Jump to content

Hoeveel kostte jouw duurste straight?

meemai

Recommended Posts

Hoeveel geld heb jij gegeven voor je duurste straight?

Of heb je er meerdere duren gekocht? Ik ben erg benieuwd hierna, de duurste die ik tot nu toe heb gekocht moet nog komen en was 155 euro. Het gaat hier dan om een NOS Japanese frameback.

Van al mijn messen heb ik het meest voor een nieuwe Dovo betaald, de all stainless 5/8. Iets van €125 of zo.

Het leek me toen handig om met een goed merk en roestvrij staal te beginnen maar achteraf is het niet zo een hele goede koop geweest, het handvat van roestvrij staal is veel te zwaar en wil bij het scheren naar beneden duiken, daarbij de hoek waaronder geschoren verandert van schrapen langs de huid tot happen in de wang...

Verder is het mes lang niet recht en zaten de pinnen veel te los.

Eerlijk gezegd vind ik een goed geprepareerde Gold Dollar veel lekkerder scheren en die kosten een drol.

Maar ook mijn +/- 200 jaar oude George Brittain en +/- 150 jaar oude Wade and Butcher, beide hele zware messen geven me veel meer scheerplezier dan m'n nieuwe Dovo.

Het meeste wat ik voor een straight betaald heb is 131 euro inclusief vezenden van een nieuwe Dovo Micarta. Tot nu toe heb ik slechts 1 keer een echte winkelprijs betaald en voor de rest altijd veilingen. Prijs en kwaliteit en scheercomfort zijn m.i. niet direct aan elkaar gekoppeld, vaak is het kopen en dan ontdekken of het mes bevalt.

Vintage, gebruikt en Gold Dollar zijn m.i. ook goede mogelijkheden om aan goede messen te komen. Vaak moet je wel bereid zijn er zelf wat werk in te steken.

Het gaat hier dan om een NOS Japanese frameback.

Dus toch die frameback gekocht, dacht dat je die zou annuleren? Nou ja in ieder geval veel plezier ermee.

Ja klopt maar na even heen en weer mailen had hij me toch overtuigd. Het mes is gewoon een mes hij zit enkel wat anders in elkaar. Maar verder kan die man zeer goed slijpen en uiteindelijk. Ze worden ook niet meer gemaakt dus ze zijn ook wel rare.

Dus al bij al dacht ik waarom niet. Zweden heeft er ook gemaakt en kon niet veel negatiefs erover vinden.