Jump to content

SvdD van 16 juli tot en met 22 juli

koenfucius
 Share

Recommended Posts

Vie-Long Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm,
Mitchells Woolfat,
Blackbird V2 machined finish 85mm steel,
Rapira Platinum Lux 2e x,
L.T. Piver lotion Lavande,
Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:
Vie-Long Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm en Mitchells Woolfat:
Schapenvet in het paardenhaar, dat was een mooi gevulde kwast en kom. Je moet er even wat tijd in steken, maar dan heb je ook van dat mooi dikke vette schuim, wat glibbert als een aal, die net uit het water komt. Mooie kom schuim ruim voldoende voor 3 rondjes.
Mesje en krabber:
De Rapira Platinum Lux voor de 2e x gebruikt.
Een 1x gebruikte Rapira is prima ingelopen en doet wat ik er van verwacht, bizar mooi scheren. In de zwarte vogel fijne combi. Begin er steeds meer waardering voor te krijgen. Prima combi, eigenlijk de afgelopen dagen geen mesje tegengekomen, die het niet goed deed, maar ze zitten natuurlijk ook allemaal in hun begin. Zien hoever ik hiermee kom.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Het mooie van de Woolfat is, dat je er alles over kan smeren, daar de eigen geur nauwelijks waarneembaar is. Dus een mooie plens lavendel wat mooi Frans spoort met de zon buiten en wat Hema Sheabutter ASB om het velletje soepel te houden.
Stralende dag weer, die me tegemoet lacht. Paar dingetjes nog aan de caravan doen en dan morgen even paar dagen op stap.

• I like it 4

Een klassieker mocht vanmorgen de warmte te lijf gaan en dat is een kolfje naar het handje of zepie van de Queen Charlotte Iced Key Lime.

Een zelfde hoeveelheid van die parelende witte koelkristalletjes als haar zusje Voskot en dat maakt deze zeep tot een weldadige koelkast die met dit weer dubbel tot haar recht komt.

De Fasan slant is een heerlijke slant en ondanks de open kam scheert hij wonderwel comfortabel, het is geen Saba, Lutz of Mulcuto Nadelspitzen die staan nog steeds voor mij aan de absolute  slanttop maar het is zeker een topkrabber.

Vandaag geen schade en zeer behoedzaam om de scheur van gisteren heen geschoren maakt dit tot een fijne scheerbeurt.

image.jpeg

• I like it 5

Rockwell 6S (4)

Voskhod (1)

Yaqi 24mm Synt

Proraso green soap

Floid Vigoroso

In de pauze van het wk voetbal een recordbrekende scheerbeurt gedaan. Denk dat ik all inclusive wel 4 minuten bezig was. 2 passes facelathering met een borstel die ik normaal niet gebruik en een zeep die ik ook zelden gebruik.

En stiekem toch wel BBS. Heerlijke combinatie die 6S met Voskhod

• I like it 2

Lord L6 (hoofd)

Astra Superior Platinum

IBC Shavette (gezicht)

KAI Captain mild

Razorock Plissoft

Stirling Baker Street

De Vergulde Hand ASB (hoofd)
Aqua Velva (hoofd)

Een fijne scheerbeurt.

Normaal pak ik met dit weer wel een menthol zeep, maar de frisse geur van de Baker Street was nu wel voldoende.

Even de stoppels op het hoofd inweken met water en dan de zeep erop.

Het voelt dan alsof je met de plastic deksel van een pakje boter nog kan scheren, zo makkelijk gaat het dan.

Het hoofd moeiteloos glad met de prettige L6, scheert altijd goed.

Dan de IBC er weer bijgepakt, voor het eerst sinds een tijdje.

Eerste gang WTG geen probleem en de stoppels gingen er moeiteloos af, ook op het gezicht presteerde de zeep perfect.

Daarna een ATG gang op de hals wat resulteerde in wat bloed puntjes, de rest WTG afgemaakt, wel weer een spekglad resultaat.

De AV liet zich een beetje voelen, maar niks spannends.

DFS8-)

IMG_20180716_170741.jpg

• I like it 3

Hanskoning schreef 6 minuten geleden:

@Loei Met dit zweetweer die vette Vergulde Hand balsem op den kop smeren Laurens, dan is het gezegde dus van toepassing " boter op je hoofd hebben" xD

Ik heb, helaas, van mezelf al en wat vettere hoofdhuid dus ik heb er niet veel last van.

