Jump to content

Recommended Posts

Posted

goedenavond allen,

ik wou graag weten of de clubman pinaud citrus musk en lime sec. netzo lang blijven hangen als de gewone clubman pinaud..

ik had nl van TOBS jermyn street welke toch wel enige uren bleef hangen, en daarna de eton college, welke na een half uurtje al vervlogen is(wat ik best wel jammer vindt)

van mij mag een lekkere aftershave toch nog wel een halve dag of langer blijven hangen.

de gewone clubman pinaud ruik ik zelfs aan het einde van de dag nog, das toch al gauw zon 10uur later...

Posted

oh ik lees net dat de lime sec en de citrus beide colognes zijn, en de gewone pinaud een as.

dus zou ik eigenlijk denken dat die 2 nog langer zouden blijven hangen..

maar zijn ze dan uberhaupt wel geschikt als as??

Posted

Bij mij blijft de Lime en Citrus Musk zeker beduidend langer hangen maar ik heb ooit wel eens begrepen dat de huid hierin een grote rol speelt en dat geuren op elke huid anders reageren. Oftewel wat bij de één lang blijft hangen is bij een anderzo weg en dat geldt ook andersom voor geuren.

Zo heb ik dat de nieuwe Pinaud Whisky Woods bij mij na een paar minuten al vervlogen is en dat is dus er één uit de categorie jammer want ik vind hem uit de fles heerlijk ruiken.

Laatst trouwens gelezen dat naast de polsen en achter de oren er nog een plaats is waar je huid dun is en waar het raadzaam is om ook cologne etc aan te brengen en dat is de navelstreek.

En als antwoord op je vraag ik gebruik zowel de Lime als Citrus Musk naast Cologne ook als aftershave.

Posted
Hanskoning schreef 8 minuten geleden:

het raadzaam is om ook cologne etc aan te brengen

Raadzaam waarom?

Posted
Bij mij blijft de Lime en Citrus Musk zeker beduidend langer hangen maar ik heb ooit wel eens begrepen dat de huid hierin een grote rol speelt en dat geuren op elke huid anders reageren. Oftewel wat bij de één lang blijft hangen is bij een anderzo weg en dat geldt ook andersom voor geuren.
Zo heb ik dat de nieuwe Pinaud Whisky Woods bij mij na een paar minuten al vervlogen is en dat is dus er één uit de categorie jammer want ik vind hem uit de fles heerlijk ruiken.

Laatst trouwens gelezen dat naast de polsen en achter de oren er nog een plaats is waar je huid dun is en waar het raadzaam is om ook cologne etc aan te brengen en dat is de navelstreek.

En als antwoord op je vraag ik gebruik zowel de Lime als Citrus Musk naast Cologne ook als aftershave.
Klink inderdaad wel logisch eigenlijk.kga ze gewoon bestellen.ze zijn immers niet zo duur als de tobs.aftershaves...
Allrn bedankt voor reacties
En een prettige avond verders

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Posted
efsk schreef 9 uur geleden:

Raadzaam waarom?

Omdat je normaal gesproken de cologne, eau de toilette of eua de parfum daar spuit waar de huid dun is om de geur langer te behouden.

Het is gebleken dat rond de navelstreek ditzelfde effect optreed dus werd er geadviseerd om ook hier het geurwater aan te brengen.

Posted
Hanskoning schreef 1 uur terug:

waar de huid dun is om de geur langer te behouden.

Begrijp ik niet.

Posted
efsk schreef 2 uur geleden:

Begrijp ik niet.

