Jump to content

Recommended Posts

Posted

Blackland blackbird black oxide SB

wizamet super iridium

omega varken

Lea

speick aftershave lotion

Nivea sensitive balsem

Erg goeie scheerbeurt.  Ik begin de zwarte vogel meer en meer te appreciëren als dagelijkse krabber. Na alle loftrompetten hier, ben ik natuurlijk wel benieuwd om een vergelijking te horen met de charcoal.

Een fijne dag!

• I like it 5
Posted

Was vanmorgen al om 500 uur waker geworden, dan maar even een lekkere scheerbeurt.

Wimmie bowl

Shavemac DO1 2 band

Toyo the Scheon Burg

LPL Apricot

Floid vigarrosso

Iedereen een prettige week!

• I like it 5
Posted

Stirling 26/54,
Mama Bear's Iceberg Ice,
RazoRock Titanium Baby Smooth,
Captain Rood (3),
Tunney aluin,
Alcolado Glacial.
b26b5d3e018aea809d0c6c17f8d981ef.jpg
Na een mindere nachtrust is het fijn om zo'n verfrissende scheerbeurt te kiezen.
De Baby Smooth mag naar waarschijnlijk naar een ander, het is voor mij toch niet helemaal de fijnste krabber...

• I like it 7
Posted

Krabber: Merkur 34 HD

Mes: Voskhod

Borstel: Proraso Varken

Zeep: L'Occitane Cade

Aftershave: Caola Barbon

Aftershave balsem: L'Occitane Cédrat

De Merkur is bijzonder mild maar krijgt het gezicht toch weer erg glad.

Posted

2A507566-DC7C-4184-998D-7D4089C39DA0.jpg
Karve D plaat met Polsilver super iridium mesje (4)
AP Shave Co cashmere
Mickey Lee Soapworks the Kraken
Aluin
Aqua velva
444 balm

Een kopie van gisteren, alleen een Polsilver mesje i.p.v. Kai. Comfortabel en goed glad, dus goede start van de week!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• I like it 5
Posted

Charcoalgoods SS Lvl 1 met Feather (4x)

Vulfix Persian Musk Shaving Cream

Plisson White Evolution Ivory Synthetic 22mm

Proraso Sandalwood aftershave

• I like it 3
Posted

SvdD 20180723.

zRY9Xda.jpg

M keramiek / APShaveCo SynBad.
Extro "Shantala".
Tatara Masamune OC.
Rapira Super Stainless Chrome (4).
Rebul Mandarine EdC.

Dit is de laatste van de Spaanse scheerzepen in mijn bezit.
Deze zeep is in Italië gemaakt door Extro, maar aangezien het gemaakt is voor het foroafeitado forum hoort 'ie er toch bij ... ;-)

• I like it 4
Posted

Muhle Rocca (Gillette Rubie)

Shavemac LE2018 Silvertip D01 2-band 24mm bulb

Barberia Fructi

Clubman Citrus Musk Cologne

Nivea sensitive ASB

Dit was geen scheerbeurt om over naar huis te  schrijven, wat een drama. Zou de combinatie van mesje en krabber nu werkelijk zo slecht zijn? Voelde agressief aan, en zelfs een sneetje in de bovenlip bij de "tegen de vleug" ronde. Dat is mij nog nooit met een krabber gebeurd. Terwijl dit mesje mij goed bevalt in andere krabbers. Nu geef ik toe dat de Rocca net een tandje agressiever is dan ik standaard gewend ben. Deze staat in de "leer curve" bijgeschreven. Dit mesje mag zeker door naar een andere krabber en een ander mesje in de Rocca voor de volgende keer.

• I like it 1
Posted

Is het eerlijk om direct na die fantasties scherende Joris Plisson de Karve krabber met de D plaat en vers Gillette Nacet mesje zijn debuut te laten maken?? Na de eerste scheerbeurt zeg ik van niet.

Het mesje is absolute top zo weet ik uit ervaring en de krabber krijgt natuurlijk ook 5 scheerbeurten om tot een zeer ter zake kundig oordeel te komen.

Met het stijgen der temperaturen is er ook de zucht naar meer mentholkristallen in huize Koning en dan is het een voordeel dat je diverse soorten zeep op voorraad mag hebben. Één van die zepen is de door mijn jonge bling bling vriend geproduceerde glycerinezeep die ruimhartig voorzien is van een zeer prettige Limoen en mandarijnen odeur en ruimhartige koelelementjes..

Met de gepersonaliseerde Shavemac heb je dan al snel een prachtige kom vol schuim en omdat de laatste loodjes het zwaarst wegen de scheerbeurt afgesloten met het opbrengen van de Nivea en Bulldog en nu zijn ze toch echt bijna op.

image.jpeg

• I like it 9
Posted

Titan Silvertip kwast

Woody almond in combi met de Gentle menthol

baba 13/16" half hollow mes.

