het handvat is zo gescheurd, dat de knot er zo spontaan uit viel. Die knot kan nog wel weer in een ander handvatje, maar het Vero handvat is nu echt aan zijn eind. Jammer was wat nostalgisch. Toch nog wel aardig schuim mee geklopt van de Dr. Harris Lavender. Even warm doorkloppen n een mooi stevig roomachtig schuim. Mooi van geur, die ook goed blijft hangen.
Mesje en krabber:
De Captain Red carbon voor de 3e x gebruikt.
De Captain voerde de boventoon. Wat rauw gevoel tijdens de scheerbeurt. Dat ligt waarschijnlijk aan de combi. De R41 (2011) is een ijzervreter en dat combineren met de carbon Captain is vragen om effectief en agressief scheren. Ben je wel meteen echt wakker. Nou ja was toch al niet goed gemutst door dat kwastje, dus verwoed doorgaan. Uiteindelijk dus gewoon weer glad na 3 rondes en nu een uurtje later wel weer tevreden.
Resultaat: DFS.
Tot slot: Goed gesproeid met de Lavande van L.T. Piver en weer helemaal in de zomerse mood.
Ga de luifel van de caravan maar eens schoon maken, geeft weer vakantie gevoel.

• I like it 2
Posted
koenfucius schreef 45 minuten geleden:

Ik fiets normaal in Brussel... Enough said

Tja dan zijn de west Vlaamse wegen een verademing ?

was foto vergeten bij mijn scheerbeurt

1875338315_w-1(1).thumb.jpg.d2864303dfe2375ab632ec78588fd24f.jpg

• I like it 5
Posted

SvdD 20180730.

znBIpHV.jpg

M keramiek / APShaveCo SynBad.
Wickham 1912 "Magnum" (monster).
Tatara Masamune OC.
Rapira Super Stainless Chrome (8).
Alcolado Glacial.

• I like it 3
Posted

De opmaakzeep was vandaag de Castle Forbes lavendel welke een van de heerlijkst ruikende  fantastische zuivere lavendel geur in zich heeft en dit combineert met meer dan uitstekende scheereigenschappen.

De Karve met E plaat deed zijn werk weer uitstekend wat een positief verschil toch met de D plaat en nadat de Feather DX de eerste gang mocht doen met een vers Feather professional mesje was het resultaat mooi glad.

Morgen dus nog een keer de E plaat testen en dan zonder hulp van de Featjer DX.

En die balm ...........is ook nog niet op. :lol:

image.jpeg

• I like it 5
Posted

Merkur 39C
Polsilver Super Iridium
Yaqi Tuxedo 36mm
PAA Malbolge
Brut Original ASL
Kan weer fris aan het werk..!!

• I like it 1
Posted
Scheerbeurt van de dag - 30 juli 2018
Zeep: Stirling For Him Shaving Soap
Kwast:  Stirling Synthetische Tweebander 24mm
Mes:  Leaf Razor
Mesje:  Rapira Platinum Lux (6)
Aftershave:  Stirling Unscented Glacial Aftershave Balm

Komende weken wegens vakantie een wat eenzijdige setup, maar dat is met deze spullen geen straf. Prima scheerbeurt.

• I like it 1
Posted

Saponificio Bignoli: sandalo indiano

Vie long kwast

Dovo 5/8" silversteel

Aluin

Florida water splash

4 men asb

Super zeep, jammer dat het einde van de sample in zicht is.

Na enkele scheerbeurten onder begeleiding van ccr was het deze keer de beurt aan Therion. 

Prettige dag gewenst!

• I like it 2
Posted
Tjoolder schreef 40 minuten geleden:

Na enkele scheerbeurten onder begeleiding van ccr was het deze keer de beurt aan Therion. 

?????

Posted

Charcoal - torpedo lv2
Feather
Shavemac 26 mm 2 bander
Lea - scheercreme

Wederom een erg fijne beurt met de lv2 Charcoal, het begint wat eentonig te worden......
Nu zo na keer of 5 met deze krabber ben ik er wel uit, de beste tot nu toe. Beter dan het tita 0.73 Wolfje, beter dan de Timelessen, beter dan de Blackbird en beter dan alle overige (meer dan 100 verschillende) door mij geteste krabbers.
Geweldig ding dus....

bb5de1c13f9999bfb03d1095a086e90c.jpg

• I like it 3
Posted

Shavemac zebra/beehive/24/56/bulb/Silvertip/D01

Speick

Punktal - 100e (t)

Wyzamet - Super Iridium

Tunney aluin

• I like it 1