Ik ook niet geeft dat?? Dus maar een stukkie gekopieerd:

miss-dior-perfume_09.png4. Ontdek je

De warmste plekken van je lichaam zijn de plekken waar je aderen het dichtste bij je huidoppervlak liggen en waar je een voelbare hartslag hebt. Volgens de meeste parfumeurs kun je op deze plekken, pulse points genoemd, het beste je parfum aanbrengen. Plekken zoals je hals, achter je oren, je polsen, tussen je borsten (ja, echt!) en zelfs je knieholtes zijn daarom de aangewezen plekken om parfum aan te brengen. Pulse points verlengen de staying power van je parfum niet zo zeer, maar ze zorgen ervoor dat een parfum het beste tot zijn recht komt. De warmte maakt de geur intenser.

Posted

miss-dior-perfume_09.png4. Ontdek je

De warmste plekken van je lichaam zijn de plekken waar je aderen het dichtste bij je huidoppervlak liggen en waar je een voelbare hartslag hebt. Volgens de meeste parfumeurs kun je op deze plekken, pulse points genoemd, het beste je parfum aanbrengen. Plekken zoals je hals, achter je oren, je polsen, tussen je borsten (ja, echt!) en zelfs je knieholtes zijn daarom de aangewezen plekken om parfum aan te brengen. Pulse points verlengen de staying power van je parfum niet zo zeer, maar ze zorgen ervoor dat een parfum het beste tot zijn recht komt. De warmte maakt de geur intenser.
Dan ken ik nog wel een paar plekjes?[emoji23]
  • Haha 1
Posted
efsk schreef 1 uur geleden:

A! Maar daar staat wat anders dan jij zei!

Hanskoning schreef 1 uur geleden:

Zie je dus dat ik het echt niet wist. :lol:

Maar ik begrijp daar waar de bloedvaten het dicht onder de dunste huid zitten moet je het aanbrengen, pfffff wat een wetenschap zeg en die Harrie weet dan nog meer plekkies. 9_9

Posted
Hanskoning schreef 12 uur geleden:

Pulse points verlengen de staying power van je parfum niet zo zeer,  enz. enz.

Dat is toch een pracht van een zin Richard ?!

• Haha 2
Posted
mhharsta schreef 18 uur geleden:

Dat is toch een pracht van een zin Richard ?!

Ach ja dat citeren Maarten...........eeeh bij de weg zoals jullie weten is mijn engels niet goed dus wat staat daar  eigenlijk??? :lol:

• I like it 1
  • Haha 1
Posted

Pulserende knoppen geven je parfum een langer uithoudingsvermogen. Ik vraag me af of parfum in deze zin niet een of ander eufemisme is ...

Posted

Aha daarom brengen de dames dus ook de parfum tussen de borsten aan, kijk zo' n scheerforum is dus best wel leerzaam.

Posted

Dus we gaan hier lekker in 2 dagen van clubman pinaud naar parfum tussen de borsten spuiten.

Maar mijn ondervinding is ook dat sommige langer blijven hangen.

Bij mij is de Pinaud vanille onmiddellijk weg.

Maar Florida water blijft lang hangen + in samenwerking met een spetter water komt de geur nog meer boven.

Veel succes met het uitvinden!

• Haha 1
Posted
Tjoolder schreef 11 minuten geleden:

Dus we gaan hier lekker in 2 dagen van clubman pinaud naar parfum tussen de borsten spuiten.

Vrij traag als je het mij vraagt. Er zijn plekken, daar zijn we kwart over acht 's ochtends op niveau.

• Haha 1
Posted
Maar mijn ondervinding is ook dat sommige langer blijven hangen.
Bij mij is de Pinaud vanille onmiddellijk weg.
Maar Florida water blijft lang hangen + in samenwerking met een spetter water komt de geur nog meer boven.
Veel succes met het uitvinden!
Bedankt

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

• 3 weeks later...
Posted

Ik heb de citrus, lime, en musk besteld.
De eerste 2 zijn al na een half uurtje weer vervlogen.
De musk blijft wel langer hangen.
Maar toch ook niet zolang als de originele clubman. Jammer.
Op zoek naar een volgende lekker fris(En lang hangende) aftershave

excuses voor de evt. spelfouten.
mn handen gaan soms sneller dan mn brein