Aluin

Florida H2O AS

Zelfgemaakte asb.

Lekker verfrissende & geslaagde scheerbeurt.

Prettige dag nog / week! 

• I like it 3
Posted
Bartmen schreef 1 uur terug:

@Hanskoning  Wat heb je met je bling bling vriend steeds?

Een hele fijne prettige vriendschap die ik koester en naast dat we qua scheergerief bijna volkomen op één lijn zitten - zie die ontzettend lelijke krabber die we net samen gekocht hebben- zien zowel mevrouw Koning en ik altijd uit naar zijn bezoek en dat doet hij gelukkig voor ons met enige regelmaat.:)

Ó ja waarom dan dat "jonge vriend" hoewel je het qua uiterlijk niet zou zeggen is hij toch een jaartje of twintig jonger als ik en hij accepteert gelukkig de nukken van deze oude man.

En dat "bling bling" dan meneer Koning ??? zo vragen de ontwetende jonge lezertjes zich af, wel het enige verschil tussen ons is dat ik het liefst geen scheergerief bezit wat schittert en dat is bij mijn jonge vriend toch geheel anders het kan niet niet genoeg blinken en glinsteren bij hem, best een beetje kamperachtig zeg maar. :ugeek: Wat dat betreft is het net een Ekster in het het Engels zo mooi als "thieving magpie" :lol:

• I like it 4
  • Haha 3
Posted

Dit zijn geen dagen om lang in de badkamer te staan.

Toch even het schedel glad maken, met extra verkoeling.
Hele fijne preshave die Proraso, geen vette olie of prut, gewoon fijne crème.
Uiteraard de bijbehorende zeep gepakt.

De Alcolado voor het gezicht gepakt, gewoon zomaar.

DFS!

6b80cba91b3a7b4d8dca9d4b4c88ac7b.jpg

Verstuurd vanaf mijn STF-L09 met Tapatalk

• I like it 3
Posted

Maseto Silvertip Badger Shaving Brush - Memphis,
Kepkinh Frosty Lemon.,
Timeless Solid Bar scalloped 0,95,
Rapira Platinum Lux 3e x,
Alcolado Glacial,
Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:
Maseto Silvertip Badger Shaving Brush - Memphis en Kepkinh Frosty Lemon.:
Een wat verlate SvdD, moest eerst even naar huis. De herinnering is in elk geval nog prettig, dus goede beurt met de Frosty Lemon en de Maseto. Vlot een kom vol met heerlijk verkoelend mooi schuim.
Mesje en krabber:
De Rapira Platinum Lux voor de 3e x gebruikt.
De al 2x gebruikte Rapira was nog prima in gebruik. In de Timeless met de 0,95 plaat wel behoorlijk effectief, maar dan ook vlot in 3 rondjes glad. Geen no-nonsense combi.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Goed gekoeld met de Alcolado en verzorgd met de Hema ASB klaar voor de thuisreis.

• I like it 3
Posted

Charcoal - torpedo lv2

Shapu

Shavemac 24 mm D01 flat

Stirling - Lemon chill

De tweede maal met de torpedo is nog prettiger nu de optimale scheerhoek wat beter in de vingers zit. Erg leuk om dit ding te hanteren! Het maakt het verlangen naar een lv3 dualhead alleen maar groter....

De Shavemac bevalt mij trouwens ook uitstekend, een erg fijne kopsoppert.

f16c9d237cf252655cc4fcff6eff990b.jpg

• I like it 6
Posted

Pre-shave: hete douche en een scrub van hawkins&brimble
Krabber: Pearl/Yaqi
Mesje: Astra Superior Platinum
Zeep: LaToja Stick
Kwast: Mr. Maroosh badger
After Shave: Thayers Witch Hazel
Splash: Shiseido Bravas

Eerste keer met de LaToja stick, heb hem al drie jaar in de la liggen. Had geen idee hoe een stick te gebruiken, tsja, lekkere zeep en een goede scheerbeurt. Wel iets te gehaast, met als resultaat een kleine schade, gelukkig volstond de witch hazel. Afgemaakt met een lekkere aftershave splash van sisheido.

50111507aeeb228ea3068cddad9e673e.jpg

• I like it 6
Posted

EC5D32B7-C42F-4D4E-9BB5-82F165D53428.jpg
Karve D plaat met Astra groen mesje (3)
AP Shave Co tuxedo
Maggard Eucalyptus preshave
Lea menthol crème
Aluin
Proraso groen as
444 balm

• I like it 5
Posted

Merkur Futur (Gillette Rubie)

J&T Gusto Das

Stirling Orange Chill

Proraso groen AS

Proraso groen ASB

Dat was een betere ervaring dan gisteren, de Rubie gedroeg zich in de Futur (op stand 2) zeer voorbeeldig. Morgen nog een keer in de Progress en dan weer terug naar de Rocca, maar dan wel met een ander mesje.

• I like it 3