Moet ik er wel meteen bij zeggen dat de wat waterige balsems, zoals de Cien van de Lidl, mij veel beter bevallen.

Al kan ik die niet zo goed vinden.

Ik denk dat de volgende een Proraso groen of blauw balsem wordt.

Hanskoning schreef 36 minuten geleden:

die vette Vergulde Hand balsem op den kop smeren

Ondanks dat je best een prima schuim kan kloppen met vergulde hand ben ik onderhand dermate verwend dat ik überhaupt geen DVH meer op het hoofd smeer. Of waar dan ook.

• I like it 1

Ondanks dat je best een prima schuim kan kloppen met vergulde hand ben ik onderhand dermate verwend dat ik überhaupt geen DVH meer op het hoofd smeer. Of waar dan ook.
Gebruik je zelf balsems op het hoofd?

Verstuurd vanaf mijn STF-L09 met Tapatalk

Ik heb haar en gebruik sowieso geen balsems. Het enige DVH wat ik ken is de zeep, en die is bij goed gebruik en een beetje moeite niet slecht, maar ik heb voornamelijk beter. Dan gebruik ik dat liever.

Ik heb haar en gebruik sowieso geen balsems. Het enige DVH wat ik ken is de zeep, en die is bij goed gebruik en een beetje moeite niet slecht, maar ik heb voornamelijk beter. Dan gebruik ik dat liever.
Ohja, dat eerste was ik vergeten.. [emoji14]

Verstuurd vanaf mijn STF-L09 met Tapatalk

• I like it 1

Declaration Grooming Washington B3 Nebula

Stirling - Glacial Wintergreen

Kabrand

Voskhod (2)

Tunney aluin

Vreemd eigenlijk dat deze zeep de laatste tijd niet vaker aan de beurt was, het is er warm genoeg voor. Heden deed het spul me in ieder geval wel de tranen uit de ogen stromen, en dat is fijner dan het klinkt. De kwast presteerde uitstekend, maar opeens miste ik iets: een heerlijk stevige, zachte knot, maar net een tikkie prik had fijn geweest.

Vandaag de kam van de Kabrand in inzet, en het verschil ten opzichte van de kamloze zijde is merkbaar: dit hakt er wel wat groffer in zeg maar. Door verkeerd aanzetten een krasje onder een oor, verder verdomde glad, en dankzij het totale gebrek aan druk voelde ik de aluin vrijwel niet.

• I like it 2

10 juli voor het laatst geschoren, gisteren 13 jaar getrouwd en toch pas vanavond weer tijd gehad voor een scheerbeurt.

- J&T #2212 met Proraso Groen

- Kraken 248 met Polsiver Super Iridium (2*) ook in deze krabber een uitstekend mesje

- Cien X-Bolt met als resultaat nBBS

• I like it 3

Mulcuto Schrägschnitt (metaal)

Wizamet super iridium

Yaqi tuxedo 24mm

Luna Naturals Charcoal & Aloe

Nivea sensitive balsem

Nog maar eens een nieuw zeepje om te testen.   Schuimt vlot op - geur is heel licht maar vind ik wel speciaal, licht citrus-achtig, maar daarnaast nog iets erbij - ik kan het niet goed omschrijven -  wat het minder eentonig maakt.  Gevoel achteraf zit ook goed.

Eerste indruk is wel positief.  Eens zien wat dat bij verder gebruik geeft.

Een fijne dag

• I like it 6

CD5F6F81-C2BF-448A-8941-6A93FEBB01E2.thumb.jpeg.5a864e0f065a23a65d2eb3bb38df75a2.jpeg

ATT se1: efficiënt krabber-“tje” samen met dit mesje. Twee gangen en spekglad. Even zien of ik dit een week vol kan houden. Deze ATT scheert lekker. Wist ik al, had al kennis met hem gemaakt in andermans badkamer ?

De zeep, zoet en fris maar tijdens het scheren een toon van zeep. Vooral bij de tweede gang was de geur weg en dat vind ik dan weer jammer.  Ook deze maar eens een paar keer gebruiken. 

• I like it 5

Stirling 26/54,
TFS scheerzeep blauw,
RazoRock Game Changer,
Rapira Platinum Lux (2),
Tunney aluin,
Crabtree & Evelyn Indian Sandalwood aftershave balsem.
6240083dd76a92b9abc36080bb284bd8.jpg
En weer, een fijne zonnige dag!

• I like